kan mijn kaart fikken door HD?

Pagina: 1
Acties:

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 08:19
okee laatst piepte mijn PC lang-kort-kort-kort: no graphic card/bad memopry
nou ja, ik moest dus naar school dus ik weg. Kom ik 's middags thuis, zet pc aan en weer lang-kort-kort-kort. Dus ik reboot weer, hoor ik een vaag geluid en allemaal rook uit mijn kast.
Mijn hele kamer meuren naar de gefikte plastic. Na inspectie is mijn AGP slot/card teh target geweest. er is een klein deel in de fik gevlogen en helemaal zwart en gesmolten.

Nu doet deze PC de 3 maanden dat ik em heb best raar.
Eerst vertoonde mijn 3D kaart kuren en gaf hij allemaal rare gele/groene/blauwe vlekjes op textures en later werden het misplaced textures enzo.

Die kaart (GeForce 4 TI 4200) heb ik naar een kennis gebracht die die computer heeft kunnen regelen bij zijn werk en ik kreeg tijdelijk een GeForce FX 5600 om tussendoor door te gamen. er mocht niks mee gebeuren en overclocken was al helemaal verboden. Dat heb ik dus niet gedaan.

Toen ging mijn HD dood. Hij gaf een vaag geluid. Het kwam echt uit dat ding en dus geen PC speakertje geluid. Ook vaag. Het geluid was een soort van knarsen alsof de lens ff de schijf van te dichtbij heeft bekeken if you catch my drift.

En nu die GeForce FX 5600 (waar niks mee mocht gebeuren).
Maar die gozer zei dat de IDE kabel naar mijn HD los zat en dat daarom de boel ik afgefikt.
Kan een AGP slot of AGP kaart echt letterlijk fikken door een losse IDE kabel?

pls help me!!!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lijkt me onzin. Logischer is dat de kaart en/of het slot kortsluiting hebben gemaakt waardoor de boel is gaan smelten :)

• Matroxcool
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 22:41
Zou het niet in de voeding kunnen zitten?

• Pollewob
  • Niet online
Nah, dan zou eerder de voeding zelf gaan schroeien. Maar ff goed dat ding nakijken kan geen kwaad voordat je er nieuwe hardware aan hangt :)

• LiquidT_NL
ik krijg alles van garantie maar die mensen daar zeiden dat mijn IDE zo erin klikte toen ze duwden waar ze uit opmaakten dat die niet goed bevestigd zat.
En omdat die onderdelen allemaal gaar werden kan het dan niet zijn dat het aan 1 bepaald onderdeel ligt dat alles in de soep laat lopen?

ik geloof zelf weinig ook van dat HD gedoe maar jullie maken me alleen al met deze posts een stuk geruster :)

thnx ik moet nog 5 weken wachten ondertussen krijg ik nieuw systeem.
Het hangt ervan af wat het resultaat van het onderzoek is: als het mijn schuld is moet ik betalen, anders niet...

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik heb ook een keer gehad dat mijn voeding foute voltages gaf. Hierdoor ging alles kapot (bij nameten 14.5v op de 12v lijn en 5.8v op de 5v lijn :( ) Videokaart doorgefikt, hdd kapot, moederbord doorgebrand.

Twas trouwens geen troepie troepie merk voeding, Antec 400watt (jaartje geleden)

Zou dus kunnen :)

• LiquidT_NL
okee dan ik heb net bericht gekregen van de nieuwe Pc die alvast in elkaar wordt gezet:
Alles blijft hetzelfde als voorheen maar die GeForce 4 TI 4200 wordt ingeruild voor een GeForce FX 5200...
Nu heb ik weleens gehoord dat die FX 5200 trager is dan een GeForce 4 TI 4200.
Wat vinden jullie, zal ik die TI 4200 terugeisen als hij terug komt rollen van die fabriek of zal ik blij moeten zijn en die GeForce FX houden (die DX 9 support??)

En als hij ook echt slechter is merk ik daar echt veel van???

• Pollewob
  • Niet online
FX5200 is veel minder snel dan een Ti4200. Ik zou dus zeker die Ti4200 terugvragen als ik jou was :)

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Nou als je ff een benchmarkje had bekeken, was je der vanzelf achter gekomen dat de 4200 meestal veel beter presteert dat de 5200 (ondanks the full dx9 support)

polleweb was me weer voor :P

[ Voor 9% gewijzigd door w0w op 11-09-2003 15:59 ]

• LiquidT_NL
ik krijg mijn TI4200 terug zodra de fabriek klaar is met analyseren...
ja ik had het ook al gehoord van FX 5200 alleen ik mag nu de komende maand die FX zijn drivers niet updaten = geen betere Pixel Shader 2.0 prestaties = minder kwijlen bij half-life 2 en dan krijg ik eindelijk mijn TI4200... ONDERSTEUNT IE GEEN PS 2.0!!! :'(

Pagina: 1