• Razieldoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 20:15
Hallo,

Ik heb hier heel wat afgezocht over e-mail via de mobiele telefoon, maar een ding kon ik niet vinden. Sommige telefoons ondersteunen pop e-mail. Wat ik me nou af vraag is hoe het zit met het daadwerkelijke versturen van een email.

Moet je eerst:
- email typen
- inbellen via wap
- versturen
- en weer disconnecten via wap?

Dat zou namelijk wel goedkoop zijn.

Of is het:
- inbellen via wap
- email typen
- versturen
- en weer disconnecten.

Hier ben je misschien wel 10 minuten bezig om een mailtje te typen en dan gaat het toch best wel snel met je belminuten.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

http://specs.tweak.to/8534

• Orfuis
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-01-2025
Je typt eerst en dan pas maak je verbinding

"I don't have a computer at home. Is the Internet available in book form?"

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:54

Korakal

Up up up!

De telefoons die POP3 e-mail ondersteunen hebben inderdaad een offline-editor/inbox. Je gaat dus eerst typen en dan verbinding maken. Maar! Jij hebt het over inbellen via WAP, dat is NIET het geval. Je belt voor het mailen in naar je ISP.
Overigens valt in vrijwel alle gevallen dit inbellen (dataverkeer) niet binnen je belminuten (deze zijn alleen voor spraakverkeer). Je betaalt dus meestal gewoon per minuut dat je bent ingebeld, volgens het tarief dat ook zou gelden als je door je belminuten heen bent. Er komen verder geen extra kosten meer bij.

Verwijderd

Of gewoon via GPRS :) Kost een mailtje je nog geen 1 cent.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik heb een tijd geleden een test gedaan met m'n S55. De ingebouwde mail client had 15 secs nodig om via GPRS een lege mailbox te checken. Via een WAP verbinding duurde dit veel langer, namelijk 1 min 15 sec.

De kosten van een GPRS verbinding hangen grotendeels van je provider af, tijdens het opbouwen en afbreken van een verbinding zul je hooguit een paar kb data verkeer creëeren, maar dat zal zeker vele malen goedkoper zijn dan inbellen met behulp van een wap verbinding!
Echter, naast, waarschijnlijk je belbundel voor je belminuten, heb je ook vaak een abbonement nodig voor GPRS. Die kosten zou je dus ook mee moeten nemen in je vergelijking

Een mail client op je telefoon heeft dus het voordeel dat je offline je berichten leest en schrijft. Natuurlijk zijn er ook verschillende wap sites te vinden die je tegemoet willen komen als je bijvoorbeeld geen mail client op je telefoon hebt.
Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 11:48:
Of gewoon via GPRS :) Kost een mailtje je nog geen 1 cent.
En je abbonements kosten dan van de GPRS service?

Ik krijg hier geen geld voor ofzo, maar ik ben zelf heel erg tevreden over hoe Orange omgaat met zijn belbundel en Share (het GPRS abbo van Orange).
Bij Orange heb je dus een belbundel (bij een abbo dan), de abbo kosten van Share gaan hier vanaf.
maw, als je een abbo hebt van 30 euro en je hebt Share ingeschakeld, dan hou je nog maar 24 euro over van je belminuten.
Verder kun je onbeperkt wappen op je telefoon met Share. Het lezen en schrijven van mailtjes via wap pagina's is dus nog goedkoper dan het gebruik maken van je ingebouwde mail client. Echter, de gebruiks vriendelijkheid is helaas ver te zoeken.
De ingebouwde mail client maakt bij Orange gebruik van de 2 MB data bundel per maand. Verbruik je meer data, dan gaat dat af van je belbundel. De kosten; 3 euro per mb, te betalen per kb...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:55

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Nog even een toevoeging op Ch!pY-J verhaal.

Je kan bij orange ook instellen dat je een sms'je krijgt als er een nieuw mailtje is op je orange email adres. Dit is verder helemaal gratis, je hebt share daar niet voor nodig geloof ik.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
@ cosmoOo : om wat voor GSM gaat het?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

pven schreef op 07 September 2003 @ 17:03:
@ cosmoOo : om wat voor GSM gaat het?
Wat voor type GSM heeft hier niks mee te maken om een sms-je te ontvangen als je een mailtje binnen krijgt.

idd cosmooo, je kan instellen dat je een sms krijgt bij het ontvangen van een mailtje, maar dan wijken we nog verder af van het onderwerp wat Razieldoc aantipte.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ch!pY-J schreef op 07 September 2003 @ 18:38:
[...]

Wat voor type GSM heeft hier niks mee te maken om een sms-je te ontvangen als je een mailtje binnen krijgt.
En daarom mag ik het niet vragen? 8)7

Ik vraag dit, omdat TS niet echt heeft aangegeven of het persé via WAP moet of dat GPRS ook een optie is.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:55

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

pven schreef op 07 September 2003 @ 18:50:
[...]

En daarom mag ik het niet vragen? 8)7

Ik vraag dit, omdat TS niet echt heeft aangegeven of het persé via WAP moet of dat GPRS ook een optie is.
en wat heeft dat dan met dat sms'je te maken ?

zover ik weet kan elke gsm sms berichten ontvangen.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Pagina: 1