Toon posts:

VIVO of TV-kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart maar ik zou ook een tv-kaart willen kopen doe ik er goed dan goed aan om een kaartje met VIVO te nemen?

Wat ik dus eigenlijk wilde weten is of de VIVO op zo een grafische kaart even goed is als een losse kaart van bv. Hauppauge WinTV Go2 of iets dergelijks.

Ik zou het vooral willen gebruiken om op te nemen van TV in uncompressed formaat. (Zodat ik het eventueel later kan omzetten naar DivX/Xvid). Graag een kaartje die wat kwaliteit kan leveren :).

Voordelen die ik er in zie:

VIVO = goedkoper en ik moet maar 1 kaartje hebben

Dus een VIVO kaartje of beter 2 aparte kaartjes.

Bedankt voor jullie ehulp.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
voor 50 euro heb je bij MyCom de WinTV Express van Hauppauge...deze schijnt hardware mpeg encoding te hebben...staat in elk geval niet bij dat 't software encoding is...kan ook RAW capturen, dus geen slechte koop...zou 't wel ff nog navragen in de shop, want op de site van Hauppauge komt hij niet voor.

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

Zoek eens naar een All-in-wonder kaartje (ati)!

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

anders: Personal Cinema van op nVidia gebaseerde VGA-kaarten.

eagle

Verwijderd

Topicstarter
Oke dit is mss een domme vraag maar zo een Ati all-in wonder kaartje das dus eigenlijk ook een vivo kaart :$ trwouens die all-in -wonder kaartjes zijn verschikkelijk duur (vind ik) en hebben voor mij ook veel overbodige functies.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 17:41 ]

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Is het niet zo dat een Ati All-in-Wonder een geintregeerde TV chip heeft?
Dus zodat je tv kan kijken op je pc?

Lijkt me in dat geval een beetje geldverspilling voor de TS

Edit:
Kevin AMD: Wil je via de video-in tv spul opnemen?
Of toch zoals ik bedoel met "tv kijken op je pc"

[ Voor 25% gewijzigd door Laurenz op 07-09-2003 17:42 ]

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Topicstarter
tv kijken is niet zo belangrijk maar wat ik dus wil is gewoon de kabel achterin de pc en dan kunnen opnemen :) en dat is toch wat je met zo een vivo kaartje kan neem ik aan?

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

Ik heb hier zo'n Personal Cinema exemplaar van MSI, maar ik heb al heimwee naar m`n losse tv kaartje. Ziet er verder wel mooi uit, mooie afstandbediening, maar iets te nVidia gericht. (werkt alleen met meegeleverde software). Kan er geen fatsoenlijk kanaal mee instellen!

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

• Laurenz
Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 17:44:
tv kijken is niet zo belangrijk maar wat ik dus wil is gewoon de kabel achterin de pc en dan kunnen opnemen :) en dat is toch wat je met zo een vivo kaartje kan neem ik aan?
jup, ViVo=Video in/Video Out btw

Verwijderd

Topicstarter
maar ik begin het precies niet te goed meer te snappen is heeft zo een vivo kaarjte dan minder functies als een tv kaart of is het toch juist hetzelfde?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
VIVO kaarten hebben geen tv-tuner nee. De VI (video-in) is om bijvoorbeeld digitale videocamera op aan te sluiten. De ATI aiw-kaarten hebben wel een tv-tuner.

[ Voor 3% gewijzigd door Pollewob op 07-09-2003 17:49 ]

Verwijderd

Laurensvliegen: Video in/ Video Out is wat anders dan een TUNER. Kaartjes met videoin hebben die vaak niet...

Een tuner herken je aan een blok metaal (metalen doosje) op de PCB, daar zit de tuner in (storingsdemper e.d.)

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan heb ik mij blijkbaar vergist, VIVO is dus meer om even van casette op tv te zetten dan en zoals jij zie om digitale videocamare aan te sluiten. Oke dan zal het toch een afzonderlijke kaart worden lijkt mij. Maar ik ga natuurlijk ook eens een kijkje nemen bij die All-in-wonder van Ati dan. Zijn er trouwens nog andere merken die zo een oplassingen hebben waar alles samen zit?

• Laurenz
Verwijderd schreef op 07 september 2003 @ 17:47:
maar ik begin het precies niet te goed meer te snappen is heeft zo een vivo kaarjte dan minder functies als een tv kaart of is het toch juist hetzelfde?
Een vivo kaart is gewoon een grafische kaart, met video ingang & video uitgang.

Een tv kaart is een kaart (PCI) waar zo'n coax aansluiting op zit zodat je met bijgeleverde software tv zenders kan bekijken op je pc.
Tv kaarten hebben ook de nodige video in/out aansluitingen...
Verder heb je niets aan zo'n kaart, je hebt dus een aparte Grafische Kaart nodig.

