Asus P4s-X

Pagina: 1
Acties:

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Topicstarter
Hey Tweakers

Ik heb 1 dag geleden op een compu beurs een nieuw mobo voor mijn P4 gekocht. Een Asus P4s-X. Ik had namelijk mijn andere opgeblazen :P . Maar nu blijkt dat de Secondary IDE poort helemaal niks herkend. Ik denk da is iets in de bios ,maar nee hoor.

En toen dacht ik dat het mischien een kabel was die achter mijn mobo door loopt. Die kabel is van mijn Creative Live kaart. Maar als ik die weg haalde deed hij het nog steeds niet. Ik dacht dat dat het kon zijn omdat ik wel eens iets had gelezen over kabels die elkaar storen. En op de Primary herkend hij mij schijf wel en op de secondary niet dus er moet iets mis zijn.

Toen heb ik nog wa zitten pielen met de master en slave. Werkte ook niet. Dus nou is mijn vraag! Hoe kan dit komen??? En heeft iemand anders dit ook wel eens gehad ,en hoe diegene dat dan heeft opgelost.

En anders moet ik tot 27 september wachten want dan is pas de volgende beaurs en hun winkel zit in roermond ,en mijn vader heeft niet echt zin om daar naartoe te rijden.

En een 2de vraag. Valt mijn mobo nog onder de garantie, omdat ik er een nieuwe northbridge cooler op heb gezet van zalman. En van de oude cooler heb ik de beugeltjes niet meer. Dus valt die nog onder de garantie ,want ik wist natuurlijk niet van te voren dat da ding niet werkte.
Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen ,want anders zit ik hier met een half mobo.

Alvast Bedankt

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

Verwijderd

Je kan in je bios wel instellen of hij je poort herkent.
Kijk onder apparaatbeheer of hij je secundair IDE-kanaal herkent.

Een creative-"IDE"-kabel werkt niet voor je HD.

Heb je al eens een cd-rom speler geprobeert aan te sluiten?

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Topicstarter
Ik weet dat die niet voor mijn hdd werkt mijn er zit een soort flatcable aan mijn creative kaart die naar mijn 5.25 inch bak loopt voor optical enzo. En ja ik heb ook al een cd-rom geprobeerd.

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.