Toon posts:

Webcam usb aansluiten op RJ45

Pagina: 1
Acties:
  • 1.028 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag verschillende webcams aansluiten op een netwerkje. Naar de verschillende plaatsen waar de webcams moeten komen heb ik UTP-kabel getrokken. Omdat de afstand te groot was voor de bestaande usb kabel aan de webcam.
Hoe sluit ik die aan ?? Bestaan er adapters voor USB -->UTP ?
Die UTP wil ik laten samenkomen op een switch en een router zodat ik iedere webcam kan bekijken vanop de pc. (winXP)
P.s. ben een leek, maar zou dit graag verwezenlijken om veiligheidsredenen.
Wie bied er enig licht in deze voor mij duistere zone ?

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:23

Nakebod

Nope.

Zover ik weet, bestaan er geen utp-usb dozen, of wat dan ook.
Dan kom je glijk aan bij duurdere netwerk cams, ala Axis, www.axis.com of de RobotCam of Netcamera, van www.webcam.nl

En het lijkt mij, dat je dan ook driver problemen zou gaan krijgen als je al usb apparatuur via apparte hardware op het netwerk aan zou kunnen sluiten.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik reeds bekeken, die van axis.....te duur.
Kan ik dan een andere kabel installeren waarbij het wel werkt ?
Mijn utp zit in preflex buizen, dus die kan ik nog steeds veranderen ?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 september 2003 @ 17:52:
Die heb ik reeds bekeken, die van axis.....te duur.
Kan ik dan een andere kabel installeren waarbij het wel werkt ?
Mijn utp zit in preflex buizen, dus die kan ik nog steeds veranderen ?
Er zal nogsteeds achter elke cam een pc moeten :)

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Hoever is de afstand?
Want ik bedacht me net ineens, er zijn USB repeaters, omdat je usb maximaal met 5 meter kan verlengen, (Dus usb kabel + 5 meter verleng kabel).

o.a. Sitecom leverd USB repeaters, http://www.sitecom.com/pr...hp?product_id=39&grp_id=1 en volgens sitecom kan je tot zo een 50 meter je kabel verlengen. Het is volgens mij alleen niet echt een goedkope manier...

Prijzen:
Sitecom CN-201
Digitus Actieve USB Repeater

[ Voor 18% gewijzigd door Nakebod op 07-09-2003 17:59 . Reden: Prijzen erbij ]

Verwijderd

Topicstarter
dus er bestaat geen enkele mogelijkheid om verschillende webcams op één pc aan te sluiten ?
Behalve de duurdere modellen te kopen ?
Zeg me AUB dat het niet zo is ......... :'(

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

@ TS: is het echt nodig een 2de topic te openen?
Webcam usb aansluiten op RJ45

Ey!! Macarena \o/

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-12 16:41

E-Vix

Nu met sneeuw!

USB kabels worden maar gegarandeerd tot 5 meter. Boven de 5 meter kan er dataverlies optreden. Als je dus met USB kabels wilt gaan werken, moet er om de 5 meter een repeater komen. Dit kun je doen door of om de 5 meter een gevoedde USB hub te plaatsen, of door speciale USB Repeater kabels aan te schaffen. Beiden zijn in bijna iedere PC zaak te krijgen. Je moet dan wel rekenen om +- € 20,- voor een gevoedde USB Hub en dan nog eens +- € 10,- voor 5 meter USB kabel. Een USB Repeater kabel kost ongeveer het zelfde. Zo tussen de € 25,- en € 35,-.
Via UTP gaat het niet lukken. In ieder geval niet met je huidigge camera. Er bestaan naar mijn weten geen aansluitkastjes om een USB webcam op een UTP netwerk aan te sluiten. Zouden deze wel bestaan, dan denk ik dat je toch al snel zo'n € 200,- a € 250,- per kastje kwijt zou zijn.

Een ander alternatief zou een draadloze camera zijn. Waar ik werk gebruiken wij het ook om vanuit het magazijn in de gaten kunnen houden of er geen grote meute met mensen voor de kassa staat te wachten. Logitech heeft in ieder geval een draadloze webcam. Ze zijn overigens niet echt goedkoop. Ik meen dat de camera € 260,- heeft gekost. Ze werken met radiogolven en hebben daardoor nog een redelijk groot bereik.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:51

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 07 september 2003 @ 17:57:
dus er bestaat geen enkele mogelijkheid om verschillende webcams op één pc aan te sluiten ?
offtopic:
In dit gedeelte, Programming en Webscripting komen niet zo veel mensen die hiermee werken. Je hoeft dan ook niet zo heel veel zinnige reacties te verwachten en je conclusie is dan ook al voorbarig.

