Ik heb vandaag een nieuwe systeemkast en een AMD XP 2400+ en 128 MB ddr + voedings kast van 350 W gekocht en na het ingebouwd te hebben valt het constant na 5 sec uit. Ik heb alle draden al tig keer gecontroleerd. Snap er werkelijk niks meer van wie dat wel doet laat het ff weten alvast bedankt.
misschien je cpu van niet goed bevestig waardoor hij te warm wordt en uitschakeld. Kan ook korstluiting zijn van je mobo op je kast.....
Wat wil je nog mer weten
ER zit een 52 speed samsung cd speler in
80 GB maxtor HD
Het is een kast met neon erin
En er zit een floppydrive in
G-force 4 mx440 64 mb
Op het moederbord zit geluid (5.1) netwerk usb
ER zit een 52 speed samsung cd speler in
80 GB maxtor HD
Het is een kast met neon erin
En er zit een floppydrive in
G-force 4 mx440 64 mb
Op het moederbord zit geluid (5.1) netwerk usb
Verwijderd
Controleer iig even heel goed of je de power en reset stekkers goed op het moederbord aangesloten hebt!
Verwijderd
Ik heb dat laatst ook gehad en bij mij bleef mijn Power switch hangen.
Als ik de pc aanzette dan bleef het knopje hangen en dat heeft hetzelfde effect als de power knop ongeveer 4 á 5 seconden in gedrukt houden de pc gaat weer uit.
Ik zou ff het knopje checken.
Als ik de pc aanzette dan bleef het knopje hangen en dat heeft hetzelfde effect als de power knop ongeveer 4 á 5 seconden in gedrukt houden de pc gaat weer uit.
Ik zou ff het knopje checken.
start je pc eens en ga in het bios staat. kijk dan of hij dan ook na 5 sec reboot... als dat niet zo is zit er iets mis in windows (neem aan dat je dat gebruikt?), en zou ik gewoon ff je spul backuppen en ff windows opnieuw installeren... of gewoon er overheen installeren...
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Probeer eens zoveel mogelijk apparaten niet aan te sluiten. Zet je pc aan met alleen het hoognodige -> pci-videokaart, moederbord, processor met fans. Daarna harde schijf erbij daarna agp-videokaart etc. etc. Op die manier kun je een aantal zaken uitsluiten.
afkorting voor MOEDERBORDVerwijderd schreef op 06 September 2003 @ 22:06:
Oh ja en wat is MOBO ?
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Verwijderd
Glorfindel en Teiger zitten volgens mij aardig goed, trek het stekkertje van de powerswitch er even af en dan starten door contact te maken met een schroevendraaier, blijft hij dan draaien zit het in de powerswitch, zo niet dan weer verder zoeken
Verwijderd
Draai ze desnoods gewoon een keer om om te proberen..Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 22:09:
Glorfindel en Teiger zitten volgens mij aardig goed, trek het stekkertje van de powerswitch er even af en dan starten door contact te maken met een schroevendraaier, blijft hij dan draaien zit het in de powerswitch, zo niet dan weer verder zoeken
Geloof me, heb er ook ervaring mee.. stond het stekkertje gewoon omgedraaid in de handleiding
of alleen de power stekker inpluggen op het moederbord en de reset eerst nog niet (is toch niet nodig om je pc te starten)
Verwijderd
Spacertjes tussen kast en moederbord?
WAT voor moederbord (hoe kan je dat zien?)
wat voor RAM?
Nieuw moederbord of oud? (zoja: biosflash, ding pakt waarschijnlijk standaard geen tbreds, had ik met m'n MSI kT266 Pro2 ook met een 1700+ tbred-B)
WAT voor moederbord (hoe kan je dat zien?)
wat voor RAM?
Nieuw moederbord of oud? (zoja: biosflash, ding pakt waarschijnlijk standaard geen tbreds, had ik met m'n MSI kT266 Pro2 ook met een 1700+ tbred-B)
Verwijderd
Wij hadden laatst ook zo'n soort probleem met nieuw moederbord en processor die steeds uitval. Hier was de oorzaak de fan die te langzaam liep, nadat dit uit was gezet in de bios deed ie het prima. Misschien heb je er wat aan.
Oja, af en toe kwamen wij dus wel in de bios (1 op de 25x ofzo)
Oja, af en toe kwamen wij dus wel in de bios (1 op de 25x ofzo)
Laatst per ongeluk mijn cmos jumpertje (te losjes) erop gedaan na het cmos clearen. Deed ongeveer hetzelfde als bij topicstarter. Na +/- 5 sec sloeg pc weer af. Oplossing, opnieuw erop doen en klaar is Kees.
