Hallo allemaal,
Na het met veel pijn en moeite aan de gang krijgen van het geluid (versterker stond uit
) loop ik tegen dit probleem aan. Zodra Linux (Red Hat 9 distro) een aantal geluiden, met name wave-files, achter elkaar afspeel (b.v. bij het openen van een app. geeft hij een geluid,tegelijk logt er iemand in op GAIM en ik ontvang een mailtje) dan wil hij wel eens gewoon compleet gaan hangen. De eerste keer kon ik vanuit een nog openstaand terminal venster een shutdown geven, maar de afgelopen twee keer kon ik niets anders dan op reset drukken.
Het enige wat ik heb gedaan is in GAIM een aantal geluiden gespecificeerd (geleend van MSN Messenger
) en de geluidenserver aangezet zodat ik in Linux zelf niet meer van die irritante pc-speakerpiepjes heb maar geluid uit mn geluidskaart.
Ik maak gebruik van drivers die RH9 automagisch meegeinstalleerd heeft. Onder hangen versta ik dat het grafische gedeelte nergens meer op reageert. Meestal kan ik met een alt-tab nog wel door de openstaande applicaties heen maar voor de rest hangt alles.
Mijn systeem:
ASRock K7VT2 VIA KT266a
Athlon XP 1800+ Tbred
VIA VT8233C AC97 onboard soundcard
Red Hat 9
P.S.
En dan heb ik nog een vraag, over xvidtune. Hoe kan ik het instellen dat Linux opstart met de instellingen die ik in xvidtune ingeef? Nu 'moet' ik het iedere keer opnieuw instellen....
Na het met veel pijn en moeite aan de gang krijgen van het geluid (versterker stond uit
Het enige wat ik heb gedaan is in GAIM een aantal geluiden gespecificeerd (geleend van MSN Messenger
Ik maak gebruik van drivers die RH9 automagisch meegeinstalleerd heeft. Onder hangen versta ik dat het grafische gedeelte nergens meer op reageert. Meestal kan ik met een alt-tab nog wel door de openstaande applicaties heen maar voor de rest hangt alles.
Mijn systeem:
ASRock K7VT2 VIA KT266a
Athlon XP 1800+ Tbred
VIA VT8233C AC97 onboard soundcard
Red Hat 9
P.S.
En dan heb ik nog een vraag, over xvidtune. Hoe kan ik het instellen dat Linux opstart met de instellingen die ik in xvidtune ingeef? Nu 'moet' ik het iedere keer opnieuw instellen....
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...