Toon posts:

Adsl en Alarm

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers ik zit met een vraagje ik wil binnenkort Adsl nemen maar ik heb ook een huisalarm die staat ook aangesloten op de telefoonlijn [ivm]de meldkamer

kan dit goed samen werken? heeft iemand hier ervaring mee?

ik hoop dat mijn vraag duidelijk is zo niet hoor ik het graag van jullie

:) (8>

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hier wat tussen? [rml][ BC3] ADSL en Alarm Systeem[/rml]

Ik heb zelf geen idee

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
aaah leuke vraag :-)
Wat je moet doen is de splitter NA de alarm doos plaatsen.
Dan is er verder geen enkel probleem.

Voor de duidelijkheid: je alarm heeft nog steeds direct toegang naar buiten. Als het alarm afgaat of een update stuurt (meestal rond 4 uur in de nacht) naar de meldkamer. Dan is de kans wel dat je ADSL verbinding even doorbroken wordt.

Dat is het enige nadeel van een alarm.

[ Voor 55% gewijzigd door Solstice op 07-09-2003 19:37 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

* RaZ agrees with DeGodefroi

Ey!! Macarena \o/

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-02 15:36
DeGodefroi schreef op 07 september 2003 @ 19:35:
aaah leuke vraag :-)
Wat je moet doen is de splitter NA de alarm doos plaatsen.
Dan is er verder geen enkel probleem.

Voor de duidelijkheid: je alarm heeft nog steeds direct toegang naar buiten. Als het alarm afgaat of een update stuurt (meestal rond 4 uur in de nacht) naar de meldkamer. Dan is de kans wel dat je ADSL verbinding even doorbroken wordt.

Dat is het enige nadeel van een alarm.
Nee niet doen dus..

Het zit als volgt... telefoonlijn komt binnen... gaat naar alarm... en dan naar de telefoons. Tenminste bij elke conventioneel alarmsysteem.

Wat je dus doet is je zet de splitter voor je alarm. Dan laat je 1 lijntje naar je modem lopen, en de andere naar je alarm, die vervolgens weer naar je telefoon gaat.

Nooit je alarmkast openmaken, dan krijg je sabotage alarm --> result.. politie aan je deur.

Als je het echt niet weet je installateur bellen.

* dôh weet het toch wel heel goed, want hij werkt zelf bij een alarm installateur. :P

Verwijderd

Bl@de heeft helemaal gelijk.

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02:36
Bl@de schreef op 07 September 2003 @ 20:07:
Nooit je alarmkast openmaken, dan krijg je sabotage alarm --> result.. politie aan je deur.
Misschien een stomme vraag, maar is het loskoppelen van je Alarm dan geen sabotage? :) Als je de lijn er vanaf haalt, gaat hij dan niet net zo hard af?

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

NBK

Weercam-Avatar

eborn schreef op 07 September 2003 @ 22:44:
[...]
Misschien een stomme vraag, maar is het loskoppelen van je Alarm dan geen sabotage? :) Als je de lijn er vanaf haalt, gaat hij dan niet net zo hard af?
Nee, want een telefoonlijn/netwerk gaat ook wel eens down en dan gaat ie ook niet af.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

eborn schreef op 07 September 2003 @ 22:44:
[...]
Nee als je je telefoon lijn er af haalt gebeurt er niks, (alarm kan niet meer naar buiten bellen duhhh) wel kan het zijn dat je een kiezerfout krijgt van je systeem zelf.

In uitzonderlijke gevallen kan je een AL2 lijn hebben dit is een bewaakte lijn, wanneer deze wordt afgekoppelt wordt wel de politie of sleutel houder gebeld maar deze bewaakte lijnen moet je dik voor betalen met kostbare abbonementen.

*** heb 10 jaar als BEV. monteur gewerkt........ :)

en wat Bl@de vertelt over de adsl vraag klopt precies.... :7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 22:52 ]

Verwijderd

tip: neem wel een goede splitter, want ik heb al eens meegemaakt dat daardoor het alarm niet werkt als je adsl aan hebt staan... voor de rest moet het lukken zoals Bl@de zegt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 22:54:
tip: neem wel een goede splitter, want ik heb al eens meegemaakt dat daardoor het alarm niet werkt als je adsl aan hebt staan... voor de rest moet het lukken zoals Bl@de zegt
Daarom ben ik het dus niet met Bl@de eens, volgens mij kan je alarm gewoon voor je splitter. Je hebt namelijk de splitter niet nodig om te bellen.

