Toon posts:

A7N8X Deluxe rev 2.00 reboot probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal :)
Ik heb sinds een paar maand problemen met m`n A7N8X Deluxe... Hij gaat spontaan rebooten bij apps waar de vga kaart wordt belast... bv als ik een spel speel loopt hij vast tussen de 1 en de 2 uur.. maar bij 3dmark loopt hij direct vast.. hij loopt zelfs vast bij milkdrop ( een vga avs voor winamp ) maar als ik gewoon windows draai zonder echt videokaart belastend spul gaat er niks mis....

het kan meschien n00big over komen maar ik ben nog beetje n00b hier in ;)
ik heb deze specs

Windows 2003 Enterprise
AMD 1700+
A7N8X Deluxe rev 2.00
1 256 mb 2100 stick van kingston en 1 512 mb 2100 stick van kingston
een Geforce 4 Ti 4200 128 mb van asus
een Maxtor 80 gb 8 mb cache
Enermax EG365-VE
een Zalman cnps-6000cu

en ga zo maar door...
de proc draait nu op 1.62 ghz ( een lullige overclock poging ;) ) en ik heb hem al geprobeert om op standaard te draaien maar dat helpt ook niet... ik heb de mem over tijd ook op c2.5 gezet vanaf 3.0 sinds de sticks 2.0 en 2.5 zijn...

plies help mieh!

p.s. ik heb ook rond gezocht over het internet en er zijn meer mensen met dit probleem en het is meestal ook met een geforce 4 Ti 4200 of 4400... alleen ze hadden meestal niet een goed antwoord of een die niet werkte

danku voor het lezen :)

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Ik ben geneigd te zeggen dat het in het geheugen zit, maar je zou kunnen proberen:

- probeer de ram sticks apart.
- cpu default speed en ietsie meer v-core erop (ietsie is in stapejs van .025 proberen).

edit
- videokaart default speed.
/edit

... Dan kijken we wel verder :)

[ Voor 10% gewijzigd door Laszlo op 07-09-2003 12:02 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
ram sticks had ik al geprobeerd en ik heb beide ram sticks al 1 nacht getest en had geen probs :( video kaart had ik al op default speed maar ik zou het proberen met de cpu ;)
dus brb

Verwijderd

andere video kaart proberen, even testen. dan kun je dat probleem
tenminste al uitsluiten

Verwijderd

en je voeding dan?
temps?

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:18
ten 1e Windows 2003 sucked voor home gebruik...

en heb je de driver wel goed geinstalleerd (installeer ze ff opnieuw)
probeer een andere videokaart als je die hebt, en kijk of t probleem er nog is...

er zijn genoeg dingen die je zelf kunt proberen voordat je een topic opend....

probeer dit eerst maar ff dan kijken we wel weer...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
waarom gebruik je in godsnaam windows 2003 server? daar hebben ze vanalles uitgesloopt aan compatabiliteit. is vragen om problemen.

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 16:25

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Lijkt mij aan de drivers te liggen. Gebruik je Beta, Asus of NVidia reference drivers?
Probeer ze allemaal eens en let er op of ze misschien niet compatible zijn met w2k3s.
(Precies zo'n zelfde probleem had ik vroeger met WinNT drivers onder w2k)

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 19:48

Tags NL

Harmful or Harmless?

sharkzor schreef op 07 September 2003 @ 13:04:
waarom gebruik je in godsnaam windows 2003 server? daar hebben ze vanalles uitgesloopt aan compatabiliteit. is vragen om problemen.
2003 is meer compatible dan windows xp hoor, lees de artikelen op internet maar eens na. Als je van een Windows 2003 Server een workstation hebt gemaakt, bijvoorbeeld via de guide op neowin.net, dan heb je een heel goed systeem waar je alles op kan doen! Ik heb nog geen spel gezien en ook geen programma wat het niet deed op mijn 2003 bak! (Of je moet software van voor 1998 willen gebruiken ofzo :z )

