Toon posts:

ADSL BASIC vreemde connection problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd valt de verbinding van me adsl basic regelmatig weg .
De modem "ethernet speedtouch 510" staat gewoon aan en de leds geven ook geen problemen aan,maar ik kan geen web pagina's meer openen.
Ik dacht eerst dat het aan de onboard-Lan lag (Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC),maar dat was niet het geval.
Onder energiebeheer heb ik de optie "de computer mag dit apparaat uitschakelen" al uit gezet maar dat hielp ook niet .
Tijdje later heb ik maar StayalivePro geinstalled zelfs dan valt de verbinding (half) uit.
Heb toen eens een screen gemaakt,http://members.fortunecity.com/updatepro/screen.html
en daar klopte dus duidelijk iets niet mee zoals me IP nr. en miste ook de DNS-server etc .
Heb als laatste ook nog de wanadoo.nl DNS veranderd naar 194.134.5.55

sofware = xp-nl prof sp1 + virus updates zijn ook bijgewerkt.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Zoals het op je screenie staat, krijg je geen DHCP toegewezen, dat adres wat daar staat is het adres dat WinXP zichzelf standaard toekent als er geen DHCP voor handen is.

Edit:
Heb je een router er tussen zitten, of is je PC rechtstreeks op die Speedtouch aangesloten. Als het laatste het geval is, reset het modem dan eens, en stel hem opnieuw in. Mocht dat niet de oplossing zijn, ben ik bang dat je modem niet helemaal jofel meer is.

[ Voor 45% gewijzigd door Brede P op 07-09-2003 15:45 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

het 169 ip adres wordt door windows gegeven als de dhcp server niet bereikt kan worden.
lijkt me dus een probleem met de router of de verbinding (kabel) daar naar toe.

wat misschien ook wel een oplossing zou kunnen zijn is een vast ip instellen op je pc.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt en waar lig dat aan denk je ?

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 17:27

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik heb hier ook af en toe last van, ik heb dan nog steeds wel een ip adres, maar kan niet meer surfen. MSN werkt dan nog wel, maar mijn dns adres is dan weg.
ik doe de modem dan ff aan en uit en het werkt weer, maar hoe het komt?

systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
ip instellingen zijn al een tijdje handmatig ingevoegt maar helpt niks.
zou evenentueel toch aan een kabel kunnen liggen ja .
gebeurd dus gewoon opeens als ik online ben.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 14:22
je zegt dat het niet aan je realtek ligt, heb je dus dan al een ander kaartje geprobeert? (3com, intel?)

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Lijkt me inderdaad een probleem met je DHCP lease, je IP hard inkloppen werkt dan niet, want dan vernieuwd de DHCP server je lease niet.

Hebbie toevallig vage Firewall software draaien ? (poort 67 geblokkeerd ?)
En heb je Wanadoo al gebeld of ze dergelijke DHCP kuren kennen ?

Meestal is een DHCP-lease een x aantal dagen geldig, je kunt zien wanneer
je lease verloopt met 'ipconfig /all'. Kijk eens of je die problemen ook hebt
wanneer je die firewall uitzet.

En als je lease 'weg' is, werkt 'ipconfig /renew' dan wel of niet ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
Lees het net pas SKILLA-XP toenstrak was i al weer uitgevallen heb wel een verbinding en ip klopte nog .met 'ipconfig /all' staat alles goed zo te zien maar de DHCP staat niet ingeschakeld moet dat normaal wel ? firewall staat uit de laatste tijd ja.
voorbeeld pixture
http://home.wanadoo.nl/factor/voorbeeld.JPG

• job
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

SKiLLa-XP schreef op 07 September 2003 @ 16:25:
Lijkt me inderdaad een probleem met je DHCP lease, je IP hard inkloppen werkt dan niet, want dan vernieuwd de DHCP server je lease niet.
leuk bedacht, maar nogal logisch dat dhcp je lease niet verniewd. 8)7
je gebruikt helemaal geen dhcp als je een vast ip hebt dus de leasetijd is ook helemaal niet van belang. er is helemaal geen sprake van een lease tijd.

MTM-XXL als je met een vast ip hetzelfde probleem hebt, ligt het toch echt aan je router of aan de kabels, of je nic.
tets eens een andere kabel, misschien dat die kapot is.
maar ik verdenk toch eerder je router van het probleem.
flash er eens een andere firmware op.

test eens een andere netwerkkaart.

als dat allemaal niet helpt, zou je router kapot kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
aha bedankt he was ik ook al van plan om een andere pc te proberen dan weet ik het zeker.
een router heb ik niet wel nog een 3com kaart .heb ook al andere drivers voor de lan kaart er opgezet en de kabel ff nagekeken ken ik weer eens afwachtte wat er gebuerd :-) O ja had toenstrk eens gepingt naar me DNS he 194.134.5.55 en 194.134.5.5 de laatste had een betere ping die heb ik nu ingesteld ken dat weer een beetje uitmaken voor in het algemeen ?Dat van die DHCP zou kunnen had laats ook nog ff andere modem settings om wat te kunnen hosten toen begonnen die problemen en met de orginele settings ook opeens!!!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 00:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe werkt het internet nog :-)
Of het aan de drivers lag geen idee ??? zaten wel meerdere opties nu in als met de windows drivers. Eerder denk ik dat er een wat los gaan zitende kabel het probleem was, ik heb die eens wat aangedrukt. door het verschuiven van de pc is die mischien ooit eens wat los komen te zitten. Maar vind het toch lastig als je de DHCP gebruikt dat je niet 24 uur je pc online ken laten!!! Kon je maar naar elke lease je ABBO opzeggen .wat heb je anders dan aan een remote PC ? maar ja BYE

Verwijderd

Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
ook ik heb dit verhaaltje in mijn pc met de daarbij behorende netwerkkaart (PCI Netzwerkkarte 10/100 Mbps).
Met Motorola-SURFboard +basic.

Wanadoo Broodje Bas, (dus geen adsl)
Sinds Juni alleen maar ellende.
Als je al in 1x kunt inloggen er na 1, 2, 5 of 10 minuut eraf, dan weer UREN ok.

Alles vrijgeven daarna alles vernieuwen en als ik dat laatste doet zegt ie idd DSHP-server is niet beschikbaar adapter wordt vernieuwd.
Ik wordt er echt niet goed van.
En dat gaat al weken zo.

Heb gewoon Win98 en geen Router enzo.
750amd duron

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 10:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey bij mij begon ook rond die tijd de elende .
In mei had ik DHCP ff er op gehad maar erna alles weer in de oude staat gezet dus.
had dus toenstrk ook weer ellende!!!
Er was toch eens een tijdje terug iets dat alle Providers iets moestte aanpassen he?
iets om de overheid een handje te helpen ZOU dat wat problemen veroorzaken maby?
zie het steeds vaker voorkomen op DIV forums

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

nee, je problemen zijn netwerkproblemen, dat heeft niets te maken met dat loggen ofzo

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 10 september 2003 @ 01:25:
nee, je problemen zijn netwerkproblemen, dat heeft niets te maken met dat loggen ofzo
Hoi ik heb net dus een andere lankaart er in gezet en ziet er tot nu toe nog stabiel uit .Leek wel of de kabel niet goed in de aansluiting van het mainbord paste door die achter plaat tussen mobo en case.
En nog wat aan me ini file voor de modem gekloot weet niet of het wat uitmaakt
met die lease time zo als die normaal verliep,nu gaat die lease in iedergeval
langer mee :)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/factor/vb.JPG
Pagina: 1