Toon posts:

[Proc] Welke Amd core is dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een "oude" amd athlon thunderbird vervangen omdat hij stuk is. Maar weet niet wat voor een type het is. Welke core snelheid dus.

Ik denk dat het een athlon tb800 is :?

hier plaatje--> Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.de.roode/amdcore.jpg

Ik had ff op de amd site gekeken naar een lijst met cores maar misschien kan iemand het zo snel zien?

• Ozzi
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:38

Ozzi

??

A0800

een 800 dus :)

geen

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
AMD Athlon 800 MHz :)

gooi de bovenste regel van de code de volgende keer eens in google ;)

[ Voor 64% gewijzigd door HielkeJ op 07-09-2003 12:07 ]

• Quorian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 10:56
Je hoeft er toch niet perse een TB800 in te gooien je kan toch ook een andere TB voor in de plaats zetten met een andere snelheid. Dat het een TB is is wel duidelijk kijkend naar dat AFFA. Was toch eerst zo'n rage om te kijken wat voor letters daar stonden zodat je kon kijken hoe goed hij was over te clocken.

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Is toch niet zo moeilijk lijkt mij? En idd het zal wel een Thunderbird zijn...

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

Topicstarter
Roflol :+ Nu voel ik me een beetje naab B)

Tanx anyway..

Tis trouwens een EP-8ktA+ mobo dus ik moet even kijken tot hoever die de tb's onder steund!

En dat in google gooien was idd een optie mja ;)

Verwijderd

wat voor een moederbord gaat het om ? , mischien kun je in combinatie met een biosupdate een athlon xp plaatsen , daar ik denk dat het moeilijk is om nog een thunderbird te bemachtigen , overigens ligt er bij mij nog één in de kast ...

Verwijderd

Topicstarter
Mjah dat is ook het probleem een beetje.. als je een beetje rond zoekt zie je alleen maar xp's.. Maar het is voor een klant dus ik moet wel een "nieuwe" hebben! Ik zat al te denken om mijn tb1200 erin te gooien.
Maar ik kan helaas geen Xp erin doen met bv een bios up-date. Ik heb een Abit kt7(a) pc133 bordje (1e versie).

Verwijderd

Topicstarter
F*ck :/ zelfs in de pricewatch staan geen oude tb's meer :'( Dan moet ik er maar misschien een duron in gooien? kwa prestaties maakt het haar toch niet veel uit!
Er zijn toch geen andere type durons dan "vroeger" toch?

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Je kan er ook xp ingooien hor :)

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Zonder bios up-date?

Edit: Je bedoeld bij mij? of in die epox?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 12:28 ]

Verwijderd

humpf , ik heb net zelf gekeken en er kunnen aleen thunderbirds in tot 1200 mhz , geen athlon xp dus :(
http://www.epox.org/support/cpu-support.pdf
durons tot 950 mhz :(

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

waarom heeft er bij mijn oude kt133a van epox dan een 1600+ gezeten ;) ?

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

dit is een kt 133 , geen kt 133a , daar zit het verschil um in , de oude kt 133 ondersteund tot 200 mhz fsb ,de kt133 a ondersteunt fsb van 266 mhz.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:59

The Third Man

The Third Jellyfish

Van Abit:
ABIT KT7 / KT7-RAID / KT7E all version and KT7A/KT7A-RAID V1.0/1.1/1.2 cannot support AMD Athlon XP processor.
Als je de Epox bedoelt: zie hier http://www.epox.nl/info/cpu_list.pdf . Ook daar wordt de 1200 T-bird als maximum genoemd.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 12:25:
F*ck :/ zelfs in de pricewatch staan geen oude tb's meer :'( Dan moet ik er maar misschien een duron in gooien? kwa prestaties maakt het haar toch niet veel uit!
Er zijn toch geen andere type durons dan "vroeger" toch?
Je zit vast aan de Duron 1,2 GHz als maximum. Die staat nog wel voor een redelijke prijs in de pricewatch.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 12:20:
wat voor een moederbord gaat het om ? , mischien kun je in combinatie met een biosupdate een athlon xp plaatsen , daar ik denk dat het moeilijk is om nog een thunderbird te bemachtigen , overigens ligt er bij mij nog één in de kast ...
Wat voor een type heb je nog liggen? ik woon nml. iets onder nijmegen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 12:39 ]

Verwijderd

ik woon in arnhem , ik heb een thunderbird 800 mhz liggen , is 100% goed , hij komt uit de pc van mijn tante waar ik een xp 2000 voor in de plaats heb gezet ..

