Toon posts:

[TM290] Boot niet van CD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag een leuke Acer Travelmate 290 gekocht. Supermooi ding, maar helaas met WinXP Home geinstalled, en een hoop Acer programma's. Eerste wat ik wou doen is formatteren en XP Pro erop zetten. Probleem is nu dat ik een error krijg als ik wil booten van CD. Instellen in de BIOS is geen probleem, maar als ik probeer te booten krijg ik een "CD-type: Non emulation CD" melding, waarna er niks meer gebeurd. De CD is goed, heb 'm in m'n andere systeem getest. Diskdrive zit er niet in, en booten van een PenDrive werkt ook niet...

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Ik wil dus de HD helemaal leeg hebben, en dan WinXP Pro er op zetten.

Verwijderd

booten via flop? (of heeft die 290 dat niet?).

Verwijderd

Topicstarter
Nopes, zit geen diskdrive in. Anders was het probleem natuurlijk snel opgelost ;)

Ik kan booten vanaf HD of CD, maar die CD werkt dus niet. Ik ken de error ook niet trouwens.

Edit:

Exacte melding: Boot CDROM type: Non emulating booting. Dat is het enige wat in het scherm staat, er gebeurd verder niks :(

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 22:53 ]

Verwijderd

Booten via Netwerk...? Of heb je die BIOS optie niet :D

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 23:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
De optie zit er wel, maar ik heb echt geen idee hoe ik zoiets zou moeten doen...

Verwijderd

Het is mij een keer met veel moeite gelukt... server nodig enzo, weet ook niet 1,2,3 hoe en wat, kreeg het ook maar op veletje papier geschreven van een vrind

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan trouwens wel booten met de recovery CD's van Acer, en dan het acer progje laten crashen. Vervolgens kom ik dan in DOS. WinXP begint bij install (\i386\winnt.exe) meteen temp files op de HD te zetten, dus dan kan formatteren niet meer. Ben nu ff de recovery aan het draaien (iets te enthousiast met del.exe geweest :X), daarna probeer ik met een gedownloade deltree.exe de schijf leeg te maken.

Snap alleen nog steeds de error niet, want van m'n XP cd booten is nog nooit ergens een probleem geweestt.

Verwijderd

Topicstarter
Zo, het is uiteindelijk gelukt, maar netjes is anders. De stappen:

1- bestandje deltree.exe downloaden
2- booten met recovery cd
3- bootprogje fout laten maken door cd er uit te halen -> eindigt in DOS prompt
4- in DOS prompt "deltree c: *.*"
5- WinXP installeren via \i186\winnt.exe
6- boot.ini aanpassen -> timeout=0

Nogal een gedoe dus, snap niet waarom het niet makkelijker kan. Maargoed, als je dit probleem ook hebt, hier de oplossing :)
Pagina: 1