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Topicstarter
jah fred ik heb er een workstation van gemaakt ;)

erm ik had al een andere video kaart geprobeert en dat hielp maar dat was een gf1 en dan kan ik ook niet veel meer beginnen.. ik had al op het net gevonden dat het aan de vid kaart lag maar niemand had er nog een oplossing voor.. meschien wil deze mobo niet lekker samen met een gf4 ti 4200? op m`n vorige mobo dee het allemaal perfect...

over de voeding had net een betere gekocht dan de standaard voeding die bij de kast zat ( die was 300 w ) keb nu een enermax whisper 365 watt...
cpu temp is 34 idle +12 v op 12.608 ( beetje aan de hoge kant imo ) +5v op 4.999 en +3.3 op 3.408

ik denk het echt 99% zeker dat het een prob met de vid kaart is :S ik heb al verschillende drivers geprobeert en het hielp niet.. keb alle settings op de mobo nu al geprobeert en alles getest... ik kan weinig andere tests bedenken

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 19:48

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 17:57:
jah fred ik heb er een workstation van gemaakt ;)

erm ik had al een andere video kaart geprobeert en dat hielp maar dat was een gf1 en dan kan ik ook niet veel meer beginnen.. ik had al op het net gevonden dat het aan de vid kaart lag maar niemand had er nog een oplossing voor.. meschien wil deze mobo niet lekker samen met een gf4 ti 4200? op m`n vorige mobo dee het allemaal perfect...

over de voeding had net een betere gekocht dan de standaard voeding die bij de kast zat ( die was 300 w ) keb nu een enermax whisper 365 watt...
cpu temp is 34 idle +12 v op 12.608 ( beetje aan de hoge kant imo ) +5v op 4.999 en +3.3 op 3.408

ik denk het echt 99% zeker dat het een prob met de vid kaart is :S ik heb al verschillende drivers geprobeert en het hielp niet.. keb alle settings op de mobo nu al geprobeert en alles getest... ik kan weinig andere tests bedenken
Hoe heb je de agp snelheid staan in je bios, 8x of 4x? Met of zonder Fast Write en wat heb je ingesteld aan Texture memory? (128 of 256)

https://powershellisfun.com

Verwijderd

heb je de gf ti al getest in een ander systeem. en anders zit je
gewoon met het pobleem dat de ti niet goed samen wil werken met
de a7vn8x. zonde om nieuwe video kaart te kopen, deze gaat nog
redelijk lang mee.

check de settings van fred hier boven is ff na, misschien dat het daar aanligt.

Verwijderd

*oops*

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 11:55 ]

Verwijderd

ik had exact hetzelfde maar dan met een abit nf7-s rev 2.0 en ook @ default met een 1700+ en een radeon 9700 (nu@ pro) sloeg hij ook vast bij wat belasting met de welbekende sirene's , ik gaf initieel de schuld aan het bios, maar de problemen verschenen toen ik overiging op 200 mhz fsb met kingston pc3200 mem.

Blijkbaar was dit de druppel die de emmer deed overlopen, want voorheen had ik ook pas na 1 a 2 uur stabiliteits problemen in games dat was @ 166 fsb en proc op 2300 mhz

@ 200 fsb wilde het spul niet eens stabiel draaien @ default speed en uiteindelijk ook niet meer @ default bus !!! had een q-tec 400 watt voeding en ik weet die zijn niet al te best.

nu heb ik een antec 350 watt en deze trekt het nu tot 2200 mhz @ 200 fsb, dit omdat ik dan aan een vcore van 1.55 genoeg heb ( lekker zo proc @ 35 graden default en 43 stressed vanwege lage vcore) voor 2300 mhz heb ik al gauw 1.675-1.7 volt nodig en dan komt de ellende weer dat de voeding het weer niet trekt. maar ben voorlopig blij zo. Mijn voltage sensoren geven aan dat het alles behalve zaligmakind is nog, maar het draait nu iig stabiel. Ook al heb je een enermax 365, je weet maar nooit.. ik heb ook ooit een review gelezen waarbij deze enermax het niet trok in een k7s5a ... laat staan nforce2 die dingen gebruiken nogal wat...

oh ja om het mem bij mij uit te sluiten heb ik voor de zekerheid memtest x86 gedraaid en dat gaf 0.0 error's.

