Toon posts:

[info gezocht] 'shuttle' barebone

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een nieuwe PC te kopen, en omdat ik geen zin om losse hardware bij elkaar te kopen, wat wel beter is, ga ik toch uit van een systeem, compleet ect. Monitor, want die heb ik nog, printer ook niet nodig.

Ik heb Google en de Tweakers Pricewatch al beetje doorzocht, en omdat ik toch een kleine 'shuttle' (de kleine vierkante pctjes dus).

Alleen zijn er nog wat punten, waar ik over twijfel.

1. Zijn deze systemen, makkelijk uit te breiden qua geheugen.
2. Kunnen deze systemen (meestal 200W voeding) veel USB systemen aan (extreme bracket, webcam, usb-stick, usb-mp3stick)
3. Zijn ze de moeite waard om te kopen, gebruik alleen voor internet, file sharing (on lan) gaming en design (photoshop etc.) en beetje textverwerken etc.
4. Kunnen ze de komende 3 jaar mee gaan :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 22:26 ]

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 09:49
Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 22:26:
Ik ben van plan om een nieuwe PC te kopen, en omdat ik geen zin om losse hardware bij elkaar te kopen, wat wel beter is, ga ik toch uit van een systeem, compleet ect. Monitor, want die heb ik nog, printer ook niet nodig.

Ik heb Google en de Tweakers Pricewatch al beetje doorzocht, en omdat ik toch een kleine 'shuttle' (de kleine vierkante pctjes dus).

Alleen zijn er nog wat punten, waar ik over twijfel.

1. Zijn deze systemen, makkelijk uit te breiden qua geheugen.
Niet veel moeilijker dan normale systemen - bevatten veelal 2 geheugen sloten.

2. Kunnen deze systemen (meestal 200W voeding) veel USB systemen aan (extreme bracket, webcam, usb-stick, usb-mp3stick)
USB systemen gebruiken in vergelijking met harde schijven, videokaarten en processoren zeer weinig energie waardoor de voeding daar niet al teveel moeite mee moet hebben

3. Zijn ze de moeite waard om te kopen, gebruik alleen voor internet, file sharing (on lan) gaming en design (photoshop etc.) en beetje textverwerken etc.
Very persoonlijk. Wel leuk uiterlijk, vaak lawaaerig en duurder dan systeem in mini- of miditower.

4. Kunnen ze de komende 3 jaar mee gaan :D
Ligt er natuurlijk aan wat je erin steekt. De nieuwere barebones hebben lang niet slechte moederborden.
Shuttle is trouwens een bepaald merk dat 'barebones' fabriceerd.

Dit (E 278 in pricewatch) is bijvoorbeeld wel een high-performance barebone. Maar het is, zoals boven ook staat, een stuk prijziger dan een computer in een normale kast.

[ Voor 13% gewijzigd door paknaald op 06-09-2003 22:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Shuttle dat weet ik, al helemaal uitgezocht, maar de naam shuttle is gewoon om aan te duiden wat ik bedoel.

Maar ik ben net ff op zoek geweest, vond de Creative Slix, en ff site doorgekeken, en daar stond hele installatie wijze van de barebone op. Hoe je CPU moet installeren etc, ben ik nu confused, ofzo, maar zit er geen CPU bij een barebone?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 13:25
Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 22:43:
Shuttle dat weet ik, al helemaal uitgezocht, maar de naam shuttle is gewoon om aan te duiden wat ik bedoel.

Maar ik ben net ff op zoek geweest, vond de Creative Slix, en ff site doorgekeken, en daar stond hele installatie wijze van de barebone op. Hoe je CPU moet installeren etc, ben ik nu confused, ofzo, maar zit er geen CPU bij een barebone?
Vaak koop je voor de bovengenoemde prijs een kast, een moederbord waar alle aalsuitingen op zitten en verder niks...

