Celeron 2

Pagina: 1
Acties:

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bij mijn moederbord kan ik handmatig maximaal een multiplier van 8 instellen
stel ik koop een Celeron 2 700
Hoe kan ik die dan overclocken ?
Volgens mij kan ik alleen de 533 overclocken omdat die een multiplier van 8 heeft ( 8x100 zou het dan worden )
Klopt dit ? of kan ik toch gewoon ( misschien via de slotket ) de 700mhz overclocken ? ( bijvoorbeeld 10.5x100 )
Ennuh iemand nog een idee waar ik die Celeron 2 533mhz kan halen ?

bvd

Verwijderd

MBV een slotconverter bordje....asus, abit! of msi......waar je het voltage op kan instellen + de fsb.....stel je koopt een celly 566 of 600 (deze zijn het beste te overclocken. Stel je prik die celly 600 in dat converterbordje, stel de fsb van standaard 66 voor een celly naar 100 mhz, de multiplier is niet te veranderen.
normaal heeft een celly 600 een multiplier van 9 (9x66 = ongeveer 600). Door je fsb op dat bordje in te stellen op 100 mhz. Krijg je dus 9 staat vast is ook NOOIT te veranderen bij intel! dus je draait dan 9x100 is 900mhz......loopt je cpu dan niet stabiel kan je altijd je voltage wat verhogen. Veel mensen doen dit hier ......dus koop nou maar een celly 566 of 600 en gooi de fsb naar 100 mhz (instelbaar op dat converterbordje) en gaan.
Hoe hog je die voltage moet zetten is uitproberen blijf onder de <2.0 volt, zit je save!! althans het blijft een risico.

Abit slotket !!! (3) is een top bordje!:9~

Succes

Verwijderd

Een ding nog......Je CPU bepaald die multiplier:) en niet je moederbord als zou er een processor een multiplier hebben van bijvoorbeeld 10,5 (10,5x66mhz=700mhz) dan past je moederbord zich aan.

>>DIE multiplier is namelijk niet/nooit te veranderen van INTEL! staat dus vast<<

Je moet gewoon een celly 566 of 600 kopen en fsb op converterbordje instellen op 100mhz.
Resultaat: 566@850 en 600@900 misshien stabiel op verhoogte spanning, kleine stapjes van 0,05 vlot verstelbaar op Abit slotket III

Voor mensen die het niet begrijpen :?
De CPU prak je in je converterbordje en dat bordje prak je in je slot 1 moederbord.
Klaar voor de meeste dingen is een oplossing!!

• AP3X
  • Niet online
ok bedankt !
je hebt me enorm geholpen met je reactie
want die 533 zijn nergens meer te krijgen
en het scheelt weer wat mhz'jes :)

Verwijderd

Op Tweakers.net zijn de mensen meestal wel bereid andere te helpen......dat is mijn ervaring.
Maar probeer altijd eerst de search knop voordat je iets vraagt want sommige dingen zijn al 100x gevraagd en men blijft |:( domme dingen vragen die al helemaal uitgekauwd zijn.
Succes met alles en als je nog wat wil weten vraag het.....we doen ons best op tweakers.
Ik word zelf ook vaak geholpen.....en de meeste verkopers willen alleen geld zien!!

• AP3X
  • Niet online
nog ffies een laatste vraagje
is de kans erg groot dat ik een celeron 2 600 op 100mhz bus kan draaien ?
en van bijvoorbeeld de 700 op 100mhz bus ?

Verwijderd

Ik ben hier ook mee bezig, zie de topic van "Celeron II 566 -> 850?"

Maar ik wist niet dat 600 net zo makkelijk is over te klokken als 566. En kan mijn moederbord dat wel aan? Ik heb AOpen AX6BC (was dat niet dezelfde als jou alex)?

• AP3X
  • Niet online
nou vanmiddag zal ik het weten
kga zo een celeron 2 600 halen en dan laat ik het wel weten hoe het gaat

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
ik denk zo dat celly 566 op 850 kan op 90% met eencelly 600 op 80%.

enneh die max multiplier van 8 hoef je niet naar te kijken je moet gewoon ff kijken op de mobofabrikant z'n website offie coppermines kan. en zowiezo ff tot laatste bios flashe

• AP3X
  • Niet online
nou ik heb hem dus
mijn moederbord ( Abit BX6 ) kan de P3 coppermine aan
laatste bios geupped
maar als ik de cpu erin doe doet de pc helemaal nix
niet op 66mhz bus en ook niet op 100mhz
kan het aan het slotket liggen ?
die voor een celeron 1 en 2 zijn toch het zelfde of niet ?

bvd

• AP3X
  • Niet online
hmm
ok
mijn moederbord kan dus niet de coppermine aan :(

Verwijderd

Celly2 600 zou in principe makkelijk op 900 moeten lopen. Celly2 700 kan denk ik niet zonder superkoeling op 100Mhz FSB lopen.

Verwijderd

[/quote]
ok,mijn moederbord kan dus niet de coppermine aan :(

Sorry maar ik kan het niet geloven, zoek even op Abit website. Ik heb een Aopen AX6bc is ook oud! is.....zelfde tijd als Abit BX6 en die ondersteund ze vrolijk! maar ondersteund geen voltage tweak!!
Pagina: 1