Bovendien zag ik ook van alles langskomen over fast writes en dat soort opmerkingen, maar om eerlijk te zijn heb ik nog nooit vastlopers of problemen gehad als ik alles op full had staan in mijn bios, dus ook fast writes gewoon aan.

sinds de voeding vervangen is draait alles op max zonder maar 1 hik.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 12:06 ]

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook met een Asus A7N8X non-deluxe. In het begin deed ie het prima, maar na een paar maanden, had ik regelmatig dat de comp spontaan vanzelf restartte. Erg irritant, ik dacht dat het aan de warmte van de proc lag. Ik heb al een nieuwe voeding (350 ipv 300 watt) geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde probleem.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 september 2003 @ 12:22:
Ik heb dit probleem ook met een Asus A7N8X non-deluxe. In het begin deed ie het prima, maar na een paar maanden, had ik regelmatig dat de comp spontaan vanzelf restartte. Erg irritant, ik dacht dat het aan de warmte van de proc lag. Ik heb al een nieuwe voeding (350 ipv 300 watt) geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde probleem.
dit hoeft nog geen garantie te zijn, als je een vrij goede 300 had en die verving door een gare 350 dan maakt het nog amper uit, probeer het eens met een kwalitatief echt goede voeding, ok het kost wat , maar dan heb je ook wat
probeer er anders ff een te lenen of koop er een onder de afspraak met de winkelier dat als je nog steeds instabiliteit ondervind, je deze gewoon terug mag brengen. probeer een goede 350 van antec e.d. en anders een 400 watter.

Je moet niet vergeten dat de capaciteit van een voeding hoger is als hij nog nieuw is, maar langzaam terugloopt naarmate er 100% op gebeukt wordt. dus het kan dat je voeding het net wel trok in het begin, maar nu gewoon bezweken is onder de load.

Verwijderd

Topicstarter
erm fast write staat aan apperture size staat op 128 en agp 8x support staat uit ( sinds m`n kaart 4x is )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 12:22:
die van mij gaf dat probleem sinds ik de geforce er in dee...

ik heb zelfs de kaart terug gestuurd om hem te laten testen maar dat hielp gewoon niet... ze konden geen fouten vinden...

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Die Ti4200's worden nogal warm, en kunnen daardoor problemen opleveren.
Ik heb na aanschaf van die kaart uit pure ellende een 120mm fan in de zijkant van mijn kast gemaakt, en toen werkte alles wel prima.

Verwijderd

Topicstarter
er zitten twee 80 mm`s op de achter kant 1 90 op de zeikant en een 120 mm op de voorkant.. zonder de 90 mm van de zalman mee te tellen.. dus ik denk dat koeling wel goed zou zijn :)

Verwijderd

kijk mijn topic

ik begin ook aan je voeding te denken.
ik had (dacht ik) ook een goede voeding van 365W
had een Radeon 9500 pro gekocht en toen begon de ellende.

hij doet het bij jou met die geforce 1 omdat je die niet hoeft aan te sluiten aan je voeding als t goed is.
die geforce 4 moet je wel voeding geven anders draait die fin niet.
andere stabiele voeding meegekregen bij de pc boer. 10€ borg betaalt en ik mogt t testen.
morgen gaat ik trg om m te betalen want me pc ownt weer
geen vastlopers meer.

Verwijderd

Topicstarter
m`n gf4 heeft geen ingang voor de voeding... hij dee het perfect op een ander moederbord met zelfs een 280 watt psu :s
Pagina: 1