[win2000]Pagefile niet aanwezig, niet aan te maken

Pagina: 1
Acties:

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb een 2e (snellere)schijf gekocht. (Maxtor DM9 80gig 2mb fyi)

Ik heb hierop een MBR aangemaakt en ik heb een image van mijn oude windows schijf op de eerste partitie gezet.

MAAR als ik nu van die schijf boot en in windows poog te komen, krijg ik na het aanmelden de melding
code:
1
Geen pagefile aanwezig

En daarna de beschrijving van hoe je dat insteld (niet dat ik dat niet weet)

Maar vervolgens blijftie een beetje op de background hangen... Laad verder niet door ofzo.. Na een tijdje logged hij weer uit ofzo, dan weer in en komt dezelfde melding weer... Dus ik kan die pagefile niet instellen, ook niet in veilige modus..

iemand een idee hoe ik het kan fixxen? Voor zover het er toe doet, de specs staan in mijn sig

Verwijderd

Is meestal niet verstandig om een hdd image van een oudere hdd op een nieuwe te zette.

Misschien gewoon es een fresh install proberen.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Windows heeft hoogstwaarschijnlijk de drivers voor je nieuwe hdd niet standaard tot zijn beschikking. Daarom valt het aan te raden om netjes een fresh install te doen.

Overigens is via de search wel te vinden hoe je deze pagefile weer aan kunt maken (er staat me iets bij van safemode....) maar ik neem aan dat je dat zelf ook al hebt gevonden bij het zoeken naar oplossingen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• 418O2
  • Nu online
Ja...

Ik schrijf in mijn openings post ook
Maar vervolgens blijftie een beetje op de background hangen... Laad verder niet door ofzo.. Na een tijdje logged hij weer uit ofzo, dan weer in en komt dezelfde melding weer... Dus ik kan die pagefile niet instellen, ook niet in veilige modus..

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb zoiets eens gehad met win98/fat32, toen ik met partitionmagic kopie maakte van partities van oude naar nwe. hdd: vrije schijfruimte klopte niet op de nwe. hdd etc.

Schijfcontrole van windows uitgevoerd, en toen werkte het weer ok :)
Je kunt proberen of onder win2k/ntfs dezelfde truc iets oplost
Maar een fresh install is idd een wat betrouwbaarder oplossing, zeker als je die pc voor wat serieuzer werk gebruikt dan alleen games...

• 418O2
  • Nu online
Iva_Bigone schreef op 07 September 2003 @ 13:57:
Heb zoiets eens gehad met win98/fat32, toen ik met partitionmagic kopie maakte van partities van oude naar nwe. hdd: vrije schijfruimte klopte niet op de nwe. hdd etc.

Schijfcontrole van windows uitgevoerd, en toen werkte het weer ok :)
Je kunt proberen of onder win2k/ntfs dezelfde truc iets oplost
Maar een fresh install is idd een wat betrouwbaarder oplossing, zeker als je die pc voor wat serieuzer werk gebruikt dan alleen games...
Ik kan nix, want ik kom niet in windows... Dus schijfcontrole wil ook niet..

Maja, dan draait die nieuwe maar als slave totdat ik windows opnieuw ga installen..

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ah, ik had begrepen uit je openingspost dat je wel in safemode kwam, maar daar ook niet de pagefile kon instellen...

Het is al een hele tijd geleden dat ik win2k voor het laatst heb geinstalleerd, maar kun je niet zoals bij win98 mbv. de bootdisks/-cd een soort van scandisk 'los' starten?
Of de partities op de nwe. hdd actief maken, en vanuit je werkende win2k scannen?

• 418O2
  • Nu online
Nee, vanuit de werkende partitie kan je nix uitvoeren op het daadwerkelijke os op de niet werkende partitie, omdat hij hem niet als dusdanig ziet...

en in safemode kan ik dus ook nix :(

Verwijderd

Dit topic is al uit maar toch...

Ik heb het zelfde probleem met het clonen van win2k van oude schijf naar oude WD schijf. Na het inloggen krijg ik (na een tijdje hangen in de background) ook een melding dat het pagefile te klein is/niet aanwezig is + verdere uitleg hoe ik die aan kan maken enzo.. bla bla bla..... Als je op OK klikt ziet ik het inlogscherm weer.
De veilige modus is ook niet haalbaar.

Pagefile is aanwezig. Als ik hem weghaal veranderd er niets aan het bovenstaande verhaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 18:23 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vermoedelijk zijn je driveletters gewijzigd van je bootdrive (dus als vroeger je Windows op F: stond, zal na het clonen dat automatisch C: zijn - resultaat is dat Windows je systeempartitie niet meer kan vinden en dergelijke).

Hier zijn meerdere oplossingen voor - de mooiste is gewoon om te zorgen dat Windows dezelfde letter gebruikt (kijk even in de opties van Ghost - er is dacht ik een optie voor) - een andere moeilijkere oplossing kan je proberen door MountedDevices in de registry aan te passen - als je wil weten hoe dat werkt kan je het beste even rond zoeken - op GoT staan daar wel wat topics over :)

Verwijderd

Driveletter is gelijk... pagefile staat ook op de zelfde partitie.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hoe weet je zeker dat je driveletter gelijk is gebleven?

Verwijderd

Heb het opgelost. Er waren meer schijfen gemount (partities van de schijf waar ik de clone van heb gemaakt), deze heb ik verwijderd. Probleem opgelost.
Nog bedankt voor de tip. :)
Pagina: 1