[DVD-brander] Welke brander kan alle CDprotecties backuppen?

Pagina: 1
Acties:

• PipelineNoise
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-03 16:02
Hey, ik wil een DVD-brander gaan kopen. Ik zal deze vooral gebruiken voor het opslaan van backups van mijn harde schijf, en voor het uitwisselen van gecaptured videomateriaal. Volgens mij maakt het niet uit welk formaat ik hiervoor gebruik.
Ook wil ik deze writer gebruiken om spelletjes te backuppen. Hij moet dus de nieuwste beveiligingen kunnen schrijven, oftewel een schrijver die 2-sheep is en ook SecuROM kan kopiëren.
Vooral over het laatste punt kan ik niks vinden. Er zijn veel sites over de capaciteiten van CD-writers, maar de tests die ik gevonden heb gaan niet over het backuppen van beveiligde data (SecuROM en SafeDisc).
Mijn vraag: weet iemand welke DVD-writer het beste beveiligingen aan kan?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:22

tweakerbee

dus..?

Gevoelsmatig zou ik zeggen dat Plextor daar wel naar kijkt, maar na hun laatste avontuurtje met SD2 zou ik daar niet meer zeker van kunnen zijn.

You can't have everything. Where would you put it?

• PipelineNoise
tweakerbee schreef op 06 September 2003 @ 23:18:
Gevoelsmatig zou ik zeggen dat Plextor daar wel naar kijkt, maar na hun laatste avontuurtje met SD2 zou ik daar niet meer zeker van kunnen zijn.
Wat hebben zij met SafeDisc 2?
Volgens mij is de laatste Plextor een gerelabelde NEC ND-1100A. De beroemde CD-writer lijn van Plextor zal dus waarschijnlijk niet zijn invloed hebben gehad op deze drive..

Verwijderd

ik kan al die cds gewoon kopieeren. Safedisc. securerom. gewoon met clonyxxl 2.0.1.5 en clonecd.

• PipelineNoise
Je kan met CloneCD zeker niet de nieuwste SecuROM kopiëren. SafeDisc kan wel, afhankelijk van welke brander je hebt. Welke heb jij?
SecuROM kan volgens mij alleen gekopieerd worden door CloneCD met behulp van het programma TwinPeak. Alcohol en BlindWrite doen ook een poging, maar die doen het niet veel beter dan bovenstaande combinatie (behalve de Plextor Premium en Blindwrite; daar kan geen combinatie tegenop)
Je kopie kan het alleen doen als je het hebt gepatched, en dat is juist inbreuk op het auteursrecht en mag dus niet. Een identieke kopie, bedoeld als backup, mag wel.
Aangezien ik nu een Yamaha CRW-F1 heb die bijna alle audioprotecties aan kan, wil ik graag daarnaast een DVD-writer die de beveiligingen kan lezen en branden. Iemand nog advies voor een DVD-writer?

• Otho
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:13

Otho

Zoeken scheelt ergernis

Heb zelf de Toshiba SD-R5002 deze kan voor zover ik weet alle huidige protecties branden

http://sdd.toshiba.com/cd...0000000010000659c00000d64

• PipelineNoise
Otho schreef op 07 september 2003 @ 15:37:
Heb zelf de Toshiba SD-R5002 deze kan voor zover ik weet alle huidige protecties branden

http://sdd.toshiba.com/cd...0000000010000659c00000d64
Dit is inderdaad een goeie, volgens oa CDFreaks.com. Ik ga denk ik trouwens maar voor een combo: Ik vervang mijn Yamaha CRW-F1 voor een Lite-On en koop er dan een DVD-brander naast. Dan kan de Lite-On voor de backups zorgen.

Verwijderd

naar mijn weten is er geen DVD writer die goed overweg kan met de huidige beveiligingen. kan je beter voor een losse DVD writer en een losse CD writer gaan.

