Eeuwige ms-wars in ms draden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-10 15:54
Het valt me nog steeds op, ik dacht eerst het is een kleine rage, maar nee. In echt elke draad die MS related is worden de ins en outs van het gehele MS beleid besproken tot in ik weet niet ver hoe.

Volledige draadjes gaan off-topic, er ontstaan zelfs ruzies over wie er gelijk heeft, en uiteindelijk moeten we die met een speciale vredesmacht oplossen.

Het verbaast mij zo enorm, in elke draad komt er iemand aanzetten met een reply waarin hij of zij zegt waarom het gehele beleid van MS goed of slecht is, en dan gaat het meestal over irrelevante zaken, zoals het goed of slecht zijn van Gates, het niet of wel een netwerk OS zijn van Windows, enz..

Ook daarbij krijgen bepaalde reacties een 2 of hoger, die gewoon dik off-topic zijn. En ze blijven er maar over uitwijden, alles wordt meerdere malen besproken, en tientallen keren herkouwd.

Ik vind het eens tijd wordt om dat gewoon eens met een -0- off-topic te bestempelen, puur omdat het die label ipv inzichtvol (imho) hoort te hebben.

Wat jullie?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je vaak tot vervelens toe tegenkomt:
  • Microsoft maakt veel winst
  • Microsoft doet aan machtsmisbruik
  • Microsoft programmatuur zuigt
  • Linux is stabieler
  • Windows 9x is het meest slechte besturingssysteem
  • Microsoft/Bill Gates is uit op absolute macht
  • Microsoft probeert de concurrentie uit te roeien
  • Licentievoorwaarden waar men het niet mee eens is, maar men gebruikt wel het programma
  • Zwakheden in de veiligheid van de diverse Microsoft-producten, veelal reeds jaren achterhaald
  • Microsoft indoctrineert, of maakt propaganda
Wellicht is dit nog niet compleet, maar bedoel je de diverse uitlatingen in die sfeer?

Verder bedienen users in dat soort draadjes zich vaak van smileys als :r en }) om maar te laten blijken dat ze een hekel aan Microsoft hebben, en dan hebben we het niet eens over het gebruik van M$, Micro$choft, Mickeysoft, Makroschoft enz.

Ik loop hier nog maar net, maar dat soort activiteiten valt toch in de categorie troll?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ja van mij mogen ze onderhand ook allemaal naar 0. Desnoods zelfs direct PMen naar 0 off topic.
Het is gewoon niet relevant voor het te bespreken nieuws. En het lijk wel een virus te worden ;)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kan je hier niet een aparte tag voor maken, "-1 Zeurpiet", "-1 Fanaticus", "-1 Zielepoot" of "-1 Zeveraar" oid?

Het begint een beetje voorspelbaar te worden in topic die, al is het maar heel erg in de verte, iets met MS of Windows te maken hebben. Mijn zegen heb je iig, als het zo ver mocht komen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Het vervelende is, dat ze dankzij de hoeveelheid eigenlijk ook zo'n draad verpesten, mensen reageren dan alleen op zo'n MS war. Waardoor er bijna geen interresante discussies zijn. En het is gewone elke keer het zelfde onderwerp waar ze over beginnen te zeuren... En het is dan moeilijk, er zitten ook wel's goede reacties tussen, maar ze zijn allemaal zo off-topic...
wildhagen schreef op 07 September 2003 @ 20:39:
Kan je hier niet een aparte tag voor maken, "-1 Zeurpiet", "-1 Fanaticus", "-1 Zielepoot" of "-1 Zeveraar" oid?

Het begint een beetje voorspelbaar te worden in topic die, al is het maar heel erg in de verte, iets met MS of Windows te maken hebben. Mijn zegen heb je iig, als het zo ver mocht komen.
Of een aparte hide-functie voor berichten met een bepaalde rank (ms-war-message :P) :P

[ Voor 42% gewijzigd door simon op 07-09-2003 20:42 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En een goed voorbeeld van waar Simon het over heeft is naar mijn mening deze draad
Het begint gewoon leuk, gezellig wat weetjes uitwisselen, wat mensen die elkaar corrigeren, totdat in de loop van vandaag de draad door zekere lieden werd opgemerkt. Het is een zooitje geworden. In het oog springende namen: Algabra, Phr3ak, Spunxer, Parabellum, mr R, zij plaatsen allemaal reacties met een hoop negatief geschreeuw die feitelijk niets met het onderwerp te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Microsoft draadjes roepen gevoelens op bij mensen, zowel de "voor" als "tegen" standers van microsoft lopen hierbij vaak genoeg onzin te blaten, of brengen hun boodschap op zo een manier dat deze gewoon niet leuk meer is. hier kan je vrij weinig aan doen je moet namelijk iedere reactie weer apart zien. mijn persoonlijke ervaring is dan ook dat dit soort draadjes vaak aandacht nodig hebben maar door de herhaling men deze min of meer links laten liggen. je kan altijd reacties neerzetten hier in TMF om verdere moderaties te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 17:51

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Dit geldt t zelfde voor de ATI of Nvidia newsposts, het komt altijd op t zelfde neer. :)

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En intel vs AMD

en Link vs Rechts in de politiek

Ik vind discussies altijd wel leuk. Iedereen zijn mening. Ik stoor me dus niet aan uitlatingen tegen of voor een bepaald standpunt...

