Toon posts:

exreme low-budget pc

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo na heel lang zoeken op internet heb ik nog geen extreem laage prijs voor en pc gevonden wat heb ik nodig
socket a moederbordje
amd processor
video kaartje
een behuizing
en geheugen
en dit voor een extreme laagen prijs weeten jullie
een goedkoope winkel hiervoor
het is de bedoeling dat het een internet en divx player word
voor op mijn kamer

bedankt alvast en ik hoor wel wat van jullie

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

wat is je budget?

Verwijderd

Echte budget bakjes kan je het best 2e hands bij elkaar vissen..

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waar heb je allemaal gezocht dan :?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Een DivX player heeft, afhankelijk van de IPC van de processor...iets van 1000Mhz nodig op zijn minst voor hoge kwaliteit DivX. Natuurlijk als je geen DivX erop afspeel t maar de pc gewoon is voor de OPSLAG van DivX...dan kan het minder!

Je zal waarschijnlijk meer dan 128mb geheugen moeten hebben, reken op 256mb, natuurlijk als het gewoon een file server wordt kun je met 128Mb af.

Goedkope socket a moederborden genoeg, check ECS en Asustek eens!

Behuizing.....ben ja handig dan maak je er een zelf

Videokaart.....kijk of je nog een GeForce kaartje heb liggen op een plank! Leuke kaartjes met een aantal handig optimalisaties.

En dan ben je er nog niet, ....ga ervan uit dat je het besturings-systeem niet via een netwerk boot. Dus reken een harde schijf erbij. En vergeet de voeding niet he....

Zo alweer wat verder geholpen...

BTW, wil je een shuttle achtig iets...reken op 300 Euro minstens....wil je goedkoper...dan moet je de 2de hands markt op!

[ Voor 24% gewijzigd door swampy op 07-09-2003 12:10 ]

There is no place like ::1

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
swampy schreef op 07 september 2003 @ 12:07:
Een DivX player heeft, afhankelijk van de IPC van de processor...iets van 1000Mhz nodig op zijn minst voor hoge kwaliteit DivX.

Je zal waarschijnlijk meer and 128mb geheugen moeten hebben, reken op 256mb

Goedkope socket a moederborden genoeg, check ECS en Asustek eens!

Behuizing.....ben ja handig dan maak je er een zelf

Videokaart.....kijk of je nog een GeForce kaartje heb liggen op een plank!

En dan ben je er nog niet, ....ga ervan uit dat je het besturings-systeem niet via een netwerk boot. Dus reken een harde schijf erbij. En vergeet de voeding niet he....

Zo alweer wat verder geholpen...
Asustec mobo met onboard video kost rond de 40 euro ofzo :P scheelt je weer in kosten voor de vga kaart. sdram erop (kost niks)

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Icey schreef op 07 September 2003 @ 12:09:
[...]

Asustec mobo met onboard video kost rond de 40 euro ofzo :P scheelt je weer in kosten voor de vga kaart. sdram erop (kost niks)
Ik voel een SIS 315 grafische chipset...wat een bagger is dat zeg. Doe dan maar een Radeon 7500 mobile chipset!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
swampy schreef op 07 September 2003 @ 12:07:
Een DivX player heeft, afhankelijk van de IPC van de processor...iets van 1000Mhz nodig op zijn minst voor hoge kwaliteit DivX.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als je het over een Athlon 1ghz hebt is dat overkill imo, een oude P2 550Mhz @ 650 doet het perfect hier als divx-bak.

Videokaart, een goedkope met een goede tv out is moeilijk te vinden. Als je een AMD Athlon 800mhz proc in de pricewatch kan vinden en je koopt er een bordje uit de uitverkoop bij. Je moet eens naar een computerbeurs. Gigabyte KT266a bordjes (weet niet 100%, konden ook KT266 zijn, maar who cares das goed zat) voor 30 euro. En jah... een reepje geheugen is altijd pielen, de laagste prijs afwachten of 2e hands kopen van iemand.

En zo te zien aan de vorige reply's snap ik niet waarom ze hem afschepen met onboard vga enz... er staat toch echt dat een divxbak moet worden. Dan moet er dus wel een tvout op de videokaart zitten lijkt me he...

