Toon posts:

[USB] USB apparatuur niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb in een ouder systeem van een collega een Sweex USB 2.0 PCI kaartje gezet. De kaart wordt probleemloos herkend, maar als ik daarna USB apparatuur aansluit gebeurt er helemaal niets en wordt er geen apparatuur gevonden. Ik heb de kaart (in hetzelfde systeem) zowel onder Windows 98 als ME geprobeerd, met de nieuwste drivers. In mijn eigen compu met Windows XP werkt het wel. Het systeem van mijn collega is een Pentium 200 met een VX Pro Chipset. Alle suggesties zijn welkom!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

windows 98 en ME supporten toch helemaal nog geen USB2.0? Misschien dat dat de reden is dat het niet herkend wordt.
De kaart zn sich zal wel goed zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hij is downwards compatible met USB 1.1. Waarom wordt ie anders wel herkend?

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dat lukt niet op een Intel Pentium 200 met een AT voeding. Ik heb het ook gehad. USB 1.1 deed die wel maar USB2 vraagt die wat meer stroom of zo maar het lukt gewoon niet. Ik heb toen in een Intel LX moederbord gedaan en die deed het wel omdat die met ATX stroom werkte. Misschien vinden jullie dat onzin maar ik heb het kaartje ook bij andere computers met AT stroom getest en allemaal datzelfde probleem. ATX was helemaal geen probleem.

Het kan ook nog liggen aan de PCI specs, maar ik dacht eerder aan de soort stroom.

In Windows 98 vraagt die dan om een CAT, als die is geinstalleerd geeft die een geel uitroepteken met een AT voeding en ATX gaat het goed.

USB2 werkt wel in Windows 98 / ME dacht ik aan mijn externe TEAC DVD brander te merken.

[ Voor 9% gewijzigd door itsalex op 07-09-2003 01:28 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!