Toon posts:

[Wine(X)] -opengl optie werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu een tijdje Debian gebruiker. Ik draai nu al een kleine 2 jaar een server (dus zonder X) naar volle tevredenheid.
Nu wilde ik mijn kennis gaan gebruiken op het Workstation vlak en kijken of ik mijn XP bak kon inruilen voor een Debian Workstation.

Na voor alle standaard (office ed.) applicaties een vervanger te hebben gevonden besloot ik mij op de games te storten.

Toen liep ik bij de eerste game die ik wilde proberen tegen een probleem aan.
Via TransGaming.org en Frankscorner.org kwam ik er achter dat WarCraft 3 (al dan niet met The Frozen Throne) prima ondersteund zou moeten zijn. ik dus vrolijk CVS-end de nieuwste WineX gehaald gecompiled met de optie --enable-opengl bleek dat openGL niet was mee gecompileerd.
Bij het zoeken naar de oplossing bleek dat Debian niet de juiste GL headers in zich had dus via apt een zooitje opengl pakketten geinstalleerd en jawel tijdens compilatie gaf hij netjes aan dat gl.h glext.h en nog wat andere headers tbv Opengl usable en gecompileerd zouden worden.

Toen het probleem van de Instalshield. die was snel geinstalleerd toen ik erachter kwam dat Dcom98 prima de installshield installeerde

Blij als ik was installeerde ik vlekkeloos mijn WarCraft 3. En omdat de CVS versie de Copy protectioncode niet in zich heeft haalde ik even de NoCD exe op van het internet.
Ik wandelde naar mijn Warcraft dir en tikte het volgende (op internet aangegeven) commando.

winex-stable --winver win2k war3.exe -opengl

en wat krijg ik terug:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Unknown option '-opengl'

WineX CVS

Usage: /usr/lib/winex-stable/bin/wine [options] [--] program_name [arguments]
The -- has to be used if you specify arguments (of the program)

Options:
   --debugmsg name  Turn debugging-messages on or off
   --dll name       Enable or disable built-in DLLs
   --dosver x.xx    DOS version to imitate (e.g. 6.22)
                    Only valid with --winver win31
   --help,-h        Show this help message
   --managed        Allow the window manager to manage created windows
   --version,-v     Display the Wine version
   --winver         Version to imitate (win95,win98,winme,nt351,nt40,win2k,winxp,win20,win30,win31)
   --dt             Defer trace until Alt+F12
   --use-dos-cwd    Used to set the DOS current working directory for the process (needs a path)
   --cmdline        Specifies the application's command line

Dus ik --opengl geprobeerd maar hetzelfde probleem en zonder deze schakeloptie werkte het niet.
dus ik dacht, misschien ligt dit aan mijn compileer kwaliteit dus ik opnieuw......
Zelfde probleem.

ik andere CVS versies geprobeerd,
verschillende Debs die ik her en der op het net ontdekte
zelfs verschillende RPM-s (heb liever geen rpm's maar je moet wat.....)

Aangezien Wine zelf ook al een groot gedeelte aan OpenGL ondersteuning en DX ondersteuning in zich heeft ook die geprobeerd (apt-get wine ed)

maar telkens de melding
code:
1
Unknown option '-opengl'

Op het net kan ik maar weinigen (lees geen) vinden met dit probleem
(in iedergeval geen waarbij ook een juiste oplossing staat).

Nou ben ik bang dat het aan de MESA headers icm met NVIDIA headers ligt.
(verschillende NVIDIA drivers/headers geprobeerd)
en verschillende MESA zooi

dus er bestaat nu ook een kans dat ondanks dat ik alles telkens eerst gedeinstalleerd heb toch een rotzooitje aan headers heb overgehouden.

Weet iemand hoe ik de optie opengl draaiend ga krijgen?
of daarmee het probleem dat WC3 niet loopt verholpen is is nog maar de vraag maar dan kan ik tenminste dingen uitsluiten

Verwijderd

ik neem aan dat -opengl een warcraft 3 optie is? :)
dan moet je dit commando gebruiken: winex-stable --winver win2k war3.exe -- war3.exe -opengl

Verwijderd

Topicstarter
Lol,
En ik maar denken dat het een WineX optie was.....

code:
1
winex-stable --winver win2k war3.exe -- war3.exe -opengl

geeft me iig geen fout meer, dat WC3 niet draait ligt nu aan deze melding gok ik, maar we gaan maar weer eens Googlen :)

code:
1
err:ddraw:D3D_GL_set_light too many allocated lights, can't activate!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-04 18:25
Gebruik voor warcraft 3 liever de gewone wine, winex is gebaseerd op een zeer oude versie van wine en focust zich meer op direct3d, de opengl support in de normale wine versie is stukken beter..

Ik draai het al tijden prima met wine:

wine War3.exe -- War3.exe -opengl (draait overigens ook met winex uit cvs)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

hier kan je een script downloaden om winex stable van cvs te halen

Verwijderd

Topicstarter
Been there, done that laten we maar zeggen....
Let wel op dat je in de CVS moet Editten wil je die compilen :)
ppl.l bestand in tools/widl en in tools/wrc moet je even het joekel van Commentaar verwijderen, anders compiled hij niet :)
Pagina: 1