Greetz,

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 september 2003 @ 01:19:
[...]

Daarom ben ik het dus niet met Bl@de eens, volgens mij kan je alarm gewoon voor je splitter. Je hebt namelijk de splitter niet nodig om te bellen.

Greetz,
Bij verschillende alarmsystemen gaat het niet goed als je de splitter achter het alarmsysteem plaatst. Je krijgt wel verbinding, maar er is totaal geen dataverkeer !!!!!
Heb dit al een aantal keer meegemaakt namelijk met mensen die het op deze manier soms onwetend aansloten. De adsl verbinding zou niet goed zijn, maar na onderzoek bleek het alarmsysteem roet in het eten te gooien.
De kiezer in het alarmsysteem laat waarschijnlijk een gedeelte van de frequentie's niet door....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 08:20 . Reden: typo ]

• dôh
Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 01:19:
[...]

Greetz,
Wij hebben 100-en klanten met ADSL, en nog nergens is het is het zo voorgekomen als jij het beschrijft.

Neem aan dat ons bedrijf toch echt wel volgens de regeltjes werkt (ISO 9001). Als je het gaat doen zoals jij zegt, en er is een statichse of dynamische test.

Of stel iemand schakelt het alarm in, uit of wat dan ook. Dan belt elke keer het alarm naar de meldcentrale om dit door te melden. Het zou toch wel behoorlijk stom zijn om het zo aan te sluiten.

Elke keer verbreekt het alarm je ADSL dan. Terwijl een alarm PRECIES hetzelfde frequentieberijf heeft als een gewone telefoon. Dus ik snap echt niet waarom je je alarm VOOR de splitter doet. Of het moet echt een goedkoop hobby alarm zijn. Als je een beetje goed spul hebt dan werkt het echt wel.

Ik heb juist vaak dat klanten bellen die hun alarm voor de splitter hebben gedaan waarna de zooi niet meer goed werkt... echt niet niet niet niet doen.. :)

Maar als je het toch wil doen... prima... dan zie ik het lijk nu al drijven (8>

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Of hij heeft straks zijn ADSL aansluiting nog wel, maar geen PC meer om het op te gebruiken...

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als inderdaad zop'n alarm dezelfde signalen gebruikt als POTS en dus niet in het frequentiespectrum van ADSL zit, dan lijkt me het vrij duidelijk dat je de (zoals altijd) splitter vooraan moet aansluiten.

Indien je het niet mee eens ben moet je gaan lezen wat een splitter doet en niet hier gaan blaten.

{signature}

• Darthroy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-06-2022
Ik weet niets van alarm-systemen, maar wel wat van ADSL. De juiste volgorde IS/RA-punt*->splitter->alarm/telefoon/modem, oftewel: wayt je ook maar op de splitter wilt aansluiten. Een andere volgorde zal niet werken.
* IS/RA-punt is een KPN-term en staat voor Infrastructuur Randapparatuur en geeft de plek aan waar de telefoonkabel het huis/bedrijf binnenkomt. Dit is doorgaans (gelukkig ;) je wandcontactdoos, anders mag je knutselen. Maar ja, we zijn tweakers.

Verwijderd

je kunt het beste een aparte lijn nemen voor de ADSL, wat nl. vaak voorkomt is dat de splitter op de centrale van de ISP defect raakt waardoor data wel werkt en spraak niet en dus ook het alarm waarschijnlijk niet.

waarschijnlijk staat er in de algemene voorwaarden van de verzekering wel e.e.a. over

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 12:01:
je kunt het beste een aparte lijn nemen voor de ADSL, wat nl. vaak voorkomt is dat de splitter op de centrale van de ISP defect raakt waardoor data wel werkt en spraak niet en dus ook het alarm waarschijnlijk niet.

waarschijnlijk staat er in de algemene voorwaarden van de verzekering wel e.e.a. over
Ik weet niet hoever ze al zijn met betrekking op de av bij de verzekering in het geval van ADSL, daar heb je een punt....

