Geluid van WD Raptor HD

Pagina: 1
Acties:

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik zit ff met een kleine issue die ik nergens kan terug vinden.
Ik heb een maand geleden een WD Raptor aangeschaft en die werkt op zich prima. Alleen vanaf vorige week is er ineens een hele zachte piep hoorbaar, een soort high pitched piepje. Lijkt wel of er iets aanloopt maar ook weer niet. Het ontstaat echt binnen de schijf, maar treed pas op na een minuut of tien a vijftien, maar is ook niet constant aanwezig, het lijkt alleen vaker voor te komen als de schijf echt veel data moet verwerken.
Ik ben nogal gevoelig voor dergelijke geluiden dus irriteerd het me uitermate.
Ik heb alle tools van WD inmiddels gebruikt om te kijken of er iets mis is maar er word niks gevonden.
Een mailtje naar WD support bleek ook overbodige moeite want die kwamen niet verder dan het advies om de IDE kabel te vervangen (??????), sukkels.
Dus vraag ik me af of er meer mensen zijn die dergelijke geluiden waarnemen bij de Raptor.
Ik weet zeker dat al ik de schijf retour stuur voor RMA dat ze er niks aan kunnen vinden en dat ik de schijf net zo hard weer retour krijg.
Iemand?

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Nou ik zou hem vast en zeker terug sturen waarom niet!! Vermeld er alleen duidelijk bij dat het pas naar 10 a 15 min voor komt, en dat het met het verwerken van data gebeurd.

Ik denk dat ze niet moeilijk doen, mijn schrijf had ik ook weg gebracht en ik kreeg gewoon een nieuwe.

Wat zij de winkelier eigenlijk waar je hem had gekocht, kan je hem daar niet omruilen!

Verwijderd

kan je er geen recording van maken? er is een special topic met hd-geluiden hoor

• regmaster
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 14:51:
kan je er geen recording van maken? er is een special topic met hd-geluiden hoor
Het probleem met het geluid is dat het erg zacht is. Ik heb mijn vriendin laten luisteren, en die heeft een vrij goed gehoor, maar die hoort het echt helemaal niet, ondanks dat het bijzonder stil in huis is. Ikzelf neem het zelfs waar als ik de muziek een tandje te hoog heb staan. Misschien mijn gebrek wel.
Opnemen is dus al heel erg lastig. Ik zal de bon er even bij pakken en terug gaan naar Mycom, waar ik de schijf gekocht heb. Of raden jullie mij aan de schijf te RMA'en direct naar WD? Ik heb daar geen ervaring mee of dat een beetje rap gaat.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Mijn raptors piepen ook, maar dat doen ze gewoon altijd... Lijkt me ook logisch met 10k rpm schijven...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• regmaster
  • Niet online
Moartn schreef op 07 September 2003 @ 16:22:
Mijn raptors piepen ook, maar dat doen ze gewoon altijd... Lijkt me ook logisch met 10k rpm schijven...
Dat is dus helemaal niet zo logisch dus want ik werk hier op een Workstation met zelfs 2 Ultra 320 10K schiijven en die 'piepen' dus niet, zijn wel IBM's dus miischien ligt het daaraan.
De Raptor is eigenlijk een SCSI schijf intern dus zou je hetzelfde gedrag verwachten.

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 13:15
RMA bij Seagete duur +/- 2 tot 4 weken. Bij WD heb ik geen ervaring, maar zal wel ongeveer gelijk zijn.

Mijn Seagate Cheetah 18XL maakt trouwens ook wel kabaal, maar sommige piepjes zijn echt irri. In mijn auto piept momenteel de rem als je hem iets aanraakt, en dat stopt als je hem helemaal in duwt. Heel irritant.

Verwijderd

Ik heb ook een raptor.

En idd soms dat piepje. Wen er maar aan. Lijkt meer op een karakteristieke eigenschap van deze schijf. En ik vind het ook irritant. Maar ja, de snelheid he.

Het piepje is trouwens meer een soort van fluittoon die je maar heel soms
hoort.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 19:50 ]

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 07:58

Valkyre

Kitesurf FTW!

het lijk mij het beste dat je als je er niet tevreden over ben en naar de winkelier toe gaat.
laat hem het maar met WD uitzoeken dan, je hebt niet voor niets garantie.

RMA bij WD duurde laatst bij mij 5 dagen ongeveer.

iRacing Profiel

Pagina: 1