Demon adsl icm Zyxel 650-31 eth modem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 09:14
sinds feb 2003 heb ik adsl bij demon (2mbit/512kbit), kreeg er toen de tijd een copperjet bij... deze heb ik fijn 2 maanden gebruikt en toen kreeg ik een nieuwe zyxel toegestuurd....

ik ben deze gaan gebruiken omdat deze een 100mbit poort had en een snellere cpu had, fijn nu naar een paar maanden begon hij in augustus moeilijk te doen kreeg last van de volgende 2 dingen:

-me w2k server kon z'n ip soms niet renewen en daardoor viel z'n verbinding na een tijdje gewoon weg

of

-kon de gateway van demon niet meer berijken en moet dan ongeveer 5 uur wachten voordat ie het weer doet of een router reset. (lampje van dsl blijft het wel gewoon doen, dus dsl verbinding lijkt niet down te zijn)

dit houdt in dat m'n verbinding min 1x per dag langdurig eruit ligt, best irritant dus....

nu vertelde demon mij dat ik een update op me zyxel moest zetten en dat het dan opgelost moest zijn... ik dat gedaan (update van 27-5-2003) maar geen verschil

nu was ik benieuwd of meer mensen dit probleem hebben :(

search leverde niets op helaas :(

het irritante is dat m'n demon het wel goed doet met me copperjet, maar die wil ik liever niet meer gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_kraal
schopje })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en als je im uit en aanzet het modem, dit probleem komt me zelf bekend voor, heb een alcatel gekocht omdat ik inet nodig hebt.

mijn zyxel modem gaat morgen naar demon terug voor een nieuwe, moet ze nog bellen. maar ik heb dezefelde problemen en waarschijnlijk is het modem DEFECT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had eerst ook wat problemen met mijn zyxel modem. Slechte connectie en de upload was zeer laag. Na het vervangen van de splitter en een nieuwe firmware update was het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_kraal
firmware is al op z'n laatst :-/, het irri is dat ie het wel goed gedaan heeft

anders terug sturen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Mosselaar en richardkraal.. hebben jullie beiden Babyxl toevallig?
Ik heb hier af en toe ook wat problemen (wel nog overkomelijk).. maa rik vraag me af of het echt de modem is.. zou dus ook aan de splitter danwel provider kunnen liggen... maar ja hoe kun je dat precies uitsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb bbned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het raarste is dat de alcatel v4 510i wel goed werkt, dus ik betwijfel of het de splitter is.

of het is de combinatie maybe, maar mijn zyxel volgt kompleet weg na een half uur, geen ping meer mogelijk naar 192.168.1.1, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 20:09:
het raarste is dat de alcatel v4 510i wel goed werkt, dus ik betwijfel of het de splitter is.

of het is de combinatie maybe, maar mijn zyxel volgt kompleet weg na een half uur, geen ping meer mogelijk naar 192.168.1.1, etc.
Ook als je een ppc een vast ip adres geeft.. en dan pingt?
Ik heb idd wel problemen met de dhcp server... af en toe.. af en toe vervalt de ip lease voor een pc (oorzaak weet ik dus nog niet precies.. zou modem kunnen zijn .. hoeft niet)... en kan die niet worden gernewed voor een tijdje (wat dat tijdje is weet ik dus ook nog niet..)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal dat ding zo eens aansluiten, is kijken wat er dan gebeurd nu mijn lijn VOLLEDIG is opgeleverd, was woensdag ook al, maar nu werk ik er al 5 dagen mee.
Pagina: 1