Verwijderd

Topicstarter
Lekkere Kwal schreef op 07 September 2003 @ 12:30:
[...]
Van Abit:
[...]

Als je de Epox bedoelt: zie hier http://www.epox.nl/info/cpu_list.pdf . Ook daar wordt de 1200 T-bird als maximum genoemd.
Het klopt wel, omdat ik mijn tb 1200 er ook in heb gegooid en werkte prima!

Verwijderd

kun je die 1200 dan niet laten zitten en zelf een nieuwe kopen indien jouw bordje dat wel ondersteunt ? o , ik heb er overheen gelezen , die van jouw ondersteunt dat ook niet

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 12:45 . Reden: leesfoutje ]

Verwijderd

Topicstarter
Nah mijn bordje ondersteund ook geen xptjes. Voor hoeveel verkoop je die van jou?

Het probleem is, ik kan die van mijn of van jou er wel in stoppen, maar ik kan het niet permiteren dat hij het strax niet doet. Er zit immers ook geen garantie bij.

Wat ik denk ik ga doen is een duron halen ergens in nijmegen. Als er die er nog maar zijn onder de 1200mhz?!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 12:48:
Wat ik denk ik ga doen is een duron halen ergens in nijmegen. Als er die er nog maar zijn onder de 1200mhz?!
Waarom niet 1200? Ik zei "1200 is het maximum", niet de traagste die niet werkt.

Verwijderd

die van mij mag je hebben voor 20 euro met de garantie dat je me voor mun bek mag slaan als ie ut niet doet , effe serieus , ik bewaar geen hardware welke niet werkt , dat heeft geen nut , als hij het niet doet dan krijg je je geld terug .

Verwijderd

Topicstarter
Mjah of! een 1200.. maakt ook niet veel uit. Maar ze hoeft alleen maar te mailen en tekst te verwerken. En er zat een 800 in dus. Maar geheid dat die niet meer te krijgen zijn.

Duss word het vast een 1200 of 1100 duron ofzo.

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
google leverd dit op :)

Brand AMD
Manufacturer Part Number A0800AMT3B
Processor Type Athlon
Product Type Processor Upgrade
Key Features
Clock Speed 800 MHz
Processor Type Athlon
Memory
Cache Memory 256 KB
Max Supported Cache Memory 256 KB
Miscellaneous
DealTime Product ID 20143562
Other Features
Package Qty. 1
Platform PC
Processor
Clock Speed 800 MHz
Installed Qty 1
Processor Manufacturer AMD

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 12:50:
die van mij mag je hebben voor 20 euro met de garantie dat je me voor mun bek mag slaan als ie ut niet doet , effe serieus , ik bewaar geen hardware welke niet werkt , dat heeft geen nut , als hij het niet doet dan krijg je je geld terug .
Ik zal er even overna denken! Bvd iig.

Verwijderd

Topicstarter
Kickasz schreef op 07 september 2003 @ 12:52:
google leverd dit op :)

Brand AMD
Manufacturer Part Number A0800AMT3B
Processor Type Athlon
Key Features
Clock Speed 800 MHz
Processor Type Athlon
Memory
Cache Memory 256 KB
Max Supported Cache Memory 256 KB
Miscellaneous
DealTime Product ID 20143562
Other Features
Package Qty. 1
Platform PC
Processor
Clock Speed 800 MHz
Installed Qty 1
Processor Manufacturer AMD
Ik weet het.. google is relaxt ;)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:11
volgens mij staat dat "maximum" niet zo vast: als je een proc. neemt met een hogere multiplier, zal je bord een rare snelheid rapporteren, maar er wel gewoon mee werken (meestal). Ook zijn die maxima gebaseerd op vrij vroege biosversies.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

0siris schreef op 07 September 2003 @ 13:02:
volgens mij staat dat "maximum" niet zo vast: als je een proc. neemt met een hogere multiplier, zal je bord een rare snelheid rapporteren, maar er wel gewoon mee werken (meestal). Ook zijn die maxima gebaseerd op vrij vroege biosversies.
Nee, deze problemen worden veroorzaakt door fysieke aspecten, namelijk de voeding van de proc. Die is bij de Duron 1300 en Palomino beduidend anders en daar hebben die oude mobo's geen ondersteuning voor. Hetzelfde probleem heb je weer met sommige mobo's die wel Palomino aankunnen maar weer geen Thoroughbred.

