gezocht smtp server

Pagina: 1
Acties:

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
Ik heb momenteel een gratis pop3 account van tmfweb op mijn pda staan maar het probleem is dat ik alleen gebruik mag maken van die smtp server als ik inbel. Ik zoek nu dus een smtp server is of gewoon gratis is of waarbij je moet inloggen.

Ik heb namelijk op meerdere plaatsten ineternet via verschillende wlan accesspoints (die allemaal weer een andere internet toegang hebben)

edit: het gaat dus op een ipaq 5450 met ppc 2002

[ Voor 7% gewijzigd door elgringo op 07-09-2003 14:08 ]

if broken it is, fix it you should

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Welk OS heb je? Als je Windows 2000 Professional of Windows XP hebt kun je zelf een virtual SMTP server installeren die je dan alleen gebruikt om mail te verzenden. Als je wil kan ik je wat meer info geven, of een 3-page word documentje sturen hoe je dat ding in moet stellen...

edit: zie nu pas dat het om een PDA gaat.. |:( stom..

RaZ is right.. zou zelf een SMTP server opzetten thuis, GOED configureren, en daardoor versturen..

Dat zou dus betekenen dat je je SMTP server thuis moet instellen met een of andere vorm van authenticatie, ik hoop dat je mailclient op je PDA dat ondersteunt..

[ Voor 37% gewijzigd door axis op 07-09-2003 14:09 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die zijn er niet, en als ze er wel zijn, heeft admin foutje gemaakt. Open Relay SMTP draaien, en je servert wordt misbruikt door spammers. Je kan misschien zelf een SMTP server opzetten op de PC thuis, en de mail via die weg versturen. Gewoon op je PDA andere poort instellen, en op je mail-server ook.

Anders ben je genoodzaakt de smtp-server te gebruiken die er op dat moment in je LAN/W-LAN ligt. Of je pakt hotmail :)

Ey!! Macarena \o/

• jep
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Ik neem aan Windows CE ;)

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Op z'n PDA wel, Op z'n werkstation denk ik niet >:)

Ey!! Macarena \o/

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:16
Via welke provider heb je een verbinding op je PDA? Die heeft vast ergens een SMTP server en die kun je dan gebruiken.

@axis: ik neem niet aan dat TS win2kpro of XP op een pda draait... zou wel cool zijn trouwens!

edit:

Mmmm... via verschillende accesspoints... dat wordt lastig

[ Voor 16% gewijzigd door dreamscape op 07-09-2003 14:10 ]

Punctuality is the politeness of kings

• elgringo
dreamscape schreef op 07 September 2003 @ 14:07:
Via welke provider heb je een verbinding op je PDA? Die heeft vast ergens een SMTP server en die kun je dan gebruiken.

@axis: ik neem niet aan dat TS win2kpro of XP op een pda draait... zou wel cool zijn trouwens!
campusnet, @home, xs4all en planet :Y)

Campusnet van ut
@home van thuis
xs4all ouders
en planet vrienden / familie

• axis
dreamscape schreef op 07 September 2003 @ 14:07:
jaja, wrijf het er maar in :) lezen is ook een vak

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

elgringo schreef op 07 september 2003 @ 14:03:
[..]
Ik heb namelijk op meerdere plaatsten ineternet via verschillende wlan accesspoints (die allemaal weer een andere internet toegang hebben)
[..]

dreamscape schreef op 07 september 2003 @ 14:07:
Dat is het hem nu juist :)

Ey!! Macarena \o/

• elgringo
axis schreef op 07 september 2003 @ 14:05:
Welk OS heb je? Als je Windows 2000 Professional of Windows XP hebt kun je zelf een virtual SMTP server installeren die je dan alleen gebruikt om mail te verzenden. Als je wil kan ik je wat meer info geven, of een 3-page word documentje sturen hoe je dat ding in moet stellen...

edit: zie nu pas dat het om een PDA gaat.. |:( stom..

RaZ is right.. zou zelf een SMTP server opzetten thuis, GOED configureren, en daardoor versturen..