Maar als een analoge poort defect raakt of een kabel beschadigd werkt je alarm ook niet....mischien dat dit minder vaak voorkomt als een defecte splitter.

Mijn ADSL verbinding heeft sinds de aanleg ( early adapter ) nog geen enkel probleem vertoond, dus wel bedrijfszeker..

• dôh
Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 16:56:
[...]

Ik weet niet hoever ze al zijn met betrekking op de av bij de verzekering in het geval van ADSL, daar heb je een punt....

Maar als een analoge poort defect raakt of een kabel beschadigd werkt je alarm ook niet....mischien dat dit minder vaak voorkomt als een defecte splitter.

Mijn ADSL verbinding heeft sinds de aanleg ( early adapter ) nog geen enkel probleem vertoond, dus wel bedrijfszeker..
Aparte lijn voor de telefoon met je alarm is alleen nodig bij Klasse 4. Dat is de hoogste risico klasse. Hierbij moet je een volledig afgeschermde en "geheime" lijn hebben. Een woonhuis valt meestal in Klasse 1 of 2. :)

Verder als de telefoonlijn weg is dan geven de meeste beetje duurdere installaties wel een melding.

Bijvoorbeeld een Scantronic 9850 or 8136i die geeft weer dat er een lijnfout is. Mocht deze eventueel herstellen dan valt het alarm uit storing. :*)

Verwijderd

niet doen. beide dataverkeerlijnen, adsl en alarm maken gebruik van een gedeelte van de kabel beter bekend als de D lijn. een isdn aansluiting heeft zo 2 B lijnen (je gesprekslijnen) en een D(data) kanaal, een analoge lijn heeft 1 B en 1 D kanaal. op het moment dat er meer dingen tegerlijk de D kanaal gaan gebruiken gaat het fout.

toen ik nog op de verkoop bij kpn werkte raadden we iedereen dit af omdat het vreselijke problemen kunnen ontstaan. en wat is er nou beter ? 5 euro/maand meer betalen aan kpn voor een belbudget lijn voor je adsl of de risico nemen en zodadelijk met gebakken peren zitten en alle ellende van dien ?

Verwijderd

Ik heb een beetje door zitten lezen, maar ik mis iets er tussen....

Zelf heb ik ook adsl (bij planet), en bij komt het zo binnen: vanaf de aansluiting van KPN loopt er een snoertje naar een splitter (een filter denk ik) waarbij het signaal gesplitst wordt in een signaal voor de telefoon en een signaal voor adsl.

En als ik op internet zit, kan er gewoon van en naar m'n normale telefoontoestel gebeld worden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 18:41:
Ik heb een beetje door zitten lezen, maar ik mis iets er tussen....

Zelf heb ik ook adsl (bij planet), en bij komt het zo binnen: vanaf de aansluiting van KPN loopt er een snoertje naar een splitter (een filter denk ik) waarbij het signaal gesplitst wordt in een signaal voor de telefoon en een signaal voor adsl.

En als ik op internet zit, kan er gewoon van en naar m'n normale telefoontoestel gebeld worden.
Dat is ook het idee van een splitter, het adsl- en het telefoonverkeer van elkaar scheiden.

• Voutloos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 21:33:
Dat is ook het idee van een splitter, het adsl- en het telefoonverkeer van elkaar scheiden.
En dus boeit het niet of je ADSL neemt zolang die alarmcentrale net als andere POTS apparatuur werkt.

En dus gaat die splitter zoals altijd voorin de keten.

Dus TS moet dat ff controleren.

edit:
/Wacht nieuwe post van TS af....

