Toon posts:

Kapotte Videokaart???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zette laatst mijn computer aan, en toen kreeg ik dit te zien. Heb verder niets aan de pc veranderd. Gebruik em dagelijks, en hij is +- 2 jaar oud.
Het gaat overigens om deze videokaart: ASUS V8420 series GeForce 4 Ti 4200

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/zwikkel/vkaart1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/zwikkel/vkaart2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/zwikkel/vkaart3.jpg

Deze beelden krijg ik alleen niet altijd. Soms doet de pc het 1 á 2 dagen prima, maar dan ineens krijg ik weer van die vreemde strepen/blokken in beeld.

Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
lijkt mij kapotte video ram. wat zijn je overige specs ? kaart of iets anders ook overclocked ofzow :?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Waarschijnlijk kapot geheugen. Ik zou de kaart voor garantie opsturen.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Probeer eens een andere videokaart.

Ik weet bijna wel zeker dat het aan je videokaartje ligt. Garantie??

[ Voor 54% gewijzigd door _the_crow_ op 07-09-2003 17:13 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Brak geheugen. Controleer of je nog garantie hebt dus, want te maken is dit niet meer :)

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de info alvast :)
Ik heb mijn systeem nog nooit overgeklocked.

Verdere specs voor zover ik weet:

MSI KT3 Mobo
AMD Athlon Xp 1700+
512Mb DDR geheugen

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
jah dies stuk, draait je fan nog wel ???

Verwijderd

ik kreeg ook zo iets toen ik mijn videokaart iets te ver had geoverclockt, toen ik 3dmark 2001 begon te draaien. ik moest rebooten, en hem weer terugzetten naar normale stand, maar ik weet niet of et bij jou werkt, maar misschien moet je je geheugen en core wat lager zetten met powerstrip

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 17:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 07 september 2003 @ 17:12:
Brak geheugen. Controleer of je nog garantie hebt dus, want te maken is dit niet meer :)
Er zit 3 jaar garantie op, waarvan er bijna 2 zijn verstreken. Moet dus nog garantie hebben.
Is dat geheugen niet zelf te vervangen? :unsure:

Verwijderd

Topicstarter
motormuisje schreef op 07 September 2003 @ 17:16:
jah dies stuk, draait je fan nog wel ???
Zal ik zo eens proberen. Als die nou gewoon draait wat dan?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Geheugenchips zijn niet los te vervangen nee.

Gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ipv meerdere berichten na elkaar te posten :)

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik had precies hetzelfde probleem, ik kijken wat er aan de hand was, bleek dat er een chipje was afgebroken door me removable HDD rack die ik er uit had gehaald, was er dus tegenaan gestoten. Het bleek een soort van mosfet te zijn, die het voltage regelt oid. Iemand heeft er voor mij een nieuwe opgesoldeerd, en alles werkt weer prima ;) ( heb een Radeon 8500 LE van Hercules )

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 17:16:
misschien moet je je geheugen en core wat lager zetten met powerstrip
Maar ik heb helemaal niets over geklocked. Moet dat dan ook???

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 17:23:
[...]

Tuurlijk niet, als Donsje nou ff had gelezen dat je niks had overgeclocked ... Videokaarten horen het gewoon normaal te doen op de snelheid die er standaard op staat, en ik neem aan dat ie het "vroeger" wel gewoon deed in je systeem.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 17:23:
[...]

Dan hoef je ook niet terug te klokken. Nu draait de kaart op standaard snelheid en dat zou ook gewoon moeten werken. Anders zou je garantie moeten krijgen.

Probeer zoals al gezegd een andere videokaart erin te zetten. Als het probleem dan niet meer op treedt dan kun je er zeker van zijn dat je videokaart kapot is en kun je normaal een nieuwe verwachten als je nog garantie hebt.

Edit:

NeoGames.nl was me een voor. (Voor een gedeelte van het bericht dan)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oké! Allemaal bedankt voor de info _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 17:28 ]

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Okej dit is misschien een uber-stomme opmerking, maar aan die kleurtjes te zien bij het bootscherm, zou het misschien net zo goed een virusje kunnen zijn?
Kun je niet een andere videokaart er ff instoppen?

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

yojordi schreef op 07 September 2003 @ 17:33:
Okej dit is misschien een uber-stomme opmerking, maar aan die kleurtjes te zien bij het bootscherm, zou het misschien net zo goed een virusje kunnen zijn?
is een stomme opmerking ja :)

4015Wp west (Dordrecht)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:21

tweakerbee

dus..?

