Toon posts:

Diamond Stealth III S540 & OpenGL probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net via via een Diamond Stealth III S540 binnen gekregen en in mijn PIII 933 gezet. Nu kan ik al een heleboel meer als dat ik kon met mijn onboard i815 chipset VGA kaart. maar, Als ik MOHAA wil starten krijg ik de melding: Could not start OPENGL sub system, terwijl ik die melding niet krijg bij Return To Castle Wolfensein. Die ook OpenGL ondersteuning nodig heeft. Ik heb al nieuwe drivers gedownload, maar :? nog steeds neit.

Kan deze Stealth III wel echte openGL aan, en hoe kan ik dat aan de praat krijgen ??? Heeft iemand het voor elkaar gekregen??? of is het gewoon niet mogelijk..

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Could not start OPENGL hoeft niet perse te betekenen dat het aan je grafische kaart ligt
In jouw geval denk ik dan ook niet dat het dat is want Wolfenstein en MOHAAgebruiken dezelfde game-engine (Quake3).
Het ligt dus waarschijnlijk aan de instellingen van het spelletje , die instellingen staan in een subfolder van MOHAA in een *.cfg bestand net als bij wolfenstein.
Dat *.cfg bestand kan je openmaken met notepad ofzo.
Waarschijnlijk staat je resolutie te hoog ofzo . zet dan bij (seta r_mode "10")
dat nummer helemaal omlaag bv (seta r_mode "1")

zoek ook bv verder in GOT naar q3config.cfg , tweaken , aanpassen

[ Voor 21% gewijzigd door enchion op 07-09-2003 15:05 ]

How do you save a random generator ?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:21

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Je kan ook proberen mohaa te reinstallen. Lost vaak een hoop op ;)

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
van de cfg file van RTCW kom ik totaal niet wijs, alles staat achter elkaar, en zonder scheidingstekens. In de config file van MOHAA is dat beter geregeld, maar staat naar mijn idee alles op redelijk normaal niveau. 800x600 enzo 16bit.. bla bla bla

Nog start hij niet, of krijg ik een windows bericht dat er een fout is opgetreden en dat hij afgesloten word :? Erg jammer

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:41
Wat toevallig! Ik heb net een 2e hands videokaart overgenomen, precies dezelfde als die van jou! EN ik heb OOK problemen met dat OpenGL gedoe. UT werkt niet met OpenGL, alleen met direct3d en heb daar FPS (@640x480) van 15-25, wat te laag is om goed te kunnen spelen. Halflife of quake3 heb ik er nog niet opgezet, maar volgens mij moet met OpenGL veel hogere FPS te halen zijn.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:42

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Waren er niet speciale metaldrivers voor die Savage kaart te krijgen waar UT en opengl spellen zo fijn op draaiden ?

De kick van Electric!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je zegt dat alles in de cfg file van RTCW achtermekaar staat .
Dan kan je die file waarschijnlijk beter openen met wordpad inplaats van notepad.
Je kan ook die cfg file renamen of verwijderen ,als je mohaa dan opnieuw opstart start hij met de default instellingen en kan je alles opnieuw instellen .

PS Die Savage-kaarten van Diamond hebben nooit een geweldige reputatie mogen genieten , je had wat budgetkaarten betreft beter een oude Voodoo3 of 5
kunnen hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door enchion op 07-09-2003 15:15 ]

How do you save a random generator ?

• Zeus
ossenaar; die drivers kan ik niet vinden! Als je bij UT een dat selecteerd krijg je de error van dat er een *metal*.dll mist

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:42

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

http://www.savagenews.com/drivers/s3/s3metal.php

ik zoek nog even wat verder ( hint metal + s3 + savage in google :P )

De kick van Electric!

Verwijderd

Topicstarter
Deze drivers zijn alleen voor Win9x en ME, en ik heb XP erop staan. Nou is het niet zo heel boeiend, want ik doe er zelf buiten een beetje internetten en dx-ball toch niet heel erg veel anders op. Voor het echte game werk, heb ik een AMD Athlon XP 2500+ met een Radeon 9800, dus no big problems, maar voor af en toe een MP game toch jammer dat deze het niet ondersteund.

Toch thnx people

• Zeus
Mja; precies hetzelfde verhaal. Zat al te kloten met OpenGL drivers, want daarmee zou ik ook goed kunnen omgaan, maar die zijn er niet echt voor winxp...
(ben nog aan het testen met de juiste combinaties)

Pagina: 1