Een Ati All-in-Wonder is een Grafische kaart, met geintregeerde TV-chip zodat je dus tv kan kijken op je pc. Maar ik dacht niet dat die dingen ook nog een video-ingang hebben. Dus dat zal je nog even moeten opzoeken.

edit:
Laurensvliegen: Video in/ Video Out is wat anders dan een TUNER. Kaartjes met videoin hebben die vaak niet...
huh? zeg ik dan dat dat hetzelfde is 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Laurenz op 07-09-2003 17:53 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Matrox. De Marvel versies hebben dat ook, alleen zijn die een slag minder voor het spelen van spellen :)

Verwijderd

Mij ervaring is met vivo kaarten dat ze erg goed beeld hebben.

Maar als je veel wilt openem dan kan je het beter overwegen om een DVB kaart te kopen (Digitaal Video Broadcosting.)
Die haalt het digitaal video singaal van de kabel/satteliet waardoor je vele maaler mooi beeld hebt. Waneer je iets wilt ophalen dan haalte direct de mpeg 2 streaam van de kabel/sattellier en je kan ook canal plus kijken _/-\o_ .

De skystar 2 kost maar rond de 50 euro.

• Brothar

Brothar

meester

yeroen1979

Ik vermoed dat jij de TV-tuner niet goed kunt afstellen, omdat je kabel-exploitant de zenders indeelt met gebruikmaking van zeg maar '+' en '-' kanalen.
Hierbij gebruikt de tuner bijvoorbeeld kanaal 21, terwijl de kabelexploitant de TV-zender niet exact op kanaal 21 op de kabel heeft gezet, maar op 21+.

Dit is op te lossen door de exacte frequentie van het kanaal in te voeren in de registry.
Ik heb dit werkend gekregen op een PC met XP en directX9. (Onder ME lukte me dit niet).

Zie hier: Instellen TV-kaart "+"en "-" kanalen
Kijk naar de tip van Quitter3.

[ Voor 12% gewijzigd door Brothar op 07-09-2003 18:09 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
Wel ik DENK dat tv via de kabel analoog is?? Ik zou het eigenlijk echt niet weten :s maar ik heb gehoort dat hier (belgie) digitale tv komt ergens in 2004.

Zijn er trouwens producten op te capturen van een digitale tv stroom kan ik mss beter even wachten tot dit mogelijk is ? Dan heb ik ineens veeel betere kwaliteit denk ik.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 18:01 ]

Verwijderd

Even voor alle duidelijk :

ViVo kaarten zijn VGA kaarten met een Video-in en een TV-uit.

TV kaarten hebben normaal (dus het prijs segment onder de 200 Euro) nooit een Video of dus TV-uit. Alleen een Antenne-in en een Video-in.

De uitzondering is inderdaad de Matrox Marvel serie, maar dat is weer een heel ander verhaal .. ;)

Het voordeel van een gewone VGA kaart met een TV kaart er naast, is dat je voor de VGA kaart een willekurige kunt kopen en mettertijd kunt upgraden. Het kost alleen wel een extra IRQ.

Als je een AllInWonder of ViVo of personal Cinemas neemt, heb je wel een extra vrije IRQ over het algemeen, maar een upgrade van de VGA kaart levert wat hoofdbrekens op omdat die kaarten altijd duurder zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 17:57:
Wel ik DENK dat tv via de kabel analoog is?? Ik zou het eigenlijk echt niet weten :s maar ik heb gehoort dat hier (belgie) digitale tv komt ergens in 2004.

Zijn er trouwens producten op te capturen van een digitale tv stroom kan ik mss beter even wachten tot dit mogelijk is ? Dan heb ik ineens veeel betere kwaliteit denk ik.
Dat is in zoverre een probleem dat dat materiaal beschermd is met kopieer rechten.
(jaja, ik noem het even geen CopyRight.. ;) )

Het mag eigenlijk niet.

Verwijderd

Topicstarter
Nu is het toch ook toegestaan dat je opneemt van televisie op je videorecorder, dus waarom zou dat dan ineens niet meer mogelijk als je digitaal wilt gaan opnemen? :o

Verwijderd

Tsjah.. vraag dat eens aan Disney en Universal en dergelijke bedrijven.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:14

Wildfire

Joy to the world!

MissingDog schreef op 07 September 2003 @ 17:36:
voor 50 euro heb je bij MyCom de WinTV Express van Hauppauge...deze schijnt hardware mpeg encoding te hebben...staat in elk geval niet bij dat 't software encoding is...kan ook RAW capturen, dus geen slechte koop...zou 't wel ff nog navragen in de shop, want op de site van Hauppauge komt hij niet voor.
Dat is dus software-encoding. Wil je hardware-encoding dan zit je al gauw in de prijsklasse van 200 euro of hoger.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wildfire schreef op 07 September 2003 @ 19:38:
[...]

