[R300] Overclocken van een Radeon 9500

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Ik heb mijn Club 3D Radeon 9500 non-Pro 128MB (modded naar 9800 Pro) nu stabiel lopen op 398MHz core / 297MHz mem. Het geheugen wil niet veel verder en ik betwijfel of ik hier iets aan kan doen, maar de core moet toch hoger kunnen neem ik aan. Ik heb hem succesvol op 425MHz kunnen laten lopen met een Quake 3 Arena demo die 2-3 minuten draait. Maar soms krijg ik van die vierkante vakjes te zien (4x4 pixels ofzo, in een grijze kleur).

Nu is de vraag: zou een voltage mod dit kunnen verhelpen ? En wat kan ik enigszins doen om het geheugen hoger te krijgen ? Ik heb gelezen dat ook het voltage van het geheugen verhoogd kan worden. Maar hoe dit in zijn werk gaat. Liefst hoor ik de raad van mensen met ervaring hierover, daarom dat ik het hier vraag.

• Mark Lor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-03-2025

Mark Lor

...

voor beide de core en mem kun je volt mods uitvoeren, hiervoor moet je solderen aan je kaart, samen met een betere koeling zou je hierdoor wat meer uit de kaart kunnen persen

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Betere koeling heb ik al:

Afbeeldingslocatie: http://web.wanadoo.be/hellfirelegions/cooler_01_s.jpg

Verwijderd

rond de core van je gpu zou een spacer moeten zitten

deze zit echter 1mm hoger dan je core en dus maakt je koeler slecht contact met je gpu
je zou dus deze kunnen verwijderen of iets minder drastisch , de spacer schuren

je kan jouw kaart ook softmodden, je hebt de juiste pcb zie ik, of heb je dat al geprobeerd en ging het niet?

Verwijderd

Volgens een test scheelt de spacer 3 graden en niets in het overclocken.

Het belangrijkste is je geheugen, de snelheid van de core scheelt niet zo gek veel.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Die spacer was bij mij geen probleem, hij lag lager dan de core. Heb hem dus kunnen laten zitten. Hij is dus al ge-softmod, maar ik wil er nog meer rendement uithalen. Vooral het geheugen loopt achter. En idd, ik heb testen gedaan, de meeste snelheidswinst haal je met sneller geheugen.

Verwijderd

dan staat hier nog een groote topic over de voltmod van r9500/9700
staat alles wat je nodig hebt

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 11:47
Vmod helpt ja.. bij mij wel iig van 380 naar -> 425 gegaan. En met me mem van 304 -> 342

Hier: http://www.thecrucible.ca/forums/viewtopic.php?t=83 en op Xtremesystems.org staan wel wat guides ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Intronic op 07-09-2003 20:49 ]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Dus door de vmod te doen verhoog je het voltage van de core en het geheugen samen ? Heb dat topic trouwens niet gevonden B)

[ Voor 21% gewijzigd door Phuncz op 07-09-2003 21:08 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Wat dacht je van dit topic dan???

Voortaan toch maar beter zoeken...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

niet zoeken op 9500 voltmod maar 9700 sinds hetzelfde pcb is en dus dezelfde voltmod

[rml][ OC] Radeon 9700 Pro Volt MOD[/rml]

link hierboven is om het te softmodden wat ie al heeft gedaan!
prolly vind je daar ook wel de link voor de voltmod ...

kmoet eens geld verdienen voor een R9800SE'tje

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 21:30 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Sharkbyte, neem volgende keer wat meer de tijd om te zoeken, want dit soort dingen is (zoals hierboven gelinkt wordt) heus te vinden :) Dicht wegens search.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.