Toon posts:

Hoe 2 pass encoden met virtual dub?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje aan het proberen filmpjes naar 2 pass xvid te encoden maar het lukt maar niet met virtual dub. Ik kan bij xvid opties dan wel 2 pass 1 pass instellen en dan gaatie informatie over de beelden opslaan (als avi).
Maar hoe moet het dan verder? hoe moet ik dat bestand met beeldinfo invoegen zodat hij het filmpje verder kan encoden?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik heb t een tijd geleden eens gedaan mt divx, neem aan dat het hetzelfde is. Gewoon eerst alles goed instellen en dan 2 Pass - First pass renderen. Als dat klaar is dan kies je 2 Pass - Second pass, en bij mij pakte die dat andere bestand gewoon op. Zodoende kreeg ik n wekende rip :)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03:41

Wildfire

Joy to the world!

Gewoon GordianKnot gebruiken... die regelt alle instellingen voor je. Je hoeft alleen maar de resolutie in te stellen wat andere simpele zaken.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
dat gordian knot lijkt me ook wel aardig alleen het prob is dat ie telkens vraagt naar een valid framserver. Ik heb nandub en virtual dub aanstaan.

[edit]
oh mieters het werkt!

maar als frameserver moet je dus de file die je wilt encoden instellen?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 18:05 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 17:59:
dat gordian knot lijkt me ook wel aardig alleen het prob is dat ie telkens vraagt naar een valid framserver. Ik heb nandub en virtual dub aanstaan.

[edit]
oh mieters het werkt!

maar als frameserver moet je dus de file die je wilt encoden instellen?
Als je GordianKnot gebruikt èn goed hebt geïnstalleerd dan hoef je helemaal geen frameserver op te geven, GordianKnot regelt alles voor je.

De juiste volgorde van installatie is eerst het GordianKnot rippack en dan het GordianKnot codecpack.

Kortom, deïnstalleer GordianKnot eens helemaal en installeer het opnieuw volgens bovenstaande volgorde.

Neus eens rond op www.doom9.org - bakken met info hoe je met GordianKnot moet omgaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 07-09-2003 19:44 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ben je er nog uitgekomen?

Pagina: 1