A7V600 bedenkt extra network controller?

Pagina: 1
Acties:

• BoNeZ99
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 10:07
Ik heb net een nieuwe A7V600 in mijn bak gegooid, alles geinstalleerd (inclusief de gigabit LAN), maar ik krijg nog steeds dat windows een extra network controller wil installeren, terwijl deze er gewoon niet inzit 8)7.

Wat zit erin?
Asus A7V 600 MoBo
Asus TI 4600
Tekram SCSI card
Soundblaster Live! 5.1

Deze zijn allemaal gewoon geinstalleerd, dus ik snap niet waar dit vandaan moet komen. Ook de firewire van de SB Live! is geinstalleerd. Ik heb al op het mobo cd'tje alles geprobeerd maar niks valt er te vinden wat windows kan gebruiken.
Iemand ideeën?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

misschien is die extra network controller de firewire aansluiting op je live??
deze wordt namelijk door windows standaard geinstalleerd als netwerkaansluiting.

• BoNeZ99
nee, die staat nl. al geïnstalleerd. Had ik geloof ik al gepost trouwens...

[ Voor 33% gewijzigd door BoNeZ99 op 07-09-2003 14:23 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Heb ik ook gehad. Niet opletten met dat bord. Zelf kon ik het ook niet vinden wat het was. Ik heb het zo gelaten en ik had geen functie die ik miste. Het is namelijk een controller op het moederbord maar welke? Dat weet ik niet.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik heb op me asus a7v333 ook maar 1 netwerk kaart.
maar hij installeerd ook van het bord zelf een 1394-netwerk kaart :?
waarvoor die is ik zou het niet weten :?
gebruik hem ook niet.
mischien bij de 600 ook :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Erik1
  • Niet online
chucky666 schreef op 07 September 2003 @ 14:32:
ik heb op me asus a7v333 ook maar 1 netwerk kaart.
maar hij installeerd ook van het bord zelf een 1394-netwerk kaart :?
waarvoor die is ik zou het niet weten :?
gebruik hem ook niet.
mischien bij de 600 ook :?
1394 = FireWire ;)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:39
SB live 5.1 met Firewire bestaat dat uberhoud wel, ik heb er zelf ook een , maar ik heb nog never een versie gezien met firewire. Moet ik nu van uit gaan dat je een Audigy bedoelde :?

Verwijderd

Trek je er niets van aan heb zelfde probleem gehad 2 weken terug.
Moest voor iemand een systeem bouwen en kwam die extra netwerk controller ook tevoorschijn. Ben de hele CD afgelopen van asus naar drivers maar niets werdt er geaccepteerd.Windows update ziet ook niets en voor rest werkt het systeem goed Laatste via drivers naderhand nog geinstald maar ook noppa
Heb nu systeem bij diegene geplaatst en draait daar zonder probs naar volle tevredenheid

specs van systeem: A-Open h600black met 350Wpowersuply, Asus A7V600, 512Mb Samsung retail pc 3200, AMD 1700+ second hand) radeon8500/64mb 275/275 retail
SATA maxtor 120GB schijf, MSI DVDrom enMSI brander (black) mitsiumi floppydrive, MS keyboard/optic muis, labtec lawaaiset 2.1

• BoNeZ99
Termi schreef op 07 September 2003 @ 16:20:
SB live 5.1 met Firewire bestaat dat uberhoud wel, ik heb er zelf ook een , maar ik heb nog never een versie gezien met firewire. Moet ik nu van uit gaan dat je een Audigy bedoelde :?
Uhh, ik weet niet, eigenlijk nooit opgelet wat voor 1 het was, ik heb hem ook maar gekregen :P. Ik had hiervoor een 5.1, dus vandaar dat ik nog af en toe 5.1 zeg :p. Zal wel een audigy zijn ofzo.

Maarja, ff terug naar het mobo, ik zal dan wel gewoon die zooi zo laten, kzie het wel. Zal mijn tijd wel uitdienen :P.

• Robber
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 16:00
Hmm wat raar, dit is een bord uit de AI series van ASUS...

Ik dacht dat die altijd 2 lan controllers hadden, net zoals bijvoorbeeld de A7N8X deluxe. Ik denk dat ik me vergis want ik kan het nergens vinden, maar ik geef iig de links naar de specs nog even en ga verder met zoeken.

http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7V600&langs=01

Kan zo niks vinden...