Aan je noob gehalte (nofi) even wat dingetjes:
-Zitten er wel afstandsbusjes tussen je moederboard en je kast ? Dat zijn die koperen dingetjes.
-Zit er wel een cooler op je cpu en is de ventilator daarvan aangesloten ?
-Zit je geheugen (trouwens een beetje weinig) wel goed in het slot ?
-Zitten (zoals eerder gezegt) de reset- of powerknop wel goed ? Blijft er niets hangen ? Trek ze voor de zekerheid even allemaal los en zet je pc aan met een schroevendraaier (VOORZICHTIG!!!)
-Zitten er wel afstandsbusjes tussen je moederboard en je kast ? Dat zijn die koperen dingetjes.
-Zit er wel een cooler op je cpu en is de ventilator daarvan aangesloten ?
-Zit je geheugen (trouwens een beetje weinig) wel goed in het slot ?
-Zitten (zoals eerder gezegt) de reset- of powerknop wel goed ? Blijft er niets hangen ? Trek ze voor de zekerheid even allemaal los en zet je pc aan met een schroevendraaier (VOORZICHTIG!!!)
Verwijderd
lolage noobgehalte enzo 
heb je wel allbei de powercables aan gesloten
of is dat alleen bij p4
gaap ik weet het niet ben dronken sry
heb je wel allbei de powercables aan gesloten
Het werkt nog niet. Maar als hij uitvalt dan moet ik de stroom ervoor 5sec afzetten voordat ik hem weer opnieuw kan aanzetten geeft dat iets meer duidlijkheid?
Het geheugen altijd in een paar van 2?
dual channel DDR moet toch weer per 2 geplaatst worden. Dus dat zou kunnen. Maar er staat niet bij welk mobo hij heeft.
Verwijderd
geheugen in een paar van 2? dat is alleen als je gebruik wil maken van het dual channel gebeuren
Haal je mobo is eens uit je kast, het lijkt er op dat ie sluiting maakt, omdat je de hoofdschakelaar moet omschakelen. Ik heb het ook wel eens bij het assembleren van pc's. Blijkt dat de kast rot is. En sluiting maakt met mobo. Dus haal mobo er eens uit. En leg op antistatisch matje of zoiets. En boot zo kaal mogelijk op. Het kan ook je processor zijn. Ik had pas geleden bij een klant hetzelfde probleem. Processor was kaduuk. Pc bleef 5 seconden aan en ging toen uit. Allen met hoofdschakelaar omzetten kon ie weer een keer proberen om tenslotten tot de conclusie te komen dat processor stuk was. De fans bleven namelijk wel draaien, als de processor er uit ging.
ik heb de processor verwijderd en als ik hem nou aanzet doet hij het wel dus ik denk dat processor kapot is
Of dat je mobo de cpu dus niet herkend zoals al eerder gezegd
Edit:
Nogmaals: WELK MOBO HEB JE?
Edit:
Nogmaals: WELK MOBO HEB JE?
[ Voor 24% gewijzigd door Laurenz op 07-09-2003 15:20 ]
Leave only footprints, take only memories
heb je niet per ongelijk te ruw omgegaan met je CPU, want die AMD's zijn niet echt stevig en als je die te ruw behandelt met het plaatsen van de cooler, issie stuk...
Op mijn moederbord had ik een Amd 1800+ zitten en die had ik ook iets te ruw behandelt, ging 5 seconde aan en hij ging gelijk weer uit... en moest ik weer wachten totdat ie weer aangaat...
en hij was ook wel degelijk stuk gegaan.
Op mijn moederbord had ik een Amd 1800+ zitten en die had ik ook iets te ruw behandelt, ging 5 seconde aan en hij ging gelijk weer uit... en moest ik weer wachten totdat ie weer aangaat...
en hij was ook wel degelijk stuk gegaan.
[ Voor 7% gewijzigd door Vorkie op 07-09-2003 15:26 ]
3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter
Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 15:22:
MSI k7n2 DElta
offtopic:
Jaja, snel editten he
Jaja, snel editten he
Kan je niet van iemand een andere CPU lenen? Als je die er dan even in bouwt..
Als ie dan werkt kan je terug naar de leverancier met je processor.
Vermoed eigenlijk dat ie het gewoon doet met een andere CPUaangezien ie het zonder CPU blijkbaar ook gewoon doet.
(als je die luxe hebt) probeer eens de voeding te vervangen. hoor je ook biepjes als je opstart? zoja hoeveel. heb je al proberen op te starten met alleen hoognodige (netwerkkaart eruit, audio eruit, cdrom eruit, zip eruit, 2e hd eruit enzo). of draai al je onderdelen een keer in een ouder systeem.. (stuk voor stuk) dan kan je een idee krijgen welke er mogelijk defect is.
