Hoe kan ik 2 videobeelden naast elkaar editten?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.620 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Santan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik ben een filmpje aan het maken van een bruiloft. De bruiloft is met twee digitale camera's gefilmd, vanuit twee verschillende hoeken. Ik zoek nu een video editing programma waarmee ik deze twee videostreams naast elkaar kan editten en afspelen, zodat ik in de uiteindelijke film de bruiloft uit twee hoeken tegelijk zie. Ik heb reeds geprobeerd: Pinnacle Studio DV Plus, Ulead Video Studio 7 en Adobe Premier 6.0. Mij lukt het met deze programma's niet.

Zo zou ik het uiteindelijk graag willen:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kuipe415/filmpje.gif

Verwijderd

Je kan met Adobe Premier meerdere tracks tegelijk editten. Met de "motion" optie kan je de video's op deze manier positioneren. Ik raad Adobe Aftereffects aan voor dit geintje omdat je hiermee meer controle hebt over de positionering van je video's.

• Santan
Ik wil je even enorm bedanken!
Na weken zoeken en uitproberen is het eindelijk gelukt!
Thanks!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-12 14:58
Het is niet geheel en al ontopic, maar ik vraag mij toch echt af hoe je het dan met het geluid gaat doen? Kies je voor 1 geluidstrack van 1 van de opnames, of is er iemand met een aparte recorder aan het rondlopen geweest? Je kan ook allebei de geluidstracks tegelijk laten lopen. Maar dat wordt waarschijnlijk een klere herrie ;)

• Santan
Nee, 1 geluid lijkt me genoeg inderdaad.
Het is hetzelfde moment vanuit twee hoeken gefilmd, dus beide beelden hebben hetzelfde geluid. (Waarvan ik er dus 1 neem).