Toon posts:

[Word] Visual Basic compile error bij opstarten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik Microsoft Word wil gebruiken, krijg ik bij het opstarten en afsluiten Deze foutmelding :?

Wie weet hoe dit te verhelpen is?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Tis een beetje rigoreus, maar goed....
Probeer Word is te reinstallen. Dat zou kunnen helpen. :)

[ Voor 26% gewijzigd door _the_crow_ op 07-09-2003 17:51 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Welke versie van Word is het precies?

Ondertussen pas ik de titel wat aan, rare foutmelding zegt niks over het probleem ;)

Edit: Al gegoogled? Probeer voor de gein eens te [google=compile error in hidden module] :o

[ Voor 29% gewijzigd door Rafe op 07-09-2003 17:53 ]

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 15:09

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

kijk eens in de startup, staat ergens onder microsoft shared/office/word/startup of daar iets geks meegestart wordt. Rename anders even je normal.dot, wellicht een vreemde macro ingeslopen. Heb je een virusscanner? Up to date? doe eens een full scan. Verder geen problemen met de andere office pakketten? laatst een update gedaan misschien?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost! Heb "PDFMaker.dot" uit de startup folder gehaald en ergens anders gezet!

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:43
Ik weet dat het een oud topic is, maar ik heb een goeie aanvulling (volgens mij)..

Ik had namelijk hetzelfde probleem. Elke keer bij het opstarten en afsluiten van Word de foutmelding:
"Compile error in Autoexec" Word werkte verder perfect.

Software: WIN XP prof SP2 met Office 2003, alle updates, Mcafee AV en Acrobat Writer

Ik heb (na de tip hierboven) uit de map "c:\Program Files\Microsoft Office\Office 11\Startup" het bestand pdfmaker.dot verwijderd. Word werkt nu weer perfect, maar Excel heeft nu een soortgelijk probleem gekregen, alleen 2 foutmeldingen, nl. compile error in autoexecnew en modin.

Nu is er ook een map "c:\Program Files\Microsoft Office\Office 11\XLstart"
Hierin stond het bestand pdfmaker.xla
Als je deze ook verwijderd, doet excel het ook weer prima.

Vermoedelijke oorzaak is volgens mij Acrobat. Anyway, zo is het weer opgelost!
Pagina: 1