Toon posts:

DAP snel of chello?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb download programma gedownload. namelijk DAP.
als ik met het download internet is de snelheid extreem hoog.
wel 543 KBytes/sec windows geeft dit ook aan. en speedtest geeft dit ook aan.
ik zit in een netwerk met hub. en nog een computer ertussen.
downloaden gaat met 290 KB/sec zegt DAP.

hoe kan ik de echte snelheid controleren ik geloof erniks van.
ik heb chello classic dus ik kan eigenlijk dus niet van die hoge sneheden halen.

en wat is nu me echte snelheid?

mijn lan is 10 Mbit/s
windows XP.
256 MB geheugen
80 GB HD

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 20:37 . Reden: was wat info vergeten ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:09

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

De waarde die speedtest geeft is wel accuraat hoor. Deze is enorm goed te vertrouwen. Zelf haal ik ook wel hogere snelheden dan chello hoort te geven. Ik snap niet echt het probleem hoor :P

[ Voor 39% gewijzigd door Notna op 06-09-2003 21:00 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
dus 543 Kbyte/sec is normaal :D

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:56

The Third Man

The Third Jellyfish

Probeer eens rond dezelfde tijd zowel met als zonder hub ertussen met speedtest de bandbreedte te meten. Zit daar een flink verschil tussen, dan is je hubje misschien niet helemaal goed.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor u bericht.
ik zal de bandbreedte zeker opmeten zoals u dat zegt.
en wat is er mis met de hub als er te veel verschil tussen zit?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:09

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 21:52:
bedankt voor u bericht.
ik zal de bandbreedte zeker opmeten zoals u dat zegt.
en wat is er mis met de hub als er te veel verschil tussen zit?
Waarschijnlijk niks met de hub, maar met de kabel erna. Maar als ik het goed heb, is het toch helemaal geen probleem dat ie sneller is dan ie hoort te zijn. Die hub komt helemaal niet ter sprake....

Wat het downloaden gaat sneller dan het het hoort, en dus niet langzamer. Het heeft dus geen nut de hub ertussen uit te halen......

offtopic:
je mag hier 'je' zeggen hoor :P, we zijn tenslotte geen bejaarden :P

[ Voor 23% gewijzigd door Notna op 06-09-2003 22:15 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Misschien heb je wel per ongeluk een Plus abonnemen gekregen! Je kent de UPC administratie neem ik aan wel uit de verhalen.. :/

Wees consequent, maar niet altijd

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ook schreef op 06 september 2003 @ 22:57:
Misschien heb je wel per ongeluk een Plus abonnemen gekregen! Je kent de UPC administratie neem ik aan wel uit de verhalen.. :/
Is goed mogelijk, een collega van me heeft een Chello Light abo aangevraagd, zijn ze weze aansluiten. Maar hij zit wel aan een download van tegen de 180KB/sec. wat ik dus ook heb met mijn classic. Op zijn contract staat ook gewoon Chello Light, maar volgens mij heeft tie classic gekregen :) :X

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 16:08

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Jongens jongens toch, ik had eig wel als 1 van de eerste reply's verwacht dat dit heel goed mogelijk is. DAP download 1 bestand in delen dus stel:

je max dowload bij chello is 130 kb per seconde.

je download pietje.zip van 10 mb in 3stukjes tegelijk (dat is wat DAP doet)
Stukje 1 gaat met 120 KB per sec
stukje 2 gaat met 100 kb per sec
stukje 3 gaat met 120 kb per sec

dus download je met 340 kb per sec (120+ 100+ 120) igg zo rekend dap dan, je bent ook wel 3 x sneller klaar dus, maar je bent nooit boven je max speed uitgeweest.

Dit heeft dus helemaal niets met chello light / clasic / plus te maken maar is gewoon de manier van rekenen van DAP.

Ik wil hier nog wel bij zeggen dat DAP en chello erg goed samen gaan, chello heeft dan wel een lemiet van 140 tm 180 kb (ongeveer) maar je kan makkelijk meer dingen te gelijk op hoge snelheden downloaden. het is dus niet zo dat als je 2 dingen tegelijk download de snelheid ook meteen halveerd. en dat maakt DAP leuk met chello. :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06-2025
En hoe zit het dan met speedtest.nl ? :Y)

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Erg leuk geredeneerd, maar chello limiteert je totale snelheid. Dus drie keer 120 k/s wil niet. En of je nou 1 draadje gebruikt om te downloaden of 13289754432 draadjes, je snelheid zal nooit boven de (hier gebruikte) 130 k/s uitkomen