[ Voor 5% gewijzigd door gorgi_19 op 07-09-2003 18:02 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-12 16:41

E-Vix

Nu met sneeuw!

jadjong schreef op 07 September 2003 @ 17:54:
[...]

Er zal nogsteeds achter elke cam een pc moeten :)
Sinds wanneer is dat? Je kunt meerdere webcams op 1 pc aansluiten.
Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 17:57:
Wees maar niet bang. Je kunt zoveel webcams op je pc aansluiten als je maar wilt.

[ Voor 3% gewijzigd door E-Vix op 07-09-2003 18:06 ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Nakebod

Nakebod

Nope.

E-Vix schreef op 07 September 2003 @ 18:05:
[...]
Wees maar niet bang. Je kunt zoveel webcams op je pc aansluiten als je maar wilt.
Niet helemaal waar:

1. Software, ik ken alleen WebcamXP die tot 5 webcams tegelijk aankan, daarboven heb je een probleem denk ik :)
2. USB, tenzei je USB 2.0 hebt, maar met USB 1.1 wordt het al lastig om op 1 usb controller 2 webcams aan te sluiten, het is mogelijk, alleen kan problemen opleveren.
3. Als je 2 webcams van zelfde merk/type hebt, kan dit ook voor problemen zorgen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry als ik in het verkeerde forum zit...ben hier nieuw.
Maar als ik het goed voorheb, kan je op een switch toch alleen rj45 aansluiten of ben ik mis ?
Moet ik dan met mijn 4 usb kabels naar de pc en daar aansluiten op m'n netwerk ?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

RJ-45 is UTP, welk zoveel voor ISDN als voor netwerken gebruikt wordt.
USB is totaal iets anders. Er zijn netwerk-webcams, maar die vind jij te duur.

Ey!! Macarena \o/

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Who is John Galt?

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

Gigibros wat jij wilt zal niet gaan.
Probeer een andere oplossing te zoeken, bv. lange usb kabels en zorg dat het verschillende cams zijn.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ hartelijke dank voor de moeite,
vrees dat ik hierover nog eens serieus zal moeten nadenken.......
De kostprijs van netwerkcamera's is me toch iets teveel.
Kan voor de prijs van 2 camera's evenveel rotweilers kopen en onderhouden 8)7
en die gaan de buurt ook veilig houden........

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 18:44:
_/-\o_ hartelijke dank voor de moeite,
vrees dat ik hierover nog eens serieus zal moeten nadenken.......
De kostprijs van netwerkcamera's is me toch iets teveel.
Kan voor de prijs van 2 camera's evenveel rotweilers kopen en onderhouden 8)7
en die gaan de buurt ook veilig houden........
1. Koop een 4-in-1 video-input kaart: Kost je zo'n 60 EUR ( http://www.trust.nl/products/frame-product.htm?artnr=12948 )
2. Koop een 4tal simpele zwartwit cameratjes bij bv conrad a 40 EUR/stuk

Simpel kabeltje vanaf elke cam richting PC, en gaan met die banaan. Stuk goedkoper dan zo'n netwerkcam, zwartwit is toch voldoende, meteen betere kwaliteit dan een brakke webcam, je kan makkelijk IR-belichting gebruiken, (IR schijnwerpertje) dus wat wil je nog meer?

[ Voor 6% gewijzigd door DJSmiley op 07-09-2003 18:58 ]

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-12 11:08
Ik heb pas ergens van een ander merk ook webcams gezien met netwerk-interface, en aanzienlijk goedkoper dan AXIS dacht ik... maar welk merk was dat nou ook alweer?

Ohja... het was Trust

• Professor_Botje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-11 18:28

Professor_Botje

Administrator

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 17:57:
Het is niet zo :) tevreden? ;)

Wat je kan doen in aan je UTP een USB plug maken en die aan de andere kant in je pc prikken, je kan voor een paar euro een aantal USB kaartjes kopen 2.0 wel te verstaan anders is de band brete te klijn je blijft echter zitten aan de max maar ik denk dat je het wel iets zou kunnen rekken,

Ik kan meschien wel en schema tekenen voor een usb repeter zo duur hoeven die dingen niet te zijn je mag mij er over emailen ik ik zal er iets voor bedenken!

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

Verwijderd

Analelogen camara's kan je tot erg lang verleningen waneer je een goeie coax kabels gebruikt ;).

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-12 21:31
Gigibros, hoe lang wil je dat het wordt. Ik heb een USB 10 meter kabel. En daaraan nog de 1 meter kabel van een webcam uitgeprobeerd en dat ging net.

ik moest zeg maar een paar keer op connect drukken en dan heeft hij verbinding. (dit was een USB 1.1 cam) die zeg maar de complete bandbreedte van het USB kanaal bezette)
Pagina: 1