Omdat Search het niet doet(?)...Casefan

Pagina: 1
Acties:

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Omdat ik via Search geen resultaten krijg (waarom weet ik ook niet) stel ik de vraag maar hier...(ondanks het feit dat het ongetwijfelt vaker is gevraagd:P)

Ik zoek een stille 80mm fan die ook nog eens wat lucht verplaatst.

Sleevebearing fans schijnen over het algemeen stiller te zijn dan ballbearing fans, dus zoek ik die. Fan mag max. 30dB produceren, liefst natuurlijk zo min mogelijk, want er komen 4x 80mm in een Antec SX1030BEC te hangen (zie www.coremeltdown.com/reviews/antec/sx1030b/

In andere threads ben ik wel het een en ander tegen gekomen over fans, maar ik zoek een review van jullie of anderen met meningen en info.
Ik hoorde Panaflow voorbij komen, Pabst, Sunon, Antec, etc... Deze merken zijn wel aardig bekend, maar wat is nou een stille van dit rijtje en heeft ook nog eens een leuk prijsje?

specs | 3360wP met SE3000

• Koffie
  • Laatst online: 22:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zoek eens op %casefan% en op %fan% ??

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Ja, die fans zijn wel leuk. Maar waarom heb je voor die kast gekozen. Geef mij anders nog wat tips

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
OK, ik heb gezocht maar niet echt gevonden wat ik nodig heb.

Wie heeft zelf 80mm fans die lekker stil zijn en wat voor 'n merk is dat met welke prijs??

Verwijderd

Ik heb een sunon sleeve volgens mij 14,- bij de audiozaak omdat ze stopten met fans verkopen. Ik vind wel dat ie redelijk veel herrie maakt. Maar ik had van te voren nooit case fans gehad.

Verwijderd

heb toevalig vandaag 4 sunons bal beering gehaald voor maa 16 piek bij de hobby shop.
*D veel lucht , beetje geluid , kunt ze anders ook nog op 7 volt schakelen.
heb vandaag ook een schakelingetje in elkaar geknutselt. kan ze afzonderlijk in en uit schakelen , en op 7 of 12 volt.
en mooie blauwe letjes om te zien welke allemaal lopen :) .

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:14
Het maakt niet uit hoeveel herrie eren fan maakt:
Als hij teveel herrie maakt ga je met een al dan niet regelbare schakeling het ding gewoon op 10 volt draaien, wordt hij stiller dan je HD en blaast nog steeds lekker. (7 volt kan ook, maar je fan aan de +12 en +5 hangen is niet echt 'officieel' zeg maar) bovendien is 7 volt minder dan nodig om het geluid flink te dimmen.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

10 volt ? waar haal jij dat vandaan ,
met een diode of zo ?
(ja kweet het is al weer 5 jaartjes geleden dat ik electronica gehad heb .)
p.s. werkt prima hoor met 7 volt

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Hmmmm....ik zie al dat het voltage een aardige truckage is om stille fans te krijgen. Dat wil ik, als het even kan, tot het laatste middel gebruiken omdat ik absoluut niet weet hoe ik zo'n fan op 7V kan krijgen.

Ik zie trouwens ook bijna allemaal Sunons voorbij komen. Hoe zijn die Panaflow dingen dan? Daar hoor je nl niet zoveel over.

De kast SX1030BEC van Antec wordt nl standaard geleverd met 2x 80mm Antec fans voor achter de CPU. Maar aan de voorkant kan je ook 2 fans kwijt, waarvan eentje voor je HDD's. Ik OC mijn Athlon van 600 naar 856Mhz, dus kan de koelte wel goed gebruiken. Heb nu dan ook een 12cm fan voorin mijn huidige kast hangen...is op zich wel stil, maar toch nog net té veel herrie naar mijn mening. PC staat ook 24/7 }:O aan, dus elke fan die lekker stil ik ben ik in geïnteresseerd.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zaterdag 02 december 2000 13:09 schreef Tai-Pan het volgende:
Heb nu dan ook een 12cm fan voorin mijn huidige kast hangen...is op zich wel stil, maar toch nog net té veel herrie naar mijn mening. PC staat ook 24/7 }:O aan, dus elke fan die lekker stil ik ben ik in geïnteresseerd.
ik heb sinds hcc dagen 2 12cm papst coolers lopen op 220Volt, sleeve bearing, eXtreme low noise (je hoord hem echt niet(nog stiller als mijn IBMetjes) no. 4890N.
bij <a href="www.Farnell.com">Farnell</a> kun je een gratiZ electronica boek bestellen van 2400 pagina's en daar staan toch 8-12 pagina's aan fans in. dus zou zeggen kijk daar es.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
je kunt met een weerstandje het voltage wel omlaag krijgen. Als je tussen de + van je fan en de voeding ervan een weerstand (of een serie zet, afhankelijk van de grootte van de weerstand) dan gaat er ook spanning over de weerstand staan en blijft er minder spanning over om over je fan te zetten. Moet je wel even doormeten wat de grootte van je weerstanden is. v=ir ofzo kun je het mee uitrekenen. De grootte van je weerstand = R (in Ohm) en de stroom die je voeding levert staat op je voeding vermeld. Dan doe je I*R en dat is dan de spanning die de weerstand opneemt. Dan kun je (als je de + op 12 volt zet) de restspanning berekenen: 12-(I*R)

Je fan op 7 volt zetten kan denk ik door de - op +5volt te zetetn en de +gewoon op 12 dan heb je een verschil van 7. (Wat in mijn PC heeft 12 volt nodig? CPU fan ofzo?)

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:44
Op zondag 03 december 2000 02:18 schreef Oviparous het volgende:
(Wat in mijn PC heeft 12 volt nodig? CPU fan ofzo?)
cpu fans, hdd, cdrom
Pagina: 1