Je moet zelf nog een cpu, mem, hdd, brander/dvdspeler uitkiezen.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 22:43:

Nee :+ ;) Barebone = case + mobo, en dat mobo is redelijk compleet, dus vga, audio, lan, modem, etc, vaak onboard... soms wordt dr ook een cdrom meegeleverd (bij de shuttles niet). Dit betekend dat je daar zelf dus een processor, werkgeheugen, en een hdd en een cd-r in moet kopen. (en eventueel andere zaken zoals een betere videokaart oid). Hou er wel rekening mee dat de meeste barebones niet bepaald stil zijn, in die kleine behuizinkjes wordt even veel hitte geproduceerd, alleen dan in een kleine ruimte en dat moet dus worden afgevoerd met redelijk luidruchtige fans...

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
Mooie dingen 200 watt voeding trekt het hier wel goed. Radeon 9800 er in en hd enz geen prob ook cpu overclock mer hoge v-core maar nix aan het handje.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Topicstarter
nou... de Creative Slix word van gemeld dat is zeer stil is, maarja mijn bracket kennende zal die er wel overheen komen, qua geluid...

maar met de barebone *wat volgens www.computerwoorden.nl complete geassambleerde systemen betekend* moet ik er dus alles bijkopen, qua HD, CPU, Memory en een CD/DVD kopen, de HD en CD/DVD zijn geen probleem, CPU wel en Memory ook nie zo, je kan al een P4 1,4Ghz kopen voor 50 tot 70 euro

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 22:54:
nou... de Creative Slix word van gemeld dat is zeer stil is, maarja mijn bracket kennende zal die er wel overheen komen, qua geluid...

maar met de barebone *wat volgens www.computerwoorden.nl complete geassambleerde systemen betekend* moet ik er dus alles bijkopen, qua HD, CPU, Memory en een CD/DVD kopen, de HD en CD/DVD zijn geen probleem, CPU wel en Memory ook nie zo, je kan al een P4 1,4Ghz kopen voor 50 tot 70 euro
een P4 1.4GHz gaat daar bij voorbaat al niet in passen (das een 0.18micron willamette s423) alles wat je nu koopt aan p4 meuk (ook die slix) is s478.

Verwijderd

Topicstarter
Intel Pentium 4/Celeron in 478-pin package with 400/533MHz FSB, supports Hyper Threading Processor up to 3.06GHz
Klote, ik zie het nu ja... ben ik dus verplicht om een P4 1,7 Ghz of Celeron 1,7Ghz te kopen. (kosten: tussen de 60 en 100 euro)

(totale specificaties Slix : http://www.slixpc.com/products/51C0/specs.asp)

Gaat het systeem dus incl. CPU en Memory me +/- 500 euro kosten, is te doen, maar wil eerst meer weten van gebruikers en ervaring met geluid enzo

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gezocht op inet naar meer specificaties van de Creative Slix, heb dit gevonden;

MODEL 51C0 - http://www.slix.nl/
MODEL 51C0 - http://www.slixpc.com/products/51C0/welcome.asp
MODEL 51C3 - http://www.slixpc.com/products/51C3/welcome.asp

Ik wil gaan voor de 51C0, misschien om de floppydrive die erin zit, dus geen extrene nodig, hoe minder extern hoe beter.

Mooie aan de 51C0 is (als ik goed begrepen heb) er een Audigy 2 inzit, is deze OnBoard?

En... hoeveel geluid maakt het ding nu echt?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik ben zelf voor de hierboven ergens genoemde high-performance barebone van Shuttle gegaan, de SN45G, voorzien van een AMD Athlon XP 2500+, en 2 x 512 PC3200 DDR (Dual Channel). Radeon 8500 er in, een 120GB Maxtor Liquid en een ND1100A DVD brandertje.
Ideaal systeempje voor lanparty's, thuis goed te gebruiken als workstation.
Nog een keer een TFT er naast, en een speakerset met SPDIF, en ik ben helemaal happy.
Pagina: 1