[mozilla] "nieuw venster" met snelkoppeling. Kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi NOS tweakers,

Ik heb een tijdje gezocht op het internet en in dit forum, maar ik vindt het niet..

Ik heb de volgende situatie:

Ik heb een mozilla venster open. Nu wil ik gewoon met de snelkoppeling in kde nog een venster openen. Als ik op de SK druk dan presenteert mozilla mij met een "Select user profile" dialoog. Als ik het bestaande user profile selecteer, dan gaat ie neit verder omdat die al "in gebruik" is. Sja, er zal toch wel een commandlineoptie zijn waarmee hij gewoon een nieuw venster opent indien er al een mozilla draait?

Ik heb ook al gekeken met "mozilla -help" maar daar wordt ook niks vermeld.

Weet iemand een antwoord of een plek waar ik kan gaan zoeken?

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat CTRL+N of Mozilla->File/New Window aan je wensen voldoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 14:16:
Misschien dat CTRL+N of Mozilla->File/New Window aan je wensen voldoet?
Dat voeldoet zeker aan bepaalde wensen en is mij ook alleszins bekend, maar niet de wens dat als je met een extern programma op een link klikt terwijl mozilla al open is dat ie dan gewoon een nieuw venster opent ipv dit profile dialoog.

En dat als ik een nieuw venster wil openen gewoon op de mozilla knop ram en niet in een menu hoef rond te woelen van een venster dat op dat moment helemaal niet in beel is. Gewoon het gedraig dat elke andere browser vertoont zeg maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 weet wel dat Mandrake dat gedrag in KDE heeft voor Mozilla.
Je kan dat wel ergens instellen, alleen heb ik nu even geen mdk install bij de hand om dat na te kijken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilke schreef op 21 november 2001 @ 22:13:
Okee dan, Ctrl-Pgup/PgDn werkt inderdaad ook in Mozilla. Bedankt voor de tip!

En ja ja, Galeon rules, ik baal er alleen nog steeds van dat je half Gnome moet installeren om het te kunnen gebruiken, dus jammer maar helaas :-(

Maar goed, het *is* zeker een koele browser, laten we daar geen flamewar over beginnen (en zeker niet in deze thread a.u.b).

Ondertussen heb ik nog een irritant probleempje gefikst: onder Windows kun je gewoon meerdere browser-vensters openen door telkens op het Quicklaunch icon te klikken. Er wordt dan met een of andere Windows API call een nieuw venster gemaakt, maar er wordt geen compleet nieuw Mozilla-proces gemaakt (wel een thread, maar da's wat anders).

Onder Linux kan ik dit niet, als ik daar twee keer klik krijg ik ook twee Mozilla processen, die allebei veel geheugen gebruiken en er bovendien heel lang over doen om te openen. Je moet dan dus telkens een bestaand venster opzoeken en daar Ctrl-N doen. Bekend probleem?

Hier is een fix:

!/bin/bash

##########
# Pas deze variabelen aan op je eigen configuratie
MOZILLA="/usr/local/mozilla/mozilla"
PROFILE="Default User"

##########
# Code hieronder kun je als het goed is gewoon afblijven

if test -n "$PROFILE"; then
PROFILE="-P \"$PROFILE\""
fi
if ! $MOZILLA $PROFILE -remote "openURL($1, new-window)" >/dev/null 2>&1; then
$MOZILLA $PROFILE $1 >/dev/null 2>&1 &
fi

Als je dit opslaat in bv. /usr/bin/browse en deze in het vervolg start (vergeet niet even 'chmod +x /usr/bin/browse' te doen) in plaats van de mozilla-binary, opent hij altijd een nieuw venster, maar als er al een 'sessie' open is gebruikt hij dat proces, en start dus geen tweede geheugen-vretend monster. Vanaf de commandline kun je ook nog een URL als parameter geven, maar natuurlijk kun je hem bv. in KDE toevoegen aan een menu etc.

De PROFILE variabele kan bij de meeste mensen waarschijnlijk gewoon leeg blijven, bij mij niet omdat ik er 2 heb (en anders moet je steeds kiezen bij het starten van Mozilla, redelijk irritant). Hopelijk heeft iemand hier wat aan!
eerste search op got meteen raak =)