Dat is dus software-encoding. Wil je hardware-encoding dan zit je al gauw in de prijsklasse van 200 euro of hoger.
Qua prijs zou je idd geen Zoran oid verwachten op die kaart, maar als ik uitga van de mycom tabel, dan staat bij alle softwarecompressie kaarten bij mpeg compressie "ja, software" en bij alle hardwarebased kaarten "ja".....de WinTV Express heeft in dit veld staan "ja", ik heb ze gebeld, was niet op voorraad, maar ze zeiden daar "zal dan wel hardware zijn", voor die prijs niet logisch...maar goed...is het uitzoeken waard toch? en aangezien de TS alleen maar RAW wil capturen om naar DivX te coden is dit niet echt belangrijk, maar altijd een leuke bonus.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2003 @ 17:57:

Zo ver ik weet hebben we al Digitaal tv in nederland, ze verkopen niet voor niets die dvb kaarten in de computerwinkel.

Het opemen is helemaal geen probleem, het is net als downloaden aleen dan duurt het maar andere half uur.
Als je opanme even door DS.jar haalt en opnieuwe multiplext (10minuten werkt) dan kan je hem mooi op een dvd branden of als een Xsvcd (2á3 CDroms) en kan je het mooi op je dvd speler af spelen.

• Brothar

Brothar

meester

zie hier:
http://www.hauppauge.de/prod_express.htm
het gaat dus om MPEG1, softwarematig (staat op de doos)

P.S. In Nederland is er bij mijn weten geen "aardse" Digitale TV. (wel satelliet, mogelijk ook canal+ e.d.. De kabel is nog steeds analoog)

eagle

Verwijderd

:o, ga even opzoek naar die siemens multimedia box topic ;).

Daar in zaten een dvb kabel kaart met een (geen pcmia maar een)CI poort. En de meeste hadden er wel beeld op ;).
Ligt er ook aan waar je woont.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 20:32 ]

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 17:55:

De skystar 2 kost maar rond de 50 euro.
Ik kan er weinig over vinden, maar is zo'n ding DVB-S of DVB-C, en indien het laatste, staat er tegenwoordig op de Nederlandse kabel ook DVB-C signalen? Of moet ik dan toch DVB-S met een satellietschotel + DNB erbij, en moet ik dan ook nog zo'n dure tuner?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:14

Wildfire

Joy to the world!

Brothar schreef op 07 September 2003 @ 20:25:
zie hier:
http://www.hauppauge.de/prod_express.htm
het gaat dus om MPEG1, softwarematig (staat op de doos)

P.S. In Nederland is er bij mijn weten geen "aardse" Digitale TV. (wel satelliet, mogelijk ook canal+ e.d.. De kabel is nog steeds analoog)
Digitale TV via de ether is er wel, maar dan alleen ergens in de Randstad als proef. Digitenne heet het hier in Nederland.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Verwijderd schreef op 07 september 2003 @ 17:39:
Oke dit is mss een domme vraag maar zo een Ati all-in wonder kaartje das dus eigenlijk ook een vivo kaart :$ trwouens die all-in -wonder kaartjes zijn verschikkelijk duur (vind ik) en hebben voor mij ook veel overbodige functies.
Ik heb een ATI8500 AIW DV en deze was wel duur, maar hij was zijn geld zeker waard. De tuner is echt prima, en je kunt er erg goed mee capturen!!!
Voor gamen is ie redelijk (hij is iets lager geklokt dan zijn non-AIW broertje.)

Als je een beetje wilt capturen, dan raad ik je zeker een kaart met hardwarematige Mpeg(2) encoding aan. De 8500AIW zou je dan kunnen nemen (ook met TV-in, video-out/video-in, geen tuner-out dus) Of een van de betere TV-kaarten.

Ik capture regelmatig met hardwarematige mpg1 encoding op 8Mbit/sec Dan heb je totaal geen last van de compressie, en door hardwarematige encoding ook geen hoge CPU/HD load tijdens het capturen. Als je RAW wilt capturen denk dan ook even na over de HD load die je moet kunnen verwerken. In een beetje kwaliteit loopt dat naar de 10-tallen MB/sec Daarvoor meot je dus BRUUT veel schijfruimte hebben, en snelle schijven (die ook nog eens gedeformateerd zijn) Niet echt een aanrader dus.

Ohja, de term TV-out wordt "altijd" verkeerd gebruikt, natuurlijk moet dat volgens de regeltjes (s)video-out zijn.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:05
Ik had een vraagje, maar vond het niet nodig om een nieuwe topic te openen:

Is ViVO, dat je tv kan kijken op je computer? Zo nee, wat kan je dan met dat Video in, want video out, kan je iets van je computer bv op je tv laten zien, maar ik dacht dat video in, tv kijken was, maar als dat niet zo is, wat is het dan?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is inderdaad niet een vraag voor een nieuw topic, maar al helemaal niet iets om een oude }:O als dit te schoppen :o

Ga naar de site van een ViVo-kaartfabrikant en lees de blurb, het staat er allemaal in. Let vooral op de aan- danwel afwezigheid van een tuner en wat dat inhoudt...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.