Tiscali Light ADSL Vraag.

Pagina: 1
Acties:

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik heb sinds een paar maanden ADSL van Tiscali. Alleen soms valt de verbinding weg |:(

Tiscali Light Abo Specs (de belangrijkste):
256/64
Fair Use

Specs van wegvallen verbinding:
Ik zit dus gewoon op internet en tijdens het internetten (downloaden en/of Webpagina's bekijken) valt de verbinding weg. Het alcatel modem tekentje in de taakbalk word dan in plaats van groen, oranje en dan kan ik geen data meer verzenden of ontvangen. Ik moet dan eerst de computer helemaal weer opnieuw opstarten voordat hij het weer doet. Zou dit komen door Fair Use dat ik bijvoorbeeld in een bepaalde tijd te veel verzonden of ontvangen heb of wat kan hier aan de hand zijn. :?

EDIT:

256/64 wordt lekker 384/96 :P :) KPN: _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door BonzO op 07-09-2003 21:29 ]

Verwijderd

Nee ik denk niet dat het aan je Fair Use ligt.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Neuh, dat zal niet aan FUP liggen. Misschien brak modem, brakke lijn. Heb je het allemaal goed aangesloten? De splitter voor de telefoon? Goeie kabels gebruikt? Niet langs spanningskabel liggen? (220 volt).

Ey!! Macarena \o/

• BonzO
Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 15:52:
Nee ik denk niet dat het aan je Fair Use ligt.
Waar zou het dan aan kunnen liggen :?

• BonzO
RaZ schreef op 07 September 2003 @ 15:56:
Neuh, dat zal niet aan FUP liggen. Misschien brak modem, brakke lijn. Heb je het allemaal goed aangesloten? De splitter voor de telefoon? Goeie kabels gebruikt? Niet langs spanningskabel liggen? (220 volt).
Ik heb dit probleem meerdere keren gehad. Alles is goed aangesloten, alle standaard kabels gebruikt, splitter zit voor de telefoon en niks ligt langs spanningskabels. :'(

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:49

DaRoot

Some say...

Ik denk aan je modem, die USB modems zijn nogal buggy/brak/whatever. Het probleem met die dingen is dat ze teveel stroom uit je USB bus trekken. Heb je een losse USB hub met eigen voeding? Probeer hem daar dan eens achter te doen.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 09:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Bepaalde mobo's leveren niet genoeg power om je modem goed online te houden(over usb..aangezien je zeg alcatel icoontje neem ik aan dat je usb heb).. probeer een driverupdate :) meerdere kennissen hadden dit probleem. update zorgt voor een wat gematigder stroomgebruik :P

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

Is dat zo'n USB modem ?
Dan kan het zijn dat je onboard USB niet genoeg spanning afgeeft voor je modem. Ik had hetzelfde, bios update hielp niet (dat was het advies van de mensen van alcatel, alhoewel ik geloof dat ze nu thompson modems leveren). Ik heb het opgelost met een USB hub met eigen stroomvoorziening. Alle problemen over. De beste tip is om gewoon een fatsoenlijk modem aan te schaffen, die USB gevallen ben ik niet meer zo kapot van...
succes

• BonzO
DaRoot schreef op 07 September 2003 @ 16:05:
Ik denk aan je modem, die USB modems zijn nogal buggy/brak/whatever. Het probleem met die dingen is dat ze teveel stroom uit je USB bus trekken. Heb je een losse USB hub met eigen voeding? Probeer hem daar dan eens achter te doen.
Ik heb onboard USB ik zal een hub gaan proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door BonzO op 07-09-2003 16:11 ]

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 16:06:
Is dat zo'n USB modem ?
Dan kan het zijn dat je onboard USB niet genoeg spanning afgeeft voor je modem. Ik had hetzelfde, bios update hielp niet (dat was het advies van de mensen van alcatel, alhoewel ik geloof dat ze nu thompson modems leveren). Ik heb het opgelost met een USB hub met eigen stroomvoorziening. Alle problemen over. De beste tip is om gewoon een fatsoenlijk modem aan te schaffen, die USB gevallen ben ik niet meer zo kapot van...
succes
Inderdaad, zo'n ADSL modem/router met ingebouwde 4 poorts switch... ideale apparaatjes. Ze vliegen bij ons over de toonbank, niet normaal meer. Hier zijn ook heel wat huishoudens die met 3 woningen/gezinnen naast elkaar 1 verbinding gaan delen.