*edit* ah ik zie dat het om je cpu gaat
*edit2* cpu testen lijkt me lastig (of je moet het met een ander systeem doen)
aangezien je sys naar 5 sec down gaat
*edit* ah ik zie dat het om je cpu gaat
*edit2* cpu testen lijkt me lastig (of je moet het met een ander systeem doen)
aangezien je sys naar 5 sec down gaat
[ Voor 21% gewijzigd door Icefellow op 07-09-2003 15:33 ]
In een andere pc bouwen lijkt mij de enige oplossing..Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 15:30:
Kan mijn processor niet op een of andere manier testen?
En anders wil de leverancier je cpu misschien wel even testen als je hem heeeel lief aankijkt
Verwijderd
is de cooler van de prossecor goed geplaatst , als deze de prossecor niet raakt dan wordt deze niet gekoeld en dan val het systeem ook uit na een paas seconden ( als je geluk hebt ).
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 15:48 ]
Gaan trouwens alle fans draaien?
Want als je cpu fan niet gevonden wordt (Heb ik vaak even een paar sec. na CMOS clearen) dan wordt je cpu niet gekoeld...auto-shutdown is het gevolg
Want als je cpu fan niet gevonden wordt (Heb ik vaak even een paar sec. na CMOS clearen) dan wordt je cpu niet gekoeld...auto-shutdown is het gevolg
Verwijderd
Trouwens,
als het systeem MET cpu na 5 seconden uitvalt, en zonder niet, kun je er gif op innemen dat het een BIOS beveiliging is die het systeem weer uitzet. (fans die niet gezien worden inderdaad of zoiets.)
Belangrijk daaraan is, dat de CPU dan dus gewoon werkt.
als het systeem MET cpu na 5 seconden uitvalt, en zonder niet, kun je er gif op innemen dat het een BIOS beveiliging is die het systeem weer uitzet. (fans die niet gezien worden inderdaad of zoiets.)
Belangrijk daaraan is, dat de CPU dan dus gewoon werkt.
Verwijderd
Misschien stomme opmerking
maar op blz 2-9 van je manual staat ATX 12V power JPW1 dat is het 4pens voedingsblokje
heb je die wel aangesloten ??
Want bij de Gigabyte nvidea borden moet je die aangesloten hebben anders doet het bord nopes nada
nu zie ik dat niet in de MSI manual staan maar het zou het prob kunnen zijn indien je die niet hebt aangesloten !!??
maar op blz 2-9 van je manual staat ATX 12V power JPW1 dat is het 4pens voedingsblokje
Want bij de Gigabyte nvidea borden moet je die aangesloten hebben anders doet het bord nopes nada
nu zie ik dat niet in de MSI manual staan maar het zou het prob kunnen zijn indien je die niet hebt aangesloten !!??
ik heb PRECIES dit probleem gehad en het was inderdaad de koeler die niet goed gemonteerd was. Je kunt hem er namelijk 180 graden verkeerd opzetten :-) Hij klikt dan wel vast, maar hij raakte de processor net niet. Dat is bijna zeker weten het probleem.
[knip]
ietsiepietsie te laat gepost.
[/knip]
ietsiepietsie te laat gepost.
[/knip]
[ Voor 86% gewijzigd door -=bas=- op 08-09-2003 16:42 ]
Senile! Senile Oekaki
Als dat die kleine witte is, dan is die voor de P4maar op blz 2-9 van je manual staat ATX 12V power JPW1 dat is het 4pens voedingsblokje
Verwijderd
Idd, dit komt mij ook zeer bekent voor. Je hoort een klik bij het monteren van de fan maar toch doet je pc vreemd... Nog maar eens goed kijke en je dan wel erg noobish voelen omdat je je fan 180graden verkeerd om hebt gezet
Dit graag lezen eer je post :)
en daarin:
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen
Dit topic is bij uitstek een voorbeeld van waarom we die FAQ en Troubleshooter hebben- je krijgt anders een zwakke topicstart waar tips over en weer gaan zonder structuur en het geheel uiteindelijk degradeert in een slowchat met bitter weinig reacties van meer dan een enkele regel...
/brak- dicht
en daarin:
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen
Dit topic is bij uitstek een voorbeeld van waarom we die FAQ en Troubleshooter hebben- je krijgt anders een zwakke topicstart waar tips over en weer gaan zonder structuur en het geheel uiteindelijk degradeert in een slowchat met bitter weinig reacties van meer dan een enkele regel...
/brak- dicht
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()