[ Voor 6% gewijzigd door Voutloos op 09-09-2003 08:10 . Reden: TS reageert niet ]

{signature}

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 18:40:
een isdn aansluiting heeft zo 2 B lijnen (je gesprekslijnen) en een D(data) kanaal, een analoge lijn heeft 1 B en 1 D kanaal. op het moment dat er meer dingen tegerlijk de D kanaal gaan gebruiken gaat het fout.
2 kanalen op een pots (analoge lijn)? Is geheel nieuwe voor mij.
Spraak zit in het onderste gedeelte. Adsl daarboven. Als je geen adsl hebt is er enkel spraak.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 18:40:
niet doen. beide dataverkeerlijnen, adsl en alarm maken gebruik van een gedeelte van de kabel beter bekend als de D lijn. een isdn aansluiting heeft zo 2 B lijnen (je gesprekslijnen) en een D(data) kanaal, een analoge lijn heeft 1 B en 1 D kanaal. op het moment dat er meer dingen tegerlijk de D kanaal gaan gebruiken gaat het fout.

toen ik nog op de verkoop bij kpn werkte raadden we iedereen dit af omdat het vreselijke problemen kunnen ontstaan. en wat is er nou beter ? 5 euro/maand meer betalen aan kpn voor een belbudget lijn voor je adsl of de risico nemen en zodadelijk met gebakken peren zitten en alle ellende van dien ?
De topic starter heeft gewoon een analoog lijntje hoor !!??!!!

Verwijderd

wellicht effe je meldkamer vragen? ;)

Verwijderd

Mijn alarmsysteem zit gewoon na de splitter en werkt prima. :)

Verwijderd

Het werkt hoogstwaarschijnlijk wel.

Maar of het ook mag van de verzekering is vraag 2.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 13:32

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 10:17:
[...]
Maar of het ook mag van de verzekering is vraag 2.
Het is veel belangrijker wat het installatiebedrijf en de alarmcentrale ervan vinden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:36

Dido

heforshe

Mr. Liu schreef op 09 September 2003 @ 10:27:
[...]

Het is veel belangrijker wat het installatiebedrijf en de alarmcentrale ervan vinden.
* Dido heeft sinds vorige week een huisalarm (zoals Mr. Liu wel weet :P ) en daarvoor is het alarm na de splitter aangesloten en dat levert geen enkel probleem op vooralsnog.
Installatiebedrijf geeft een certificaat af en dat is het enige waar de verzekering in geinteresseerd is. Ze gaan echt een bedrijf dat zelf een reputatie hoog te houden heeft niet controleren totdat er iets fout gaat. En zelfs dan treft de verzekeringsnemer geen blaam, hij heeft immers de garantie van het installatiebedrijf, en als die iets heeft aangesloten dat niet volgens de regels was, draaien zij voor eventuele claims op, al dan niet via de verzekering :)

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Topicstarter
Hi ik heb net KPN gebeld en die zeggen Geen Probleem om ADSL+AlarmSysteem

aan te sluiten op een telefoonlijn morgen nog ff De AAA securty bellen en dan ben ik er uit allemaal bedankt voor jullie Reactie................ :>

:)

Verwijderd

Topicstarter
Gooi er maar een slotje op

• Freee!!

Freee!!

Waarom een slotje? Rustig laten wegzakken tenzij er toch nog nieuwe info opduikt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik heb de replies niet gelezen, maar heb hier ook alarm met meldkamer... dit is de volgorde die je moet hebben :):
code:
1
2
3
binnenkomst telefoonlijn--->ALARMSYSTEEM-->splitter-->telefoon
                                              |
                                       ADSL modem

Succes :)

[ Voor 20% gewijzigd door Tutti-frutti op 09-09-2003 16:59 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• Dido

Dido

heforshe

Tutti-frutti schreef op 09 September 2003 @ 16:58:
Ik heb de replies niet gelezen, maar heb hier ook alarm met meldkamer... dit is de volgorde die je moet hebben :):
Ik zou dan toch de replies maar ff doorlezen, daar wordt namelijk iets heel anders in betoogd, en nog met onderbouwing ook :)

Verwijderd

wij hebben ook alarm thuis en adsl, gaat dus wel samen. Heel simpel je adsl modum prik je aan een telefoonkabeltje (waar geen kosten over berekend worden) en hij doet het. dat heeft dus geen invloed op de alarmcentrale want dat is een arparte lijn (bij ons thuis dan :D )

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Dido schreef op 09 September 2003 @ 17:54:
[...]