• twiFight
  • Niet online
En over speedtest, die resultaten kloppen wel vaker niet.
Zo kreeg ik er eens uit dat ik met 7,5 mb downloadde (ook met chello classic)
Dat kan nooit natuurlijk, wat de precieze reden is weet ik niet maar soms zit
hij er stukken boven.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
twiFight schreef op 07 September 2003 @ 01:33:
En over speedtest, die resultaten kloppen wel vaker niet.
Zo kreeg ik er eens uit dat ik met 7,5 mb downloadde (ook met chello classic)
Dat kan nooit natuurlijk, wat de precieze reden is weet ik niet maar soms zit
hij er stukken boven.
Hier hetzelfde verhaal... ik heb op me router een netwerksnelheidmeter (upload + download) staan, en Speedtest zij bij de download test dat ik met 600KB/s had gedownload terwijl me router dus lekker rustig zei dat de snelheid niet over de 182,9 KB/s uit is gekomen... en de upload was volgens speedtest 1KB/s terwijl me router lekker rustig met 15KB/s had lopen pompen...

ping test is niej van toepassing iig... die heb ik otch disabled :P *drop ICPM*

offtopic:
goh twiFight, jij hier :P

[ Voor 3% gewijzigd door Fludizz op 07-09-2003 01:38 ]

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 06:53
Heb net even ingelogd op sppedtest.nl 577.8 kbyte/sec@chello classic.

Lijkt me dus niet vreemd op zich. :*)

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 18:42

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik heb wel vaker gezien dat als je met Chello download dat hij even piekt en dat dan de download CAP er in springt, ik weet niet hoe grote downloads je download.

offtopic:
heb zelf @home :P

iRacing Profiel

• twiFight
  • Niet online
Gohan-san schreef op 07 September 2003 @ 01:41:
ik heb wel vaker gezien dat als je met Chello download dat hij even piekt en dat dan de download CAP er in springt, ik weet niet hoe grote downloads je download.

offtopic:
heb zelf @home :P
Zou best wel eens kunnen ja, dat het even duurt voordat de cap erinbeukt.
Altijd als ik grote files download (bv een demo van gamershell.com) dan begint de download altijd op de 230-250 kb/s. Hij zakt dan in twee seconden terug naar de 180-190 kb/s en daarna geleidelijk naar de uiteindelijke snelheid (meestal 150 a 160 kb/s van die server).

Dit fenomeen zie ik ook wel bij andere servers cq downloads, alhoewel het niet altijd zo is.

offtopic:
ook hoi stampertje ;)

[ Voor 3% gewijzigd door twiFight op 07-09-2003 01:46 ]

• Fludizz
  • Niet online
twiFight schreef op 07 September 2003 @ 01:45:
[...]

Zou best wel eens kunnen ja, dat het even duurt voordat de cap erinbeukt.
Altijd als ik grote files download (bv een demo van gamershell.com) dan begint de download altijd op de 230-250 kb/s. Hij zakt dan in twee seconden terug naar de 180-190 kb/s en daarna geleidelijk naar de uiteindelijke snelheid (meestal 150 a 160 kb/s van die server).

Dit fenomeen zie ik ook wel bij andere servers cq downloads, alhoewel het niet altijd zo is.

offtopic:
ook hoi stampertje ;)
Die Cap van chello deugt soms inderdaad niet nee... ben er inmiddels wel achter dat me modem (Com21) uncapped is :P heb een keer gewoon 1MB/s gedownload van windows Update... erges midden in de nacht... de volgende ochtend lag chello eruit... storing met de cap waarschijnlijk toen...

offtopic:
niet weer dat stamperjte geblaat :X :|
tegen andere: don't ask :|

• twiFight
  • Niet online
Fludizz schreef op 07 September 2003 @ 01:49:
[...]

Die Cap van chello deugt soms inderdaad niet nee... ben er inmiddels wel achter dat me modem (Com21) uncapped is :P heb een keer gewoon 1MB/s gedownload van windows Update... erges midden in de nacht... de volgende ochtend lag chello eruit... storing met de cap waarschijnlijk toen...
Dat hoeft niet per sé een modem uncap te zijn. Chello kan ten alle tijden serverside jouw cap aan en uit zetten. Is me gebeurd met zowel een Com21, Terayon als met de Motorola (huidige modem). Net zoals hier:
Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/m.vandermeulen4/images/wtf.jpg
Weet niet precies wat er gaande was maar het schijnt dat chello af en toe data van en/of naar je modem stuurt of ff test ofzo, wat dus waarschijnlijk daar het geval was. En sja, als je chello bent dan ga je dat natuurlijk niet met 14,8 k/s doen...
offtopic:
dit begint op slowchat te lijken *grom* Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/sm_eerie.gif

• Fludizz
  • Niet online
twiFight schreef op 07 september 2003 @ 01:54:
[...]