Nee, geen virus. Het is duidelijk een gedeelte van het videoram wat dood is. Daarom zie je van die strepen. De andere gedeeltes komen uit 'goed RAM'.

You can't have everything. Where would you put it?

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
yojordi schreef op 07 September 2003 @ 17:33:
Waar zou die in moeten zitten dan? Zn bios? 8)7
Volgens mij is dat nog niet uitgevonden

hmmz, 3 dubbel..boodschap is duidelijk lijkt me ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Laurenz op 07-09-2003 17:38 ]

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Uit ervaring weet ik dat de Ti4200 kaarten van Asus vaak terugkomen voor RMA, er schijnt ook iets mis te zijn met die dingen waardoor er o.a. dit soort dingen gebeuren. Zeker ook last van vage DOS-tekens overal en nergens opeens?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 17:38:
Zeker ook last van vage DOS-tekens overal en nergens opeens?
Ja! Ook dat heb ik wel eens gehad ja...

Verwijderd

Topicstarter
Even oude koeien uit de sloot halen. Had dus dit probleem (Zoals hierboven beschreven staat).
Heb dus EINDELIJK (na 1.5 maand) die kaart teruggekregen (RMA) van Powerline Zoetermeer.

De fan is vervangen, want die draaide ook niet meer. Lijkt me prima dus. Maar het probleem is dus totaal NIET verholpen. Het is allemaal precies zoals het voorheen was.

Ik heb dus wel voor de verzendkosten kunnen opdragen (kaart naar Zoetermeer sturen en weer terug); is toch weer bijna €20.

Hoort dit zo bij garantie?

Wie weet wat ik nu het beste kan doen, of heeft iemand hier ervaring met hardware terugkrijgen en dat die dan nog niet goed functioneerd?

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39
Lijkt me dan dat ze alleen de fan hebben vervangen en gewoon de hele boel weer hebben terug gestuurd 8)

Ef die gasten bellen zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
datkanveelbeter schreef op 30 oktober 2003 @ 21:32:
Lijkt me dan dat ze alleen de fan hebben vervangen en gewoon de hele boel weer hebben terug gestuurd 8)

Ef die gasten bellen zou ik zeggen.
Zou ik DAAR al die tijd op hebben zitten wachten :'(

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 12:14

Rashann

Zoek de hond...

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 21:23:
De fan is vervangen, want die draaide ook niet meer. Lijkt me prima dus. Maar het probleem is dus totaal NIET verholpen. Het is allemaal precies zoals het voorheen was.

Ik heb dus wel voor de verzendkosten kunnen opdragen (kaart naar Zoetermeer sturen en weer terug); is toch weer bijna €20.

Hoort dit zo bij garantie?
Dat is vrij normaal ja, de 'minder service gerichte' zaken laten je al snel alles betalen, meestal betaal je echter alleen heen-kosten
Wie weet wat ik nu het beste kan doen, of heeft iemand hier ervaring met hardware terugkrijgen en dat die dan nog niet goed functioneerd?
Op hun kosten terugsturen (natuurlijk na overleg) en een werkende versie of vervangend product eisen. Dat is met mijn CTX monitor ook gebeurd, defect terug (zelfde fout er nog in) en toen een nieuwe versie gehad...

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga er gewoon langs... Als ze moeilijk doen, doe ik dat ook 8)

Verwijderd

Heb je je videokaart aansluiting (die rits met goude pinntjes oid) al eens schoongemaakt?
Kan ook nog weleens helpen.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mijn advies is inderdaad om langs te gaan bij de leverancier. Als je in de gelegenheid bent, zorg wel dat je de kaart eens probeert in een andere machine. Alstie daar wel gewoon draait, weet je dat dat bij de leverancier ook gebeurd kan zijn, waardoor zij het defect niet hebben kunnen constateren. In dat geval kun je e.e.a. uitleggen en moeten ze (mijns inziens) accepteren dat de kaart in ieder geval niet 100% in orde meer is.

Nogmaals: ga persoonlijk langs bij de leverancier. Een aanwezigheid in levende lijve wil nog wel eens een positieve wending geven aan een RMA procedure :)

Ohja: de pennetjes van de VGA kabel schoonmaken is natuurlijk nooit verkeerd (kijk uit dat je ze niet ombuigt), maar zal dit probleem in ieder geval niet oplossen.

[ Voor 192% gewijzigd door koraks op 31-10-2003 19:26 ]

Pagina: 1