Ik zou dan toch de replies maar ff doorlezen, daar wordt namelijk iets heel anders in betoogd, en nog met onderbouwing ook :)
I c, maarja, bij mij moetie er na, anders kan allarm geen verbinding leggen.. hebben we uitvoerig getest :)

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

ik heb thuis ook gewoon alarm en adsl en gaat perfect, en heb geen moeilijke dingen gedaan bij het aansluiten btw ik heb isdn, misschien dat dat er iets mee te maken heeft

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 18:17 ]

• Voutloos
  • Niet online
Heel simpel je adsl modum prik je aan een telefoonkabeltje (waar geen kosten over berekend worden) en hij doet het. dat heeft dus geen invloed op de alarmcentrale want dat is een arparte lijn (bij ons thuis dan :D )
Dat 'aparte telefoonkabeltje' is de ADSL kabel die vanaf de splitter komt.

{signature}

• Dido

Dido

heforshe

Tutti-frutti schreef op 09 september 2003 @ 18:02:
[...]

I c, maarja, bij mij moetie er na, anders kan allarm geen verbinding leggen.. hebben we uitvoerig getest :)
Als je voor het alarm echt een dedicated lijn gebruikt zule je die voor je splitter af moeten tappen, aangezien je splitter twee draadjes ongebruikt laat... e.e.a. hangt af van de preciese configuratie van je systeem.

Aan de andere kant: als je een aparte lijn gebruikt voor je alarm, dan is de vraag natuurlijk niet relevant: je split namelijk alleen je normale telefoonlijn, en jouw plaatje zou dan ook onvolledig zijn. (1 kabel kan twee lijnen zijn :) )

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Zucht,

Allemaal tegenstrijdige reacties wat niet duidelijk is voor de TS.

Zelf heb ik een alarm die in contact staat met de meldkamer. Bij de meldkamer gaat het alarm af als deze er af wordt gehaald (basis-unit v/h alarm gaat NIET af). Het alarm zit in de meterkast aan de telefoonlijn. De splitter + modem zit gewoon in een aansluiting voor telefoon (analoog, btw).

Alarm werkt perfect, telefoon ook en geen snelheidsverlies.

Offtopic: Politie staat niet gelijk aan de deur, als het alarm af gaat of je koppelt hem los dan belt de centrale eerst naar je huis om te controleren of jij het "probleem" niet ben, daarna naar de buren om te kijken of er inbraaksporen zijn. Nemen de buren ook niet op of zijn er inbraaksporen, dan word de politie pas ingeschakeld 8)

• Dido

Dido

heforshe

bobje86nl schreef op 09 September 2003 @ 18:26:
Zucht,

Allemaal tegenstrijdige reacties wat niet duidelijk is voor de TS.

Zelf heb ik een alarm die in contact staat met de meldkamer. Bij de meldkamer gaat het alarm af als deze er af wordt gehaald (basis-unit v/h alarm gaat NIET af). Het alarm zit in de meterkast aan de telefoonlijn. De splitter + modem zit gewoon in een aansluiting voor telefoon (analoog, btw).

Alarm werkt perfect, telefoon ook en geen snelheidsverlies.
Je maakt het er zelf ook niet veel duidelijker op :X

Je bedoelt te zeggen dat jij, in tegenstelling tot wat in iedere ADSL faq staat uitgelegd, je splitter niet zo dicht mogelijk bij binnenkomst in je huis hebt zitten?

In ieder geval lijken me de twee vroege reacties van een monteur en een ex-monteur vrij duidelijk :)

• Bobje
Schopje

Vandeweek is er een monteur langsgeweest voor controle van het alarm. Omdat ik dus mijn splitter achter mn alarm heb, wordt de verbinding wel eens verbroken. Heel hinderlijk dus. Toen heb ik aan hem nog eens gevraagd hoe het nou precies zit (Ik was dit topic al vergeten). Hij zei dit (wat al duidelijk was in dit topic):
code:
1
2
3
[binnenkomende lijn]---[adsl splitter]---[alarm]---[telefoon]
                            |
                       [adsl modem]
Om te voorkomen dat msn steeds afmeld (disconnects door alarm), wil ik bovenstaand schema nabootsen. Nu zie ik echter 4 draadjes in de meterkast (duh), en aan het stekkertje van t kabeltje (dat van splitter naar telefoonlijn loopt) zitten ook 4 uiteinden.

Hoe weet ik welk uiteinde aan welk draadje in de meterkast moet worden aangesloten?

