Toon posts:

[RH9] Optimaliseren ivm snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas linux redhat 9 geinstalleert op een oude p2 233mhz 64mb, maar het gaat niet echt snel.

Wat kan ik doen zodat het allemaal wat soepeler gaat, want ik gebruik het alleen om te internetten en als downloadmachine de de gedownloade bestanden shared. Kan ik misschien bepaalde services uitzetten ?

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05 15:00
Kan zeker, maar eerst een ander vraagje, Welke windowing manager gebruik je? KDE?

Verwijderd

Topicstarter
Ja KDE,

ik zat net bij Service Configuratie te kijken en daar staat veel aangevinkt, maar ik weet niet welke ik kan uitvinken.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-05 03:47
Ik denk dat J.A.M.D. Linux precies is wat je zoekt. Het is gewoon een versie van RedHat, maar dan zonder foefjes en overbodige services. Alle "dubbele" programma's zijn geschrapt (15 e-mailclients, 33 browsers => 1 e-mailclient, 1 browser).

www.jamd-linux.com

^ Wat hij zegt.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:08
RH9 op zo'n bak :P

Ik heb het hier draaien op een Athlon XP 1700MHz (FSB overgeklokte 1700+) met 512MB DDR SDRAM, een Matrox G550 en een 80GB Maxtor disk.

Alles vliegt wel 2x zo hard als met Debian op dit systeem, die threadcode die ze hebben bedacht is stukken sneller.

Dus ik denk: ik installeer het ook ff op de celly566 met 256MB, 10GB 5400RPM disk en i810 video van een vriendin...
Zo traag als dikke stront, zelfs op mn K6/2-400 met 192MB ging Debian sneller dan wat redhat presteert op die Celly.

IMHO is Redhat gewoon niet de juiste distro voor oude hardware. Op nieuwe hardware vliegt het, op oude is het een ramp.

Verwijderd

Topicstarter
Z-Dragon schreef op 06 September 2003 @ 21:04:
Ik denk dat J.A.M.D. Linux precies is wat je zoekt. Het is gewoon een versie van RedHat, maar dan zonder foefjes en overbodige services. Alle "dubbele" programma's zijn geschrapt (15 e-mailclients, 33 browsers => 1 e-mailclient, 1 browser).

www.jamd-linux.com
_/-\o_ TNx ik ga het direct proberen, maar met deze redhat kan ik ook gewoon files sharen naar mijn windows machine ??

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-05 03:47
Je kunt er gewoon Samba op installeren mocht de functionaliteit er niet meer ingebouwd zitten, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen.

Edit: Ik heb het nog even nagekeken, zowel Samba als RedHat-Config-Samba zitten erbij :*)

[ Voor 26% gewijzigd door Z-Dragon op 06-09-2003 21:17 ]

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

een andere windowmanager zou ook al een stuk schelen......
sapphire is lekker klein en snel b.v.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 21:20 ]

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 14:48
kernel aanpassen met wat je echt nodig hebt, kan ook veel schelen. (spreek uit ervaring)

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Pagina: 1