Toon posts:

Terratec 5.1 Sky surround mixer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Terratec Aureon 5.1 Sky ingebouwd en aangesloten als vervanging van m'n SB Live die steeds meer kuren begon te vertonen.

Nu mis ik alleen iets wat wel op de SB Live kon en vraag me af of dat ook kan met de Terratec. Namelijk het volgende:

Als het geluid stereo is heb ik alleen geluid op de front-speakers. Bij de SB Live kon je dan met de surround mixer ervoor zorgen dat het stereo geluid over de voor- EN achterspeakers te horen was. Heb het controlpanel bekeken maar kan geen opties hiervoor vinden. Deze kaart zou dat toch moeten kunnen?

Ook kan ik geen regeling vinden voor bass en treble?

Alle tips over het gebruik van deze kaart zijn welkom, want ik kan me niet voorstellen dat hij onder doet voor een SB Live.

Verwijderd

open de mixer en ga dan naar luidsprekers. zorg dan dat Sensaura aangevinkt staat. (moet opnieuw starten als je em hebt aangevinkt)
nu heb je gewoon 5.1 geluid.

Bass kan je regelen met de LFE schuif bij het master scherm
Treble kan je idd zover ik weet niet regelen met deze mixer.

goede keuze btw, ik heb de Sky al een tijdje en vind em velemale beter als die creative kaarten. (en helemaal als je een SMP systeem hebt)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 19:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 19:55:
open de mixer en ga dan naar luidsprekers. zorg dan dat Sensaura aangevinkt staat. (moet opnieuw starten als je em hebt aangevinkt)
nu heb je gewoon 5.1 geluid.

Bass kan je regelen met de LFE schuif bij het master scherm
Treble kan je idd zover ik weet niet regelen met deze mixer.
Ben vergeten te vermelden dat ik geen 5.1 versterker heb (nog). Ik gebruik nu een quad opstelling. Ik heb een versterkertje met 2 speakers voor en een ander versterkertje met 2 speakers achter.

Wil nog wel een keer een 5.1 versterker kopen maar heb geen idee of je dan je huidige speakers kunt houden of dat je alles nieuw moet kopen enzo.
goede keuze btw, ik heb de Sky al een tijdje en vind em velemale beter als die creative kaarten. (en helemaal als je een SMP systeem hebt)
Dank je. Dat leek mij ook wel :) Na 2 Creative kaarten die te snel het loodje legde vond ik het wel tijd voor een ander merk.

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-07 08:54
Dankzij Sensaura heb je geen 5.1 versterker nodig. Dit zou zo moeten kunnen werken. Raar inderdaad dat je treble niet kunt aanpassen....

/off topic:
Onder win98 kraakt Sensaura trouwens bij mij, onder XP werkt het prima.
Onder win98 kun je het volume van de LFE en center ook niet aanpassen :?