Toon posts:

Outlook adresboek+mappen redden voor herinstall pc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb dit probleem: [rml][ XP]Ntfs.sys beschadigd of verwijderd?[/rml] en nou wil ik daarom proberen XP opnieuw te installeren en daardoor de c-partitie te formateren, maar het enige wat eigenlijk nog behouden moet blijven is de e-mail van mijn pa en zijn adresboek.

Er is een e-partitie die behouden blijft, dus ik dacht, is het dan mogelijk om bijvoorbeeld met een opstartdiskette in DOS bepaalde bestanden te backuppen/kopieren op de e-partitie, zodat ik na de formatering van de c-partitie, die weer terug kan zetten :?

Zo ja, welke bestanden moet ik dan precies waarvandaan backuppen, om later het adresboek en de mappen met e-mail te behouden :?

ps. het gaat om Office XP NL

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
c:\Documents and Setting\Gebruikersnaam\Application Data\Microsoft\Outlook uit mijn hoofd.
Is wel een hidden folder

Verwijderd

Topicstarter
midget schreef op 07 September 2003 @ 15:51:
c:\Documents and Setting\Gebruikersnaam\Application Data\Microsoft\Outlook uit mijn hoofd.
Is wel een hidden folder
en die kan ik in dos backupen met de command "copy" :?

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 15:56:
[...]

en die kan ik in dos backupen met de command "copy" :?
In principe wel je, probeer het maar gewoon... als het niet lukt kan je alsnog vragen naar hoe dan wel :)

* ArthurMorgan heeft het ooit ook op die manier gedaan gelooft hij.

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

• PeetR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 16:12
of maak gewoon gebruik van de exportfunctie van Outlook. exporteren naar .pst op e: en dan later weer terug importeren

[ Voor 5% gewijzigd door PeetR op 07-09-2003 16:00 . Reden: typos ]

Your time as a student is the best time of your life

Verwijderd

Topicstarter
PeetR schreef op 07 September 2003 @ 15:59:
of maak gewoon gebruik van de exportfunctie van Outlook. exporteren naar .pst op e: en dan later weer terug importeren
mijn probleem in die andere topic weergegeven is dus dat ik windows xp helemaal niet meer kan opstarten (in geen enkele modus)

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

DOS kent geen NTFS-schijven, dus dat wordt lastig.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tachyon schreef op 07 september 2003 @ 16:02:
knoppix geloof ik wel, zou je eventueel ook even kunnen gebruiken misschien hiervoor....

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Tachyon schreef op 07 September 2003 @ 16:02:
Daar heb je NFTSDOS voor

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Zo te zien krijg ik dat niet aan de praat zonder winxp in te gaan :z

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 16:08:
[...]Zo te zien krijg ik dat niet aan de praat zonder winxp in te gaan :z
:? Wat mankeert er aan jouw ogen?
NTFSDOS.EXE ... makes NTFS drives appear ... , providing the ability to navigate, view and execute programs on them from DOS or from Windows, including from the Windows 3.1 File Manager and Windows 95 Explorer.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-09 15:02

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Kun je niet proberen om met bijv. Partition Magic (rescue disks ;)) op een andere schijf dan C: het OS te zetten, zodoende het OS te starten, de files van C te redden en de comp weer in orde te maken met een format van C ?

Zo heb ik wel eens mijn schoolwerk kunnen redden toen ik XP Pro over XP Home zette en terug wou naar een eerder herstelpunt dan de update, toen kwam mijn PC in een opstart-BSOD-loopje. Helaas was mijn zooi in OE wel gewist :'(

Ik geef toe, het was een hele hoop gekloot en gepruts, vooral omdat ik nog nooit met dat progje gewerkt had, maar het lukte wel! :D

[ Voor 14% gewijzigd door Freakertje op 08-09-2003 01:13 ]

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Verwijderd

Simpelste manier voor zulke zaken is een andere harddisk gebruiken voor de fresh OS install, en dan de originele disk eraan hangen om de data over te trekken, en als alles goed verlopen is, het boeltje terug ghosten op de originele disk. :-)
Pagina: 1