• Mojo
  • Laatst online: 12-05 13:40

Mojo

The Power Within

ik heb anders geen problemen (meer) met mijn USB modem, mijne viel de hele tijd uit omdat ik de stekkertjes niet goed in mijn rj 11 stekker had geknepen, (had ze gestript en kon de do los trekken; gevolg miniscule beweging draad = verbinding eruit) probeer dat ook eens na te kijken alhoewel ik denk dat het aan je USB stroom toevoor ligt

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Sorry dat ik het vraag en mijn excuses als het helemaal goed zit maar ik heb nu al 3 mensen meegemaakt die hun splitter dus ook voor de telefoon hadden maar heb jij hem ook echt voor de telefoon of gewoon in de gangkast ?

En kan je niet gewoon je modem er even uithalen ipv pc reboote

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 16:15 ]

Verwijderd

dit probleem heb ik ook met mijn ethernet modem, kan je nix aan doen bij mijn weten. Het zit namelijk zo (tenminste.. dat dacht ik altijd..) : die modems kunnen maar tot een bepaald aantal "connecties" (ik bedoel dus progs ofzo die tegelijk dingen versturen/ophalen) aan, ga je hier overheen dan kapt ie ermee en moet ik altijd m'n pc opnieuw opstarten. Gebuerd vaak als ik dingen als kazaa en irc aan heb, deze zorgen gewoon voor hoop "connecties" door bijvoorbeeld de hele tijd naar nieuwe bronnen te zoeken.. dan kapt ie er mee en moet ik rebooten |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 16:13 ]

• BonzO
Ik zal morguh wel een usb hub kopen dan kijken of het probleem zich voort zet :)

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 16:12:
dit probleem heb ik ook met mijn ethernet modem, kan je nix aan doen bij mijn weten. Het zit namelijk zo (tenminste.. dat dacht ik altijd..) : die modems kunnen maar tot een bepaald aantal "connecties" (ik bedoel dus progs ofzo die tegelijk dingen versturen/ophalen) aan, ga je hier overheen dan kapt ie ermee en moet ik altijd m'n pc opnieuw opstarten. Gebuerd vaak als ik dingen als kazaa en irc aan heb, deze zorgen gewoon voor hoop "connecties" door bijvoorbeeld de hele tijd naar nieuwe bronnen te zoeken.. dan kapt ie er mee en moet ik rebooten |:(
??
Beetje vreemd hoor... ik zit hier met een netwerk achter 1 adsl lijn... regelmatig 3 a 4 machines die tegelijkertijd mailen, surfen, kazaa-en, etc... Nooit problemen! De enigste keren dat ik alleen de modem moest rebooten, was na een spanningsdipje ofzo...

• BonzO
Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 16:11:
Sorry dat ik het vraag en mijn excuses als het helemaal goed zit maar ik heb nu al 3 mensen meegemaakt die hun splitter dus ook voor de telefoon hadden maar heb jij hem ook echt voor de telefoon of gewoon in de gangkast ?

En kan je niet gewoon je modem er even uithalen ipv pc reboote
Alles zit gewoon goed aangesloten :) Ik zal volgende keer bij probleem kijken of het lukt met modem eruit halen.

Verwijderd

DaRoot schreef op 07 September 2003 @ 16:15:
[...]

??
Beetje vreemd hoor... ik zit hier met een netwerk achter 1 adsl lijn... regelmatig 3 a 4 machines die tegelijkertijd mailen, surfen, kazaa-en, etc... Nooit problemen! De enigste keren dat ik alleen de modem moest rebooten, was na een spanningsdipje ofzo...
het is geloof ik wel eens eerder op got geweest... ik geloof dat (tenminste dat oude type) iets van 256 connecties ofzo kon hebben. zoeken*

hier wordt het ook genoemd.. als je meer info wilt moet je maar effe googlen ofzo (8>

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 16:25 ]

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 16:19:
[...]

het is geloof ik wel eens eerder op got geweest... ik geloof dat (tenminste dat oude type) iets van 256 connecties ofzo kon hebben. zoeken*

hier wordt het ook genoemd.. als je meer info wilt moet je maar effe googlen ofzo (8>
Mmmm... tja, ik heb een Speedtouch 510i... no problems...

• BonzO
Ik heb met USB Hub gebrobeerd en toen had ik geen problemen meer. :) _/-\o_
Pagina: 1