Dat hoeft niet per sé een modem uncap te zijn. Chello kan ten alle tijden serverside jouw cap aan en uit zetten. Is me gebeurd met zowel een Com21, Terayon als met de Motorola (huidige modem). Net zoals hier:
[afbeelding]
Weet niet precies wat er gaande was maar het schijnt dat chello af en toe data van en/of naar je modem stuurt of ff test ofzo, wat dus waarschijnlijk daar het geval was. En sja, als je chello bent dan ga je dat natuurlijk niet met 14,8 k/s doen...
offtopic:
dit begint op slowchat te lijken *grom* [afbeelding]
Hmz... als die modem Cap door chello aan en uitgezet kan worden naar gelieven, dan betekent dat dus dat al die zogenaamde "UnCAP" tweaks vrijwel nutteloos zijn...
Maargoed... die download was ten tijden van die massale Blasterworm problemen... toen leek windowsupdat gignatisch hard te vleigen... mogelijkerwijs had chello misschien de CAP op dat domein tijdelijk weggehaald ofzo... (als dat kan :P)

offtopic:
mja, maar dan moet je niej met Fok! smiles aan komen zetten... :P
zullen we dit via trillian maar verder doen? :P :P :P

ff for the record, twiFight en ik waren vorig jaar klasgenoten HI ;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move MT > IT

Tijd voor een nieuwe sig..

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Fludizz schreef op 07 September 2003 @ 01:58:
[...]

Hmz... als die modem Cap door chello aan en uitgezet kan worden naar gelieven, dan betekent dat dus dat al die zogenaamde "UnCAP" tweaks vrijwel nutteloos zijn...
Maargoed... die download was ten tijden van die massale Blasterworm problemen... toen leek windowsupdat gignatisch hard te vleigen... mogelijkerwijs had chello misschien de CAP op dat domein tijdelijk weggehaald ofzo... (als dat kan :P)
dit is wel een beetje offtopic, maar het zou best kunnen dat chello zelf de updates op een eigen server hadden draaien, of een soorrt "cache"achtig iets.

en ook iedereen die denkt dat hij zijn modem kan/heeft gehacked is volgens mij onzin, want de cap zit niet in je modem maar even een stapje verder, dus ergens bij chello.

offtopic:
what the hack betekent stampertje nou weer 8)7
ken ut wel van cs maar daar zit geluid bij

iRacing Profiel

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
snelheid testen: 10 MB testfile

Houdoe

• SithWarrior
  • Laatst online: 15-05 16:08

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

twiFight schreef op 07 September 2003 @ 01:32:
Erg leuk geredeneerd, maar chello limiteert je totale snelheid. Dus drie keer 120 k/s wil niet. En of je nou 1 draadje gebruikt om te downloaden of 13289754432 draadjes, je snelheid zal nooit boven de (hier gebruikte) 130 k/s uitkomen
Dat van speedtest had ik niet gezien, maar het is zeker wel zo dat je met chello meerdere downs aan kan die boven de 100 kb gaan, bij mij lukt het 5 x en daarna storten ze allemaal in, dus ik haal die snelheden (als ik dap gebruik) ook altijd wel.

alleen zonder DAP niet natuurijk dan is er meschien ook iets anders aan de hand.

Je zou hier nog eventueel een testje van chello uit kunnen voeren: http://test.net.upc.nl daar kan je ook up en down testje doen.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Hiero ook chello classic, lijkt me toch goed te kloppen, als topicstarten dit ook eens probeert... :)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~t.vangrinsven/chello%20snelheid.jpg

Hmm zo zie je maar dat DAP toch niet altijd gunstiger is.... meer overlay (heette dat zo?) en dus langzamer
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~t.vangrinsven/chellosnelheid2.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Bobbert op 07-09-2003 11:59 ]

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

op DUmeter vertrouwen klotp volgens mij ook niet, ik heb al heel vaak gehad dat dumeter een hele andere snelheid aangeeft dan andere programma's
of gewoon de tijdschatting van windows.
daarom heb ik het ermaar weer af gedonder

iRacing Profiel

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:56

The Third Man

The Third Jellyfish

Bobbert schreef op 07 September 2003 @ 11:53:
[...]