Ik kan wel alle combinaties gaan uitproberen, maar volgens de monteur die laatst langs is geweest, moet ik meer dan 150 euro betalen om een monteur langs te laten komen om de boel weer goed aan te sluiten. En daar heb ik geen zin in.

Heeft iemand antwoord op mijn vraag (hij is een beetje onduidelijk) :) .

• Freee!!

Freee!!

bobje86nl schreef op 15 februari 2004 @ 18:50:
Schopje

Vandeweek is er een monteur langsgeweest voor controle van het alarm. Omdat ik dus mijn splitter achter mn alarm heb, wordt de verbinding wel eens verbroken. Heel hinderlijk dus. Toen heb ik aan hem nog eens gevraagd hoe het nou precies zit (Ik was dit topic al vergeten). Hij zei dit (wat al duidelijk was in dit topic):
code:
1
2
3
[binnenkomende lijn]---[adsl splitter]---[alarm]---[telefoon]
                            |
                       [adsl modem]
Om te voorkomen dat msn steeds afmeld (disconnects door alarm), wil ik bovenstaand schema nabootsen. Nu zie ik echter 4 draadjes in de meterkast (duh), en aan het stekkertje van t kabeltje (dat van splitter naar telefoonlijn loopt) zitten ook 4 uiteinden.

Hoe weet ik welk uiteinde aan welk draadje in de meterkast moet worden aangesloten?

Ik kan wel alle combinaties gaan uitproberen, maar volgens de monteur die laatst langs is geweest, moet ik meer dan 150 euro betalen om een monteur langs te laten komen om de boel weer goed aan te sluiten. En daar heb ik geen zin in.

Heeft iemand antwoord op mijn vraag (hij is een beetje onduidelijk) :) .
Gewoon die 4 draadjes in dezelfde volgorde in zo'n stekkertje stoppen en dat stekkertje in de splitter steken, zou zo moeten werken.

• Bobje
Mr. Liu schreef op 15 februari 2004 @ 20:59:
[...]

Gewoon die 4 draadjes in dezelfde volgorde in zo'n stekkertje stoppen en dat stekkertje in de splitter steken, zou zo moeten werken.
Ik bedoel het eigenlijk iets anders, je krijgt namelijk deze situatie. Het "kastje" is het punt waar alles in de meterkast binnenkomt.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fam.rijnaard/alarm.jpg

Ik heb de kabels dus blootgelegd en er steken 4 draadjes uit. Hoe weet ik welk draadje (van de telefoonlijn naar de splitter) ik aan welk draadje (dat naar het kastje loopt) moet knopen?

• Freee!!

Freee!!

bobje86nl schreef op 16 februari 2004 @ 23:09:
[...]
Ik bedoel het eigenlijk iets anders, je krijgt namelijk deze situatie. Het "kastje" is het punt waar alles in de meterkast binnenkomt.

[afbeelding]

Ik heb de kabels dus blootgelegd en er steken 4 draadjes uit. Hoe weet ik welk draadje (van de telefoonlijn naar de splitter) ik aan welk draadje (dat naar het kastje loopt) moet knopen?
Als het goed is, heeft elk draadje een eigen kleur, dus ik zou dat eerst eens proberen. Als je geen kleurtjes hebt, dan heb je wel een beetje pech. Je kunt het werk wel behoorlijk reduceren door dan te kijken op welke twee binnenkomende draadjes spanning staat.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Als het een analoge lijn is zou er spanning op moeten staan. En het gaat alleen om de 2 binnenste aders. Deze zijn vaak rood-blauw of rood-groen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

little_soundman schreef op dinsdag 09 september 2003 @ 03:22:
[...]

2 kanalen op een pots (analoge lijn)? Is geheel nieuwe voor mij.
Spraak zit in het onderste gedeelte. Adsl daarboven. Als je geen adsl hebt is er enkel spraak.
En wat dacht je van een inbelverbinding? Dit valt niet onder spraak en ook niet onder ADSL............ 8)7

Verwijderd

en wat dacht je hier van laatste bericht Geplaatst op dinsdag 17 februari 2004 10:36 ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 19:21 ]

• Korakal
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

Ik had gehoopt dat alle waarschuwingssignalen voor oude topics wel zouden werken :o
In dit geval niet dus....
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.