Toon posts:

Gezocht: niet uitdrogende printer...

Pagina: 1
Acties:
  • 408 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een goedkope Canon S100 printer. Hij wordt niet zo vaak gebruikt: zo nu en dan een briefje op wat info van internet en dat is het wel. Allemaal in zwart-wit. De kleurencartridge wordt helemaal niet gebruikt.

Probleem is dat de zwarte inkt, tegen de tijd dat ik zo'n 20, 30 printjes heb gemaakt (in een paar maand...), al 'op' is. Nou kan het onmogelijk echt op zijn, dus lijkt het erop dat de cartridge gewoon is uitgedroogd door het lange niets doen... Da's waarschijnlijk niet echt vreemd maar wel erg lastig...

Dus...

Zijn er ook (goedkope) printers die bekend staan om hun NIET uitdrogende vermogen?

Verwijderd

ik heb een HP 930c die ik zelden gebruik en droogt absoluut niet uit.

gisteren toevallig weer wat geprint sinds in denk een maand of 4 en hij deed het prima.

Overgens zit de catridge er al vanaf aankoopdatum van de printer er al in. (3 jaar terug ofzo)

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:51

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 23:12:
Zijn er ook (goedkope) printers die bekend staan om hun NIET uitdrogende vermogen?
Nog nooit gehoord van een inktjet/bubblejet printer die niet uitdroogt. Vaste printkop of niet, maakt niets uit.
Als reinigen niets uithaalt is dat erg vervelend en zonde van de inkt idd.

Al eens een goedkope laserprinter overwogen? Is zelfs voor die paar printjes per maand ideaal :)

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:52

Robtimus

me Robtimus no like you

Na gebruik cartridges eruit en vochtig opslaan, bv in een sealed bag met wat vochtig papier erbij.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:37

Exirion

Gadgetfetisjist

IceManX schreef op 06 September 2003 @ 23:29:
Na gebruik cartridges eruit en vochtig opslaan, bv in een sealed bag met wat vochtig papier erbij.
Elke maand een testvelletje printen lijkt me simpeler en beter voor je printer...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

IceManX schreef op 06 September 2003 @ 23:29:
Ik hing de sealed-bag altijd gewoon op in de koelkast.

Let op: Er zijn printers , zoals Epson , waar het inktreservoir NIET de printkop is. Uitdroging is dan helemaal funest.

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Alle oudere canons die ik ken hebben last van het uitdroog-verschijnsel. Bij HP's die ik heb gehad is dat in ieder geval minder, de rubberen transportwielen drogen eerder uit (vulcaniseren heet dat eigenlijk).

Een lazerprinter is de enige die helemaal _niet_ uitdroogt. En via vraag/aanbod, marktplaats of een andere verkoop- of advertentiesite moet er wel aan te komen zijn. Of je gaat naar een computerbeurs. In november zijn de hcc-dagen er weer. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door AdLentis op 06-09-2003 23:56 . Reden: Aanvulling ]

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Het wordt toch ook aangeraden om sowieso elke 2 weken een velletje te printen,
druk gewoon af en toe iets zinloos af...en weg is je probleem! :)

Leave only footprints, take only memories

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Verwijderd schreef op 06 september 2003 @ 23:15:

gisteren toevallig weer wat geprint sinds in denk een maand of 4 en hij deed het prima.

Overgens zit de catridge er al vanaf aankoopdatum van de printer er al in. (3 jaar terug ofzo)
Ik heb een HP 980CXi (gebruikt dezelfde cartridges) en ook deze print prima na maanden van stilstaan...
Ik print eigenlijk bar weinig :)

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 21:17

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Wat ook kan is de "spuitmondjes" ff openmaken. Schoteltje met klein beetje lauw water, printkop er ff in houden en klaar ist alweer. Goed afdrogen (lees: droogdeppen) met pleepapier en pleurt de cartridge er weer in. Werkt ook goed als je printkop erg stoffig is en de schoonmaakprocedure van de printer niet functioneert.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 23:15:

hier ook ..........

Iperf

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:37

Exirion

Gadgetfetisjist

lameeuw schreef op 07 September 2003 @ 13:16:
Schoteltje met klein beetje lauw water
Ik zou wel gedestilleerd water nemen.
Goed afdrogen (lees: droogdeppen) met pleepapier en pleurt de cartridge er weer in.
Auw... De kleinste papierdeeltjes kun je kop al verstoppen/beschadigen, dus dit moet je alleen als laatste redmiddel gebruiken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de tips eens uitproberen! Het werkt nu ook niet dus als het fout gaat is het geen probleem... ;)

En anders koop ik misschien een HP...

Bedankt allemaal!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 21:09 ]

Pagina: 1