Toon posts:

internet verbinding weg op 1 pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds enkele dagen is mijn internetverbinding op 1 pc weg. altijd goed gedaan maar zonder aanwijsbare reden krijg ik geen verbinding meer. de andere pc die op dezelfde router zitten werken nog prima.ook de verbinding (althans kabel) lijkt goed te zijn.alles brandt. de kabel is goed inmiddels ook getest. Werk met xp home edition geen firewall en ook de virusscanner e.d. uitgezet. Weinig kennis hierover maar volgens de helpdesk van de router zou ik ip/sub/gate en dns moeten invoeren bij netwerkinstellingen maar dat helpt. Ook mijn net werkkaart is goed lampjes op netwerkaart branden. Lijkt net of er iets is gewijzigd aan instellingen ?!
ping naar router met als gegevens doelhost niet gevonden ... Weet niet of ik dat goed heb gedaan. Waar aan kan het liggen en welke gegevens dien ik nog meer te vermelden ?
Alles heeft het dus gedaan alleen 1 pc nu niet ??

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 23:09
klinkt een beetje als een brakke kabel > geen ip kunnen krijgen..

doe eens start > uitvoeren > cmd > ipconfig /all en dump dat eens hier :)

Verwijderd

is je ipstack op die pc nog wel in orde?
om te testen, even localhost pingen...
ping 127.0.0.1
als dat niet werkt, even je TCP/IP protocol opnieuw installeren...

Verwijderd

Topicstarter
heb cmd gedaan wat wil je weten

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-04 10:37
nu intypen zonder aanhalingstekens: "ipconfig /all" (dus met spatie ertussen) en dat hier even posten.....

Verwijderd

Topicstarter
ipstack, local ping geeft allerlei informatie zoals ttl128 verzonden 4 ontvangen 4 e.d.

Verwijderd

Topicstarter
ja cmd en .... heb ik gedaan krijg een boel info welke wil je hebben

Verwijderd

Topicstarter
dhcp ingeschakeld,atom onfiguratie... ingeschakeld, fysiek adres ...

• AlterMann
het gaat meer om de ip adressen die er dan staan...

bv:
ip adres
subnetmasker
gateway..

Verwijderd

Topicstarter
ip ip 169.254.131.201/ sub 255.255.0.0 geen gateway. fysiek 00-50-bf-9f-c3-e4

• AlterMann
dan krijgt ie dus geen ip adres.. als k me niet vergis is 169.*.*.* een ip adres dat windows zelf geeft als ie geen ip krijgt.. k zou eens een andere kabel proberen, of je kabel in een andere poort duwen in de router.. succes :)

Verwijderd

Topicstarter
als dat geen zin heeft is het dan nog mogelijk om xp even opnieuw te installeren of gaat dat niet werken ?

• AlterMann
denk niet dat het wat uitmaakt... ik zou zeggen, pik ff een kabel uit een andere pc, sluit je niet werkende pc aan op de kabel + poort waar een werkende pc op zat, en start de pc opnieuw op.. als het dan nog niet werkt, is (wellicht) de netwerkkaart kapot.. win xp opnieuw dr op zetten heeft denkik geen nut..

Verwijderd

Topicstarter
dit alles al geprobeert. zal nog een keer de modem en router resetten netwerk kaart nieuw gekocht gister
Pagina: 1