[ Voor 13% gewijzigd door Novah op 07-09-2003 12:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
mijn budget 150 euro ik wil dingen net asls behuizing ook wel zelf maaken
2e hands maakt niks uit
maar ik om uit een boeregat en mijn ouders zijn gescheden dus geen auto
hoe kom je dan verder
ik heb al op www.marktplaats.nl gekeeken en op computers.2ehands.nl maar kan niks vinden mischien jullie een idee
bedankt alvast voor de reply`s

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 09:07
Als je echt goedkoop wilt aanschaffen dan moet je wachten op de HCC-dagen. Daar kun je met een beetje zoeken overtollige hardware tegen bodemprijzen tegenkomen.

Echter:
- je moet verstand van zaken hebben
- je moet véél vrije tijd hebben
- entree en reiskosten er bij optellen
- ellende in geval van garantieclaims accepteren (de zaak waar jij koopt zit in maastricht terwijl jij in groningen woont
- nog 2 maanden kunnen wachten

Kortom in de meeste gevallen kun je het beste bij jouw lokale computerboer het instapsetje nemen. In Euro's is dat niet het goedkoopste maar neem je bovenstaande in ogenschouw dan ..........

Wil je meerdere werkplekken inrichten dan wordt het verhaal natuurlijk weer anders :)

Hans van Zijl

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:44
http://www.tweakers.net/aanbod
Heb je daar al gekeken?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik zou ff wachten en gewoon op een dumpag kijken. Ik heb voor me zwager op de afgelopen pcdumpdag het volgende gekocht:
Gigabyte moederboard Socket a €. 25,00
Duron 1300 MHz €. 35,00
Ramgeheugen 256 mb €. 35,00
HDD 60 euries
Voeding heb je voor 20 euro al
DVD speler voor zo'n 30 euro
En dan ben je er al zo'n beetje. Ik zou dus voor de dumpdag gaan, vanwege je budget. BTW het is allemaal nieuw ook wat we gekocht hebben met garantie. Dus voor 200 a 300 euries ben je klaar

Verwijderd

Het beste kan je gewoon een 2e hands systeem kopen
voor 150 euro ofzo

• constantino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08-2022
Elite K7SOML Duron 1800+ cpu onboard + VGA + LAN + Sound + USB 2.0 98.00
er is ook nog een andere :
Elite K7SEML Duron 1300+ on board + vga + sound + lan + modem 56Kv90 83.00 €

dus hiermee heb je al ongeveer alles
kastje + voeding voor 30€
latje sdram 2hands en hdtje

Verwijderd

Topicstarter
en er hoeft geen tv out op te zitten ik heb een 21 inc monitor op mijn kamer van mijn moeder gekreegen is groot zat >:)

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 12:13:
mijn budget 150 euro ik wil dingen net asls behuizing ook wel zelf maaken
2e hands maakt niks uit
maar ik om uit een boeregat en mijn ouders zijn gescheden dus geen auto
hoe kom je dan verder
ik heb al op www.marktplaats.nl gekeeken en op computers.2ehands.nl maar kan niks vinden mischien jullie een idee
bedankt alvast voor de reply`s
@Nova

Meeste DivX zal wel draaien op 650Mhz....maar..sommige vragen wat meer processorkracht.

@jelle

150 Euro, krap maar mogelijk. Hier bij Mr-at heb ik een upgrade set gevonden ( moederbord, cpu, geheugen ) ...119 euro voor een redelijke set. Een beetje te duur, los gekocht is het goedkoper maar dit is zoiets waar je op moet richten. Dus een Asustek moederbord, met een simpele AMD op....700...800Mhz, en een lief reepje geheugen moet mogelijk zijn onder die 119 euro.

Een videokaart die ik jou zou aanraden is een vroege Radoen of GeForce...waarom....hardwarematige ondersteuning van een aantal truukjes die je processor ontlasten waardoor de iets zwaardere divx-en beter spelen!

En voeding...je hoeft geen dure voeding te kopen....dure voedingen hebben vaak ook een OEM lijn die van dezelfde fabrikant afkomt, en hier is een tip TARGET voedingen komen uit dezelfde fabriek als ANTEC.