Hiero ook chello classic, lijkt me toch goed te kloppen, als topicstarten dit ook eens probeert... :)
[afbeelding]

Hmm zo zie je maar dat DAP toch niet altijd gunstiger is.... meer overlay (heette dat zo?) en dus langzamer
[afbeelding]
Overhead bedoel je. Maar ik zie bij DAP wel een Average Download Speed stijging van zo'n 5 KB/s. Dat is toch juist gunstiger? Die 1 KB/s upload merk je toch niet.

FF een ideetje: proberen jullie eens de Windows port van Wget (ftp://ftp.sunsite.dk/projects/wget/windows/wget-1.8.1b.zip). Dat is origineel een Linux GNU progje voor simpel en snel downloaden. Gewoon uitpakken, dosbox opstarten en dan wget http://adresjehier <enter>. Dit progje is zo licht dat je bijna zeker hiermee de betrouwbaarste resulaten krijgt.

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Gohan-san schreef op 07 September 2003 @ 12:18:
op DUmeter vertrouwen klotp volgens mij ook niet, ik heb al heel vaak gehad dat dumeter een hele andere snelheid aangeeft dan andere programma's
of gewoon de tijdschatting van windows.
daarom heb ik het ermaar weer af gedonder
Ik vertrouw meer op Du meter dan op andere programma's al moet ik eerlijk zijn. Tijdsaanduiding van windows klopt geen ene reet van dat weet ik iig zeker.

Maargoed, je kunt overal aan twijfelen :)
Lekkere Kwal schreef op 07 September 2003 @ 12:25:
[...]
Overhead bedoel je. Maar ik zie bij DAP wel een Average Download Speed stijging van zo'n 5 KB/s. Dat is toch juist gunstiger? Die 1 KB/s upload merk je toch niet.
Overhead was het idd ja :), maar leuk die 5 kB/s sneller, maar als tie dan wel 2 mb meer aan overhead heeft heb je der niks aan.... DAP is volgens mij alleen zinvol als 1 threath niet je totale bandbreedte gebruikt. Die link van xs4all deed dat dus bijna wel.

[ Voor 35% gewijzigd door Bobbert op 07-09-2003 12:28 ]

• Fludizz
  • Niet online
Gohan-san schreef op 07 September 2003 @ 10:27:
[...]

dit is wel een beetje offtopic, maar het zou best kunnen dat chello zelf de updates op een eigen server hadden draaien, of een soorrt "cache"achtig iets.

en ook iedereen die denkt dat hij zijn modem kan/heeft gehacked is volgens mij onzin, want de cap zit niet in je modem maar even een stapje verder, dus ergens bij chello.

offtopic:
what the hack betekent stampertje nou weer 8)7
ken ut wel van cs maar daar zit geluid bij
Ik meende mij ergens op GoT een "tweak" gezien te hebben dus... mja, dat ik die topic niet meer kan vinden zegt waarschijnlijk ook wel iets...

maar die Chello server CAP is ook niej alles :P zonet ook weer iets van 300KB/s 1 seconde, 2e seconde was et 60KB/s en dan weer 300KB/s... en dat is rechtstreeks op de router gemeten... normaal heb ik constant zonder pieken...

Ik denk dat chello gewoon internet dichtsmijt als die cap weer es een fout gemaakt heeft... zoals die keer met windows Update... Ik weet niet of Chello Service Pack 4 Network Install cached :P en dan nog, ik haal zelfs lokaal van et chello netwerk (het IP van de buren of via nieuwsgroepen) nooit zulke snelheden...

offtopic:
Ik sta als Stampertje in twiFight zijn Trillian lijst :|

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
Bobbert schreef op 07 september 2003 @ 12:26:
[...]

Ik vertrouw meer op Du meter dan op andere programma's al moet ik eerlijk zijn. Tijdsaanduiding van windows klopt geen ene reet van dat weet ik iig zeker.

Maargoed, je kunt overal aan twijfelen :)
De windows tijdsaanduiding klopt idd niet van, maar daar is een simpele reden voor:
Internet explorer begint al met het downloaden van een bestand voordat je op de opslaan knop hebt gedrukt, dus tegen de tijd dat jij je map etc. hebt geselecteerd is de helft van de meeste bestanden al gedownload.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal voor jullie reacties.
sinds 2 dagen heb ik me oude snelheid weer terug 181 Kb/sec en zo.
dus dag snelle chello.
wat de hoge snelheid nou heeft veroorzaakt weet ik niet.
ik heb er wel gebruik van gemaakt.
Pagina: 1