...zolang tenminte men niet voor het standpunt kiest waarmee men poogt de vrijheid van meningsuiting te ontnemen van anderen met een afwijkend standpunt.

Af en toe zie je hier in TMF een aantal moderators die vinden dat hij/zij het gelijk in pacht hebben en het recht hebben anderen op mening te beoordelen en die bijvoorbeeld vinden dat het eens tijd wordt om een mening gewoon eens met een -0- off-topic te bestempelen.

Het meest sprekende voorbeeld is nog steeds de "verborgen troll".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ja, maar dat wil nog niet zeggen dat het goed is de rest van de draad erdoor te laten verpesten.. De rest boeit mij niet zo..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Bof, soms zijn discussies die steeds dezelfde basis hebben prima. Vaak zie je dan dat mensen op zoek gaan naar info als argument en deze info gebruiken, bespreken. Als je dan toevallig langssurft zie je toch weer wat nieuws staan. Bij MS is dat moeilijk want dat is vrij breed natuurlijk, maar Ati vs nVidia of AMD vs iNtel kan vaak wel aardig wat weetjes over hardware-opbouw opleveren, zoals de effecten van 64 bit cache vs 256 cache enz enz.

Discussies kan je niet verbieden iig, want juist de reactiemogelijkheid nodigt per definitie uit tot een discussie.

* Delerium vindt echter een herhaling van argumenten buitengewoon vermoeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, een herhaling van argumenten is helaas inherent aan dergelijke discussies. Juist omdat je weggemod wordt als je verder gaat in je argumentatie.

"Men", de moderator die het maar nix vind dat iemand een andere mening heeft, zal zoeken naar argumenten om de post omlaag te modden. Men kijkt bijvoorbeeld of het een "verborgen troll" is (synoniem voor "gefundeerde kritiek met een andere mening dan de mijne")

Als men de argumentatie niet begrijpt, zal men sowieso er een troll oid aanhangen als men de mening werkelijk niet deelt.

Zelfs als wel perfect gemod wordt, dan nog is een herhaling van argumenten altijd nodig bij een standpunt. Zodra iemand iets ingewikkeld zegt wordt hij overvallen met reacties door iedereen die het niet snapt. De domheid van de massa.

De hoogst gewaardeerde reacties zijn die reacties die door (bijna) iedereen gesnapt worden. En dus min of meer per definitie van laag niveau.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 23:27 ]

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 17:56:
Af en toe zie je hier in TMF een aantal moderators die vinden dat hij/zij het gelijk in pacht hebben en het recht hebben anderen op mening te beoordelen en die bijvoorbeeld vinden dat het eens tijd wordt om een mening gewoon eens met een -0- off-topic te bestempelen.
Dan ben jij de aangewezen persoon om de betreffende moderator op zijn vingers te tikken; sociale controle. TMF is de plaats om iemand te wijzen op de verkeerde manier van modereren, en deze persoon dan in de juiste richting te sturen.
Wat jullie?
Microsoft Windows is het meest gebruikte operating system op het gebied van thuiscomputers en bedrijfscomputers. Ik vind het daarom niet vreemd dat je dan zo een grote diversiteit aan reacties hebt: users die Windows de hemel en hel inprijzen, de hypocriete mensen (zeggen dat Windows niet deugt, maar toch dat OS zelf hebben draaien), mensen die vinden dat Microsoft het zo met Windows moet aanpakken, Windows ME zuigt, zeggen dat je je bek moet houden, etc. Hetzelfde zie je gebeuren in bijvoorbeeld Intel versus AMD draden. Zulkde reacties zijn onvermijdelijk, maar wel helaas nodig om je gal te spuwen.

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Robin, juist jij moet toch weten dat het niet de bedoeling is dat je oude draden kicked.........................ow wacht dit is een nieuwe draad. Waar heb ik dit dan toch allemaal al eens eerder gelezen?

;)

Verwijderd

Waar staat dat je verplicht bent om die discussies te lezen? Het is nog niet in je opgekomen om dergelijke discussies te negeren? Zie je jezelf als een of andere _/-\o_ Verlosser _/-\o_ die met het Geweldige idee komt, het elfde gebod: "gij zult geen kritiek op MS leveren"?

Kijk ehh.. dat die discussies er nog steeds zijn. Da's like 'doh'. De strijd tussen Windows en Linux is nog niet over. Dat je er van op kijkt, daar kijk ik van op.