[ Voor 5% gewijzigd door Robber op 07-09-2003 17:26 . Reden: gezocht niet gevonden :( ]

McLaren \o/

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 16:20:
Bla

specs van systeem: A-Open h600black met 350Wpowersuply, Asus A7V600, 512Mb Samsung retail pc 3200, AMD 1700+ second hand) radeon8500/64mb 275/275 retail
SATA maxtor 120GB schijf, MSI DVDrom enMSI brander (black) mitsiumi floppydrive, MS keyboard/optic muis, labtec lawaaiset 2.1
Gast, wie de fuck boeit dat nou?

I see dead pixels...

• BoNeZ99
Voor de mensen die het misschien willen weten:
Specs totale zooi:
Chieftec Dragon zilver Big Tower (340watt)
Asus A7V600
512MB DDR pc2700 (misschien later nog 3200)
AMD Athlon XP 2100+
Asus GF4 TI4600
IBM 60GB ata100
Maxtor 30GB ata100
SB Audigy of live ofzo..
Tekram SCSI kaartje
SCSI CD-ROM Ultraplex 40x
Lite-On CD Fikker
Asus DVD
(alle cd zooi is zwart)
Zwarte Sony floppydrive
Fancontroller (zwart met blauwe leds)
19" Nec FE950+
Altec Lansing Enhanced 2100 (2.1 setje)
M$ Office keyboard + optical mouse blue

Ik kan dus ook niet voorstellen dat het aan 1 van de andere spullen ligt ofzo, dus het moet wel door het mobo komen. Misschien door de extra USB controller die erbij zit ofzo zat ik te denken?

[ Voor 17% gewijzigd door BoNeZ99 op 07-09-2003 17:28 ]

Verwijderd

jotheman schreef op 07 September 2003 @ 17:26:
[...]

Gast, wie de fuck boeit dat nou?
hehe jou blijkbaar niets !!!!
}:O

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

SMAR schreef op 07 September 2003 @ 17:26:

Ik kan dus ook niet voorstellen dat het aan 1 van de andere spullen ligt ofzo, dus het moet wel door het mobo komen. Misschien door de extra USB controller die erbij zit ofzo zat ik te denken?
nee want die zou die alleen zien als je hem hebt aangesloten.
Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 17:36:
[...]

hehe jou blijkbaar niets !!!!
}:O
mij ook niets ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Ik heb iets raars voor met dit mobo. Heb deze plaat dit weekend in mijn kastje gesmeten en wat blijkt, mijn internet draait langs geen kanten meer...Heb echt ALLES geprobeerd... proxy, configuratiescripts de hele reutemeteut... Ik heb uit pure miserie der dan maar een ethernetkaartje ingeknikkert en die blijkt ook niet te bollen. De kabel is het niet aangezien het de dag ervoor werkte. Iemand advies?

• BoNeZ99
Geen IRQ conflict? Driver update? Toch denk ik zelf als een andere ethernet kaart het ook niet doet, het toch wel lijkt of je het buiten de computer moet zoeken, tenzij die ook brak is ofzo..

Verwijderd

hmmm....het rare aan de hele boel is dat mijn ethernet kaart ontvangt en de lan onboard verzend. Nu, wat nog raar is is dat de andere gebruikers in het gebouw (aangesloten op dezelfde hub) geen problemen hebben. Ik had gedacht dat het aan mijn isp zou liggen maar dan zouden anderen toch ook een prob hebben?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hanterzon, waarom kaap je het topic van iemand anders :? Het is hier niet de bedoeling om allerhande problemen mbt eenzelfde mobo in een topic te neerplempen. Jij hebt een probleem, open daar dan een nieuw topic over -mits je nog geen steek verder bent gekomen na het lezen van de FAQ/policy hier en de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)

• joffri
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04-2024
Ok, dit heb ik dus ook. Kwestie van je midi port in het bios weer inschakelen en de drivers daarvoor installere ==> ineens isje extra netwerk adapter weg.

als je later dat ding weeruitschakelt vind ie ineens weer een netwerkadapter.. bordje is niet wijs.

groeten,

Joffri
Pagina: 1