[illustrator]Problemen met overtekenen

Pagina: 1
Acties:

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Topicstarter
Ik krijg dat "spleet" onder aan de dame maar niet mooi. Heb dus ook op inet gekeken hoe dat moet en welke tools ik kan gebruiken maar niks gevonden.
Kunnen jullie me helpen? Of vertellen welke tool ik best hiervoor kan gebruiken. Want met de pen tool, is het best lastig om het mooi strak te krijgen. Hij moet vandaag al af :'(
http://rain.prohosting.com/chichi85/amei.ai

P.S. je moet de extensie oplsaan als *.ai ipv *.ps

Verwijderd

Ik ben er ff mee aan het prutsen, maar to be honest, je shape is best wel een zooitje. Pen tool is wel degelijk the way to go, maar je hebt nog niet helemaal door hoe je die gebruikt. Je lijnen zijn op verschillende plekken niet eens verbonden, je hebt dubbele anchors over elkaar, er staan losse anchors bij sommige lijnen, je gebruikt veel te veel anchors (daardoor krijgje kronkelige lijntjes), en de helft van de tijd heeft je anchor maar 1 handle of helemaal geen.

Probeer lijnen vloeiend te krijgen door alleen anchors op de bochten te gebruiken, en gebruik steeds allebei de handles. Zorg ook dat je handles verbonden zijn in de bochten, en niet-verbonden in de hoeken (verbonden, daar bedoel ik mee dat ze recht tegenover elkaar bewegen zegmaar, onder een hoek van 180 graden. Dit regel je met de conver anchor tool, zit onder je pentool). Ik zal es een stukje bijprutsen dat je ziet wat ik bedoel :)

• Broer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 10:00
Wat DarkX zei, zodat je een gesloten vorm krijgt die je kunt opvullen. Je kunt de jurk en de spleet als aparte vormen maken en daarna met

effect => pathfinder => min voor

de spleet van de jurk aftrekken.

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Topicstarter
Ok, thanx. Ik ben nieuw hiermee. Maar het moest ook allemaal snel gebeuren. Want wist ik veel dat ik een logo als *.eps aan moet leveren bij de drukker :P Maar hulp als altijd mooi meegenomen!

Verwijderd

Hmm, voor een S vorm gebruik je op een gegeven moment 12 anchors pls nog enkele loze/dubbele, terwijl als je die met 3 anchors doet kan het ook, en is hij automatisch veel vloeiender.

Verwijderd

Mja, hulp zijn we hier eigenlijk niet voor, je werk moet je zelf doen :)

Maar ik heb de spleet, en de rechterkant van d'r been/heup opnieuw gedaan, kijk eens goed hoe dat gedaan es en teken de rest ook zo. Bovenin is het een grote zooi bij jou, met wel 50 anchors volgens mij. Krijg je de hoeken niet op elkaar ofzo? Je kunt met dat witte pijltje je anchors bewerken. Als je twee losse lijnen hebt, schuif dan de anchors PRECIES op elkaar (je cursor veranderd dan, anchors zijn magnetisch), selecteer ze dan allebei en duw CTRL+J. Selecteer dan Smooth of Corner, al naar gelang het een vloeiende lijn of een corner is. Gebruik ook die pentool met die - erlangs om overtollige anchors te verwijderen. En delete asjeblief al die loze anchors die naast de lijn staan.

http://members.home.nl/rschreurs/amei2.ai
Pagina: 1