0 offtopic is een vorm van censuur omdat het dan standaard niet wordt weergegeven. Een boel -hoeveel weet ik niet precies- bezoekers op de FP zullen hun standaard instellingen niet veranderen. Ook mensen zonder een account. Stellen dat men het wel kan lezen is gelul. Kansberekening en statistiek zullen anders uitwijzen. Als deze standaardinstelling niet standaard is bij de meeste mensen, vraag ik mij af waarom het een standaardinstelling is. Je wilt toch niet dat iedereen van allerlei dingen gaat veranderen aan zijn/haar instellingen alvorens een prettige site te hebben? Morgen kan het ook in Keulen donderen, en er er zou wel eens iemand een T.net server kunnen jatten. Dus ik stel voor dat men morgen in Keulen vooral de schuilkelder in duikt, en dat er extra politie bewaking komt bij TrueServer...

Resume, wat jij voorstelt gaat tegen het open posting principe van T.net in. Wat jij wilt is kritiek die 'common' is en 'je al vaker hebt gehoord' negeren - terwijl die kritiek vaak fuckin' W-E-L ontopic is. Als MS met iets nieuws komt waarbij iemand dan komt met een uiteengezet verhaal over MS' marketingprincipes en volgens hem/haar past dat nieuws in dat rijtje thuis, dan is dat WEL DEGELIJK ontopic. Het is een aanzet voor een discussie die constant in beweging is. MIsschien niet de meest originele, maar wel een discussie. Negeren? Doe dat dan fijn zelf, in plaats van voor te stellen dat er speciale regels voor MS moeten komen waardoor het voor de meeste mensen niet te lezen is. Je wilt dergelijke discussies niet? Ja? Nou dan moet je consequent zijn en he-le-maal geen discussie willen. Enkel aanvullingen, dus ontopic toevoegingen over het onderwerp. Bijvoorbeeld een site met meer informatie over het onderwerp. Of een ander artikel over hetzelfde onderwerp. Posts die doorgaans als 'informatief' worden bestempelt. 'Inzichtvol' kunnen vrijwel allemaal weg - meningen/visies pleite. In dat geval kunnen we hier dagelijks honderden posts aanmelden die 'offtopic' zijn. Dan is T.net geen discussiesite meer (iets waar ik in het verleden ook zo'n gehuil over heb gelezen - 'dat hoort op GoT...' en vervolgens zelf wat gaan babbelen over het een en ander op T.net). Ik zou hier niet wakker van liggen... mits consequent. Discussies kunnen dan echt op GoT.

Dood aan censuurlijers en gelegenheidsdemocraten.

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Het is voor mij persooonlijk tegenstrijdig. Ik ga zeker met je mee dat er op de frontpage ruimte moet zijn voor discussies. Die zijn wat mij betreft vaak aanvullend en kunnen het inzicht van de lezer verhogen. Als je echter met een schoolmeestersoog moddereert dan is makkelijk om binnen de "regels" van de faq dergelijke discussies naar 0: offtopic weg te poetsen.

Persoonlijk vind ik dat de ene discussie wel wat toevoegt en de andere niet. Dat is wat mij betreft in beginsel compleet onafhankelijk van het onderwerp van de discussie. Slechts mikken op ms-wars vind ik bollocks. Van de andere kant is dat item wel het onderwerp waar ik gevoelsmatig de meeste herhaling teruglees. En herhaling voegt wat mij betreft niets toe.

Dan kom je aan bij het "hoe om te gaan met" herhaling. Een moderator mag bij het beoordelen van berichten geen aandacht hebben voor de naam van de usert en ook niet voor dat wat in het verleden in andere postings is geschreven. Herhaling is dus als je 'sec' kijkt geen issue.
Maar iets wat nieuw is is meer informatief dan iets wat al als common knowledge wordt beschouwd. De eerste keer dat iets gezegd wordt kan het een hot item zijn en bijvoorbeeld een +4 scoren. Maar als iets al tig keer aangehaald is, mag je er van uitgaan dat het wel bekend is (en dat betekend voor de discussieneuzelaars onder ons niet "het er mee eens zijn") en dan is het lang niet meer zo informatief.
Sterker nog als iemand iets blijft herhalen wat al duizend keer is gezegd dan gaat dat richting overbodig.

Het daarop modden is lastig. Want hoe kan ik nu weten wat een ander weet en vice versa. Dat wordt een kwestie van inschatten en daar moet je dus heel voorzichtig mee omgaan. Dat lijkt me duidelijk en moet ook de boodschap zijn.

Een discussie kan best wel eens onder het maaiveld verdwijnen doordat deze al tig keer is gevoerd. Echter dan dus niet omdat deze offtopic is maar omdat het overbodig is om deze nog een keer te voeren.

:)
Pagina: 1