Veel mensen zijn altijd zo lovend dat AMD nu zo'n 3 jaar dezelfde socket gebruikt, maar om nou te zeggen dat je met een 2 oud mobo ook klaar voor de toekomst was is haast onmogelijk...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou je zeggen dat ik al 3 jaar het zelfde mobo heb :) Maar ik heb hiervoor alleen maar een duron 700 gehad. Dus nog geen xp.
Op een gegeven moment vind ik het echt onzin worden! Vroeger was het nog wel leuk om het "nieuwste van het nieuwste te hebben". Maar nu besteed ik mijn geld toch wel liever aan andere dingen.
je hebt het over de voeding, zou je dat met een volt-mod kunnen oplossen? ik heb nml. een voltmod tot 2,.. volt

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
hey, kijk eens hier:
http://www.pricewatch.info/cat/60
hier kan je leker veel processoren zien, ook thunderbirds!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 13:16:
Ik zou je zeggen dat ik al 3 jaar het zelfde mobo heb :) Maar ik heb hiervoor alleen maar een duron 700 gehad. Dus nog geen xp.
Op een gegeven moment vind ik het echt onzin worden! Vroeger was het nog wel leuk om het "nieuwste van het nieuwste te hebben". Maar nu besteed ik mijn geld toch wel liever aan andere dingen.
je hebt het over de voeding, zou je dat met een volt-mod kunnen oplossen? ik heb nml. een voltmod tot 2,.. volt
Nee, het ligt niet aan de V_Core, maar in de voedingsvoorziening in het algemeen. Daar kan je nauwelijks wat aan doen, of je moet aan inside info van je mobobakker komen (==onmogelijk). Het is vaak veel makkelijker om gewoon een nieuw budgetmobo á €50 te kopen.

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Ik heb een tijdje een MSI kt133 bord (zonder A dus) met een Duron 1300 gehad. Omdat de multiplier gelocked was liep ie op 1300, en dat gaf het bios ook aan. Officieel kon dat bord ook niet hoger dan 12,5.

Er zijn trouwens wel "nieuwe" en oude Durons. De 1 GHz en hoger zijn Morgan cores, en daar heb je meestal een recent bios voor nodig.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Weefselkweekje schreef op 07 September 2003 @ 21:15:
Ik heb een tijdje een MSI kt133 bord (zonder A dus) met een Duron 1300 gehad. Omdat de multiplier gelocked was liep ie op 1300, en dat gaf het bios ook aan. Officieel kon dat bord ook niet hoger dan 12,5.

Er zijn trouwens wel "nieuwe" en oude Durons. De 1 GHz en hoger zijn Morgan cores, en daar heb je meestal een recent bios voor nodig.
Weet je dat heel zeker? MSI vermeldt namelijk bij al z'n KT133 borden (en de meeste KT133A borden), dat de Duron 1300 MHz niet werkt, maar 1200 en lager wel.

Welk mobo was het precies (anders hebben we er niet veel aan)?

Verwijderd

Topicstarter
Weefselkweekje schreef op 07 September 2003 @ 21:15:

Dat betekend dus dat ik waarschijnlijk niet eens een 1200 erin kan stoppen :s

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 22:07:
[...]

Dat betekend dus dat ik waarschijnlijk niet eens een 1200 erin kan stoppen :s
Nee, want MSI geeft iig aan dat bij alle 'twijfel' mobo's, er sowieso Durons t/m 1200 in kunnen, maar weer net niet de 1300. Waarom precies is mij een raadsel, maar dat geeft aan dat de KT133 in ieder geval geen problemen heeft met de Morgan core. Misschien is het dan toch de multiplier van 13? Rare zaak. Ik werp ff een blik in de datsheets van AMD.

EDIT
Mmm, het lijkt er toch op dat de multiplier de oorzaak kan zijn. Het signaal wat de cpu geeft op de FID pinnen betekent zoveel als >= 12,5. Vervolgens moet het mobo zelf die waarde in zien te vullen of iets dergelijks? Via CPUID lijkt me stug, want dan moet de CPU eerst aan staan op 'een' frequentie. Of misschien dat dit hele mechanisme niet op die ouderwetse mobo's voorhanden is (en toevallig wel op die van Weefselkweekje, al denk ik nog steeds dat dat gewoon een KT133A was).

[ Voor 32% gewijzigd door The Third Man op 07-09-2003 22:34 ]

Pagina: 1