Ik heb wat problemen me thet aanpassen van de html content in een layer.
Momenteel ben ik bezig met het omzetten van een web-site naar xhtml, nu gebruikte de oude web-site ergens in midden in het document een <script> met document.write() xhtml valt hier over (stopt met renderen van de pagina in IE6).
Dus ik bedacht dat ik dan gebruik moet maken van innerhtml om de tekst aan te passen, alleen het lukt me niet! Ik heb de volgende blok waarbij ik div id "currentposts" wil aanpassen:
De inhoud van <div id="currentposts"> wil ik aanpassen met de volgende code bovenaan de pagina:
Ik kan de echte pagina niet laten zien, omdat ik van de eigenaar niet mag laten circuleren, daarom zal ik zometeen die pagina strippen die wel mag worden circuleert.
Momenteel ben ik bezig met het omzetten van een web-site naar xhtml, nu gebruikte de oude web-site ergens in midden in het document een <script> met document.write() xhtml valt hier over (stopt met renderen van de pagina in IE6).
Dus ik bedacht dat ik dan gebruik moet maken van innerhtml om de tekst aan te passen, alleen het lukt me niet! Ik heb de volgende blok waarbij ik div id "currentposts" wil aanpassen:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <div id="sideBar"> <h6>Archives</h6> <ul> <li>a href='2003_07_01_archive.html'>07/01/2003 - 07/31/2003</a> </li> <div id="currentposts"> <li> <span style="color: #999999; font-weight: bold">No Current Posts</span> </li> </div> </ul> </div> |
De inhoud van <div id="currentposts"> wil ik aanpassen met de volgende code bovenaan de pagina:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| // core dhtml stuff var w3c = (document.getElementById) ? 1:0; var ie = (navigator.appName.indexOf("Microsoft") != -1) ? 1:0; var ns = (!ie) ? 1:0; var ie4 = (document.all) ? 1:0; var ie5 = (navigator.userAgent.indexOf("MSIE 5.0") != -1) ? 1:0; var ns6 = ((!ie) && (w3c)) ? 1:0; var ns4 = ((ns) && (!ns6)) ? 1:0; var mac = (navigator.platform.indexOf("Mac") != -1) ? 1:0; //div layer stuff var hide = (ns) ? "hide":"hidden"; var show = (ns) ? "show":"visible"; function writeToDiv(divname,html) { aler(divname); if (w3c) { document.getElementById(divname).innerHTML=html; } else if (document.all) { document.all(divname).innerHTML=html; } else { document.layers[divname].document.open(); document.layers[divname].document.write(html); document.layers[divname].document.close(); } } if ( location.href.indexOf("archive") != -1 ) { i_html = '<li><strong><a href="http://blog/delphi/index.html">Current Posts</a></strong></li>'; } else { i_html = '<li><strong><a href="http://blog/delphi/index.html">Current Posts</a></strong></li>'; writeToDiv( 'currentposts', i_html ); } |
Ik kan de echte pagina niet laten zien, omdat ik van de eigenaar niet mag laten circuleren, daarom zal ik zometeen die pagina strippen die wel mag worden circuleert.
[ Voor 13% gewijzigd door alienfruit op 07-09-2003 12:42 ]