Dat zou dus betekenen dat je je SMTP server thuis moet instellen met een of andere vorm van authenticatie, ik hoop dat je mailclient op je PDA dat ondersteunt..
ja maar ik ben op meer dan 5 'werkplekken', netwerken dus, werkplek is het niet want ik heb daar geen pc

dus zoek ik een openbare smtp server waar je in moet gaan loggen. gmx heeft wel zoeits, maar heel gmx kan ik niet benaderen met mijn pda

• axis
en je hebt thuis ook geen pc staan (naast het feit dat je een PDA hebt), en kun je die PC wel benaderen vanaf al die netwerken?

in dat geval zou je dus een 'openbare smtp server waar je in moet gaan loggen' kunnen installeren op je thuispc..

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

elgringo schreef op 07 September 2003 @ 14:13:
[...]

ja maar ik ben op meer dan 5 'werkplekken', netwerken dus, werkplek is het niet want ik heb daar geen pc

dus zoek ik een openbare smtp server waar je in moet gaan loggen. gmx heeft wel zoeits, maar heel gmx kan ik niet benaderen met mijn pda
Je zit nu toch ook thuis? Laat je pc thuis 24/7 online staan, en draai zelf die smtp-server. Spijker hem wel goed dicht, want er zijn zat gasten die niets anders doen dan scannen voor Open Relay's.
Kortom, denk dat je enige opties zijn:
- Zelf SMTP draaien thuis
- Hotmail
- Blijven inbellen

Anders zou ik het niet weten.

Ey!! Macarena \o/

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Kan je niet de smtp van je provider gebruiken als je athenticatie aanzet voor je account ?

Kan je dus inloggen bij de smtp van je provider ?

Of gebruikt je provider mischien pop before smtp ? Dan kan je namelijk sturen als je binnen een bepaalde tijd je pop ophaalt en dan verstuurd.

Al is een eigen smtp server opzetten ook leuk.

• elgringo
axis schreef op 07 September 2003 @ 14:17:
en je hebt thuis ook geen pc staan (naast het feit dat je een PDA hebt), en kun je die PC wel benaderen vanaf al die netwerken?

in dat geval zou je dus een 'openbare smtp server waar je in moet gaan loggen' kunnen installeren op je thuispc..
moeilijk ivm firewall

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

dan gooi je toch een poort open? wat is daar moeilijk aan dan?

Ey!! Macarena \o/

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:16
Als je veel wireless werkt, is het erg verstandig om een VPN op te zetten naar een VPN server. Daarmee kan je meteen ook op die ene plek een SMTP server gebruiken. Groot voordeel is namelijk dat je connectie encrypted is. Als je dit niet doet zal in principe iedereen mee kunnen luisteren.

Twee vliegen in 1 klap dus eigenlijk. :)

Of het op een PDA kan weet ik niet. Ik heb zelf een PalmOS pda, geen Windows based.

[ Voor 12% gewijzigd door paella op 07-09-2003 20:24 ]

No production networks were harmed during this posting

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
En anders via een SSH tunnel PDA<->Thuis misschien? Heb je ook geen open relay risico's meer

Verwijderd

Hoezo :?

Zorg gewoon voor authenticatie op de smtp-server (bv pop before smtp) en klaar is klara. Niemand die dat ding als open mailrelay kan gebruiken en jij kan vanuit elk IP e-mail versturen. :)

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Doet xs4all ook niet pop-before-smtp? Dan zou je dus gewoon het xs4all-account van je ouders kunnen gebruiken om mail te versturen.. Neem aan dat het dan ook buiten het xs4all-netwerk werkt, anders zou pop-before-smtp niet echt zinvol zijn ;)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Bij GMX.net kan je een gratis email adres aanvragen wat je zowel via POP3 als webmail kunt benaderen. Daarnaast mag je ook overal ter wereld hun SMTP server gebruiken als je je maar met je username/wachtwoord aanmeldt. Ik weet alleen niet of je dan ook dat GMX.net adres als afzender moet instellen maar anders is dit wel een handige oplossing (toch?)
edit:
En anders inderdaad even op zoek gaan naar een kleine SMTP server (of een vriend die zelf een mailservertje draait).

[ Voor 15% gewijzigd door Ook op 08-09-2003 06:17 ]

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

RaZ schreef op 07 September 2003 @ 15:06:
dan gooi je toch een poort open? wat is daar moeilijk aan dan?
Thuis draait ie op @home en die blokkeren poort 25, dus het schiet niet op om dan een mailserver op te zetten, werkt toch niet!

edit:

en al lukt het wel, andere poort, komen ze er achter, dan hang je! :+

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 12:06 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
ook niet met een @home relay server net als bij planet ?
Pagina: 1