Plextor premium met TLA#0002 kopieerd zonder problemen alle huidige SD beveiligingen en samen met Blindwrite kan je ook "1:1" back-ups maken van alle SecuROM cd's zonder dat je enige vorm van emulatie nodig hebt (dus ook geen Twinpeaks ofzow)

zou dus voor een TLA#0002 Plextor premium gaan.

als dat te duur is kan je ook een Asus CRW5224A overwegen, doet het ook zeer goed met beveiligingen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 19:19 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:57

Wildfire

Joy to the world!

Lite-On LDW-401S.

Borduurt voort op het succes van de CD-RW drives. En nog eens spotgoedkoop ook (€115).

[ Voor 21% gewijzigd door Wildfire op 07-09-2003 22:17 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• PipelineNoise
naar mijn weten is er geen DVD writer die goed overweg kan met de huidige beveiligingen. kan je beter voor een losse DVD writer en een losse CD writer gaan.

Plextor premium met TLA#0002 kopieerd zonder problemen alle huidige SD beveiligingen en samen met Blindwrite kan je ook "1:1" back-ups maken van alle SecuROM cd's zonder dat je enige vorm van emulatie nodig hebt (dus ook geen Twinpeaks ofzow)

zou dus voor een TLA#0002 Plextor premium gaan.

als dat te duur is kan je ook een Asus CRW5224A overwegen, doet het ook zeer goed met beveiligingen.
Ik zat zelf te denken aan een Lite-On 52327S, die toch een stuk goedkoper is. Ik weet dat de uitwisselbaarheid van de SecuROM backups kleiner is, maar schilt dat echt veel?
Wildfire schreef op 07 September 2003 @ 22:17:
Lite-On LDW-401S.

Borduurt voort op het succes van de CD-RW drives. En nog eens spotgoedkoop ook (€115).
Dit is toch een gerelabelde NEC-1100A? Ik dacht dat deze nog geen befaamde Mediatek chipset heeft..

[ Voor 57% gewijzigd door PipelineNoise op 08-09-2003 00:25 ]

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:14
PipelineNoise schreef op 08 September 2003 @ 00:24:
[...]
Dit is toch een gerelabelde NEC-1100A? Ik dacht dat deze nog geen befaamde Mediatek chipset heeft..
Nee, kijk eens goed naar de specificaties van de Lite-on. 40x CD-r, 24x CD-rw en 4x DVD+RW, das allemaal veel langzamer bij de NEC. Dus ik weet wel zeker dat dit geen rebadge is van de NEC.

• PipelineNoise
PROnline schreef op 08 September 2003 @ 10:40:
[...]

Nee, kijk eens goed naar de specificaties van de Lite-on. 40x CD-r, 24x CD-rw en 4x DVD+RW, das allemaal veel langzamer bij de NEC. Dus ik weet wel zeker dat dit geen rebadge is van de NEC.
Owja, ik heb ff wat info opgezocht. Ik verwarde deze drive met de voorganger, wat wel een rebadge was. Weet jij waar een goede review te vinden is van deze drive, inclusief kopieercapaciteiten?

Aangezien het onderwerp van het topic niet meer overeenkomt met de inhoud, heb ik een nieuw topic geopend --> deze mag dus dicht.

[ Voor 13% gewijzigd door PipelineNoise op 08-09-2003 19:15 . Reden: update status ]

Verwijderd

PipelineNoise schreef op 08 September 2003 @ 00:24:
[...]

Ik zat zelf te denken aan een Lite-On 52327S, die toch een stuk goedkoper is. Ik weet dat de uitwisselbaarheid van de SecuROM backups kleiner is, maar schilt dat echt veel?
verschil zit em in dat een lite-on een gepatchte twinpeak image nodig heeft. en twinpeak images worden niet goed door alle drives gelezen. als je een back-up wilt die zonder problemen in alle drives gelezen kunen worden is een premium beter. plus de andere extra features van de premium natuurlijk :)
Pagina: 1