• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Ik kan voor 160 euro een Ipaq 3630 kopen met PocketPC 2002, hij is nog in goede staat. Nou was ik laatst bij een paar mensen op bezoek en die hadden ook een nieuwe PDA gekocht en ik vond het erg mooi zo'n ding.

Nu ben ik ook van plan om er eentje te gaan kopen (2ehands), als vervanger voor mijn 486 (windows 95) laptop. Op de laptop kan ik prima typen en excel etc doen, meer is het ook niet.

Met deze PDA kun je veel meer (muziek luisteren etc.) dan met m'n oude laptop. Tevens zit er bij mijn laptop geen werkende accu meer en dat mis ik soms toch wel.

Nadeel van de Ipaq is de opslagruimte, als je veel data op wilt slaan, dan heb je een extra sleeve nodig, wat ook weer de nodige centen kost natuurlijk :P

Je kan het OS op dit ding upgraden dus dat is wel een leuk voordeel :) in tegenstelling tot andere PDA's.

Dit is een plaatje van het apparaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.abc-telecom.ru/hpc/image_big/ipaq3630.gif

Wat vinden jullie, zal ik mijn laptop houden of toch deze PDA kopen?

PS: ik heb al ff gesearched en ben tot de conclusie gekomen dat ik eigenlijk toch wel deze PDA wil, als ik een PDA zou kopen. Men is er over het algemeen wel positief over hier op GoT volgens mij...

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

een 36xx is te oud. De accu zal niet lang werken. Misschien na een uurtje werken is het al leeg. Gooi 100 euro erbij en koop een nieuwe acer of zo. veel krachtiger

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
reviews: PDA round-up

Volgens deze roundup zou je er zo'n 9 uur op kunnen werken, t zal nu minder zijn omdat hij 2ehands is, maar volgens de eigenaar is hij weinig tot niet gebruikt...

Het is redelijk oud ja, het apparaatje komt uit 2000 aan de datum van de review te zien :)

Maar dan nog, het blijft leuk spul :P

[ Voor 28% gewijzigd door BoyGenius op 07-09-2003 17:33 ]

Verwijderd

Ik zou ook een nieuwe kopen zoals athlonkmf zegt, heb je ook garantie enz. zijn sneller beter accu. veel beter scherm want elke nieuwe pda krijgt weer een beter/helder scherm.

Ik zou voor een nieuwe PDA gaan, een acer A10 ofzo (zo heet die toch ?!)

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Een PDA is geen vervanger van een laptop, al was het alleen dat surfen op zo'n klein beeldscherm moeilijk gaat, dat word en excel ook lastig gaan vanwege het ontbreken van een toetsenbord. Een PDA is in de eerste plaats een goede agenda, met een vleugje entertainment. Wanneer je kijkt naar de Sharp Zaurus (linux), Sony Clié UX50 (PalmOS) of de verouderde Psion series (Symbian), dan kom je er aardig in de buurt vanwege het toetsenbord. Maartoch, kijk eerst goed wat je wil doen met je PDA alvorens tot de aanschaf over te gaan.

http://www.pocketpcclub.nl
http://www.palmclub.nl

Alors.

Verwijderd

Ik heb zelf meerdere pda's gehad. Op dit moment heb ik nog een ipaq 3630. De accu gaat niet geweldig lang mee maar zeker langer dan een uur. Met een CF jacket is het een mooie mp3 speler. Het is leuk speelgoed.

Daarnaast heb ik 2 laptops (1 werk, 1 prive). Onlangs een ACER 433 gekocht en als ik moet kiezen tussen een pda of laptop, dan kies ik zondermeer voor een Laptop.

Als je toch een pda wil kopen en je hebt het geld er voor over. Koop dan een IPAQ. Hoewel ik weg ben van ACER vind ik hun N10 toch niet optimaal. Ik heb hem zelf gekocht maar ook weer ingeruild omdat de software die ik gebruikte voor mijn ipaq niet op de N10 werkte.

Voor ik het vergeet. Volgens mij komt er geen update meer voor de 36xx serie. Maar dat moet je zelf maar even uitzoeken op compaq.nl

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 15:27 ]

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 15:17:
Ik heb zelf meerdere pda's gehad. Op dit moment heb ik nog een ipaq 3630. De accu gaat niet geweldig lang mee maar zeker langer dan een uur. Met een CF jacket is het een mooie mp3 speler. Het is leuk speelgoed.

Daarnaast heb ik 2 laptops (1 werk, 1 prive). Onlangs een ACER 433 gekocht en als ik moet kiezen tussen een pda of laptop, dan kies ik zondermeer voor een Laptop.

Als je toch een pda wil kopen en je hebt het geld er voor over. Koop dan een IPAQ. Hoewel ik weg ben van ACER vind ik hun N10 toch niet optimaal. Ik heb hem zelf gekocht maar ook weer ingeruild omdat de software die ik gebruikte voor mijn ipaq niet op de N10 werkte.

Voor ik het vergeet. Volgens mij komt er geen update meer voor de 36xx serie. Maar dat moet je zelf maar even uitzoeken op compaq.nl
Hoe lang kun je dan ongeveer doen met je accu, bij normaal gebruik?

Ik zal nog ff op de compaq(hp) site checken hoe het zit met updates...

Ik kan eigenlijk voor het zelfde geld ook een HP Jornada 565 krijgen, de ROM van deze is ook flashable, dus kan ik hier ook het OS op upgraden net zoals bij de Ipaq.

Welke zou een betere keus zijn dan, de Jornada of toch de Ipaq, mocht ik een PDA kopen (wat waarschijnlijk wel zo is, maar ik heb nog een klein beetje twijfel :p )

edit:
De ipaq heeft volgens mij 16 mb rom en 32 mb ram en de jornada heeft 32 mb rom en 32 mb ram, dus die heeft iets meer geheugen en die heeft een geintegreerd Compact Flash slot. Bij de ipaq moet je hiervoor zon sleeve er bij kopen.

[ Voor 60% gewijzigd door BoyGenius op 08-09-2003 16:10 ]

Verwijderd

tja, daar moet je toch zelf een keuze in maken. Als ik nog eens een pda zou kopen. Dan zou ik weer voor een (nieuwe) ipaq gaan maar dat is door mijn ervaring.

Hoe lang de accu mee gaat weet ik niet precies. Kan 2 of 3 uur zijn. Volgens mij was de accu in het begin wel beter. Gebruik hem nu meestal als luxe gameboy in bed voor ik ga slapen en dan ligt hij ook aan de lader.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01-2025
TIP: koop het NIET als vervanging van een laptop. Je kunt er dan wel excel en word op gebruiken, zonder toetsenbord WIL je dat niet. Of je moet een Casio E-200 kopen, waarbij je een USB muis en toetsenbord kan gebruiken.

de ipaq 3630 is verder wel een leuk ding. Je kunt idd het O.S. upgraden, maar alleen naar PPC2k2. De allernieuwste versie kan deze niet naar worden geupdate, omdat er te weinig flash-rom in zit. Als je niet van Microsoft houdt, kun je er zelfs nog linux op zetten (moet je op "Opie PocketPC ipaq" zoeken op google).
De battery is moeilijk te vervangen, maar er zijn sites waar je een vervangende battery kan kopen, die je er zelf in kan zetten (na wat schroeven).
Pagina: 1