Toon posts:

Opspattend water in Photoshop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal;

Ik ben al heel lang aan het knoeien om opspattend water te maken zoals in de reclame van "zoom zoom zoom"van een bekend automerk.
Ik krijg het dus echt niet voor mekaar. :'(
Ik ben ook al aan het zoeken geweest bij googletje maar ook niets waar ik iets mee kan.
Iemand misschien wat tips voor me?
Tnx

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-08 08:57

wdekreij

Dubbelzinnig

Begrijp niet echt wat je bedoeld.. :?

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Jij ook al niet :?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:01
Ik denk dat ie dat watereffect bedoeld als een auto door een plas heen rijdt. Toch?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 21:23:
Hallo allemaal;

Ik ben al heel lang aan het knoeien om opspattend water te maken zoals in de reclame van "zoom zoom zoom"van een bekend automerk.
Ik krijg het dus echt niet voor mekaar. :'(
Ik ben ook al aan het zoeken geweest bij googletje maar ook niets waar ik iets mee kan.
Iemand misschien wat tips voor me?
Tnx
Hoe kunnen we je nu tips geven als je niet eens neerzet wat je al wel en niet kan en wat je dus niet lukt.

Krijg je helemaal niets op "papier" dan wordt het tijd voor een hoop Photoshop/Illustrator tuttorials en als je de laatste stapjes niet goed krijgt kunnen wij je misschien helpen.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ditte?
Dan zul je met een gradient aan de slag moeten (mits je de druppels al hebt natuurlijk)

[ Voor 37% gewijzigd door RobIII op 06-09-2003 22:01 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:50

BaRF

bijna kerst

Áls je dat al wilt faken (waarom geen echt water? :P) dan is het denk ik eerder iets voor een particle-systeem, oftewel je zou een 3d-programma kunnen gebruiken

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-08 08:57

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik neem niet aan dat hij een filmpje wilt he, maar gewoon een still, en dat moet wel kunnen met fotosoep, alles is immers mogelijk :)

maar de vraag is: hoe :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
wdekreij schreef op 06 September 2003 @ 22:45:
<knip>
RobIII schreef op 06 September 2003 @ 21:59:
Ditte?
Dan zul je met een gradient aan de slag moeten (mits je de druppels al hebt natuurlijk)
Het antwoord is al gegeven leek me zo...

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 06-09-2003 22:54 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Als je een foto hebt of bij deze dus een filmpje waarop het voorkomt, neem dan een still uit het filmpje en ga die helemaal goed doorkijken.

Ik heb het filmpje niet gekeken maar kan een beetje inschatten wat er te zien is.
Een watergordijn met een soort van schulpranden en aan de punten meerdere druppels water.

Dat watergordijn kun je maken dmv een paar selecties, schulpranden eruit, en dan een gradient erin. Met wat layer modes en misschien een paar warp effecten kun je de afbeelding erachter realistisch als in 'achter een watergordijn' maken.
Dan de druppels. Daar bestaan veel tutorials in photoshop voor. Vergeet niet dat de druppels omhoog vliegen.

Succes...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:42
even naar http://www.thewebmachine.com surfen en dan op photoshop klikken. Ergens onderin staat een tutorial over opspattend water.

We see things as we are, not as they are

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad "Ditte" :*) is wat ik wil.
Druppels heb ik en dat is ook het probleem niet.
Het probleem ontstaat wanneer ik een "muur" van water wil maken je er op 1 of andere manier net niet echt door heen kan kijken.

Mensen bedankt voor de hulp.
Ik ga weer lekker verder prutsen.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:50

BaRF

bijna kerst

wdekreij schreef op 06 September 2003 @ 22:45:
Ik neem niet aan dat hij een filmpje wilt he, maar gewoon een still, en dat moet wel kunnen met fotosoep, alles is immers mogelijk :)

nou voor stills zijn zulke proggies ook super hoor ;)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Pagina: 1