Een kast KAN je komen als je budget over hebt maar ook zelf maken...Beetje hout, wat schroefjes...wat kleine onderdeeltjes en rubbertjes.....en je hebt zo een "kast"in elkaar

[ Voor 6% gewijzigd door swampy op 07-09-2003 12:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
is voor een divx bakje
een onbord vga goed tv out hoef ik geen te hebben
en ik heb best veel verstand van pc`s ben er al 3 jaar mee beezig
maar zoals ik zei is 2e hands een probleem
we hebben geen auto

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij Mycom hebben ze nu een Nforce220D mobo (de 1e generatie) voor slechts € 65,-
dan heb je dus alvast een redelijke videokaart (geforce2mx) én goed geluid (dolby digital decoder onboard).

http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=100

Verwijderd

Topicstarter
zit die geforce 2mx onboard bij dat asus moederbord

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
zit erin, het is de 1e generatie van de Nforce moederborden, de videokaart is dus een onboard oplossing die gebruik maakt van eht systeemgeheugen. Qua prestaties vergelijkbaar met een Geforce2mx, in ieder geval niet slechter dan een Sis315 oplossing :)

Ook de geluidskwaliteit is erg goed wat bij een Divx bak toch ook wel leuk is. Zoek er een goedkope processor bij en wat 2e hands geheugen en je bent een eind op de goede weg.

Nog een voordeel: het is een Micro-ATX mobo, dus lekker klein :)

Verwijderd

Topicstarter
owlkee ik weel genoeg hij kan dicht
bedankt weet nu wat ik moet gaan haalen
dus binnenkort een project van me

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:50
Basis setup
Moederborden ECS K7SEM+Lan V3.0C + CPU 1600+ Pro
Geheugen computer 256 MB SD-Ram PC-133 Kingston
CD-Rom AOpen CD-952E 52x bulk
Geluid Wavemaster 3010 2.0 120W
Harddisk IDE 40,00 / 7.200 Maxtor 6E040LO Plus8
Behuizing Midi-Tower D4 P4/ATX / 300W
Toetsenborden Toetsenbord Standard PS/2
Communicatie Sweex 56K PCI intern Intel Ambient
Floppy-drives 3,5" Floppy 1.44 MB ALPS

voor €314,90 (gistron)

Nog billigger&sneller systeem:

Gehäuse: MidiTower Design S01
Mainboard: Elitegroup K7SOM
CPU Typ: AMD® Duron+ 1300MHz @2000+
Speicher (RAM): 256MB DDR-RAM
Festplatte: 40GB
CD/DVD-Laufwerk: CD-ROM 52x
Floppy: Ja
Grafikkarte (VGA): 32MB shared VGA

voor €309,90 euro (snowguard)

[ Voor 27% gewijzigd door Sharkys op 07-09-2003 13:13 ]

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Sharkys schreef op 07 September 2003 @ 13:09:

Nog billigger&sneller systeem:

Gehäuse: MidiTower Design S01
Mainboard: Elitegroup K7SOM
CPU Typ: AMD® Duron+ 1300MHz @2000+
Speicher (RAM): 256MB DDR-RAM
Festplatte: 40GB
CD/DVD-Laufwerk: CD-ROM 52x
Floppy: Ja
Grafikkarte (VGA): 32MB shared VGA

voor €309,90 euro (snowguard)
"Grafikkarte (VGA): 32MB shared VGA"

Mmmm..leuk...dat ze er niet bijzetten welke grafische chipset...maar het zal wel SIS 315 zijn en dat is een heel slechte grafische chipset. En dan nog $300,- is een beetje boven TS zijn budget he!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Zoek gewoon zelf op 2dehands sites en op www.tweakers.net/pricewatch. Als je er een klein beetje tijd insteekt kan je _echt_ wel een goedkoop systeempje bij elkaar sprokkelen.

En als dat je niet lukt steek je er gewoon niet genoeg tijd in. Dan moet je dus wat meer uitgeven. Simpel zat, want hier op GoT kunnen we je niet helpen met _jouw_ keuze. Jij bepaald wat voor moederbord, cpu, etc etc je wil hebben. Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette). Zo blijkt o.a. uit het feit dat je in je topicstart nog van geen enkel onderdeel aangeeft al een potentiële kandidaat te hebben gevonden wel dat je gewoonweg nog niet gezocht hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 07-09-2003 14:22 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.