Partition magic ziet hd als BAD

Pagina: 1
Acties:

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-02 10:20
Het volgende is mijn probleem:

Ik heb 2 HD's 1 van 20 Gig (windows en programma's) en 1 van 80 Gig (spellen, documenten en films enz.) Toen ik alleen die van 20 nog maar had heb ik vanwege ruimtegebrek mijn schijf ingedeeld met Acronis Partition Manager. Goed programmatje, bijna hetzelfde als Partition Magic van Powerquest behalve dat het maar 14mb install is ipv 50.

Nu heb ik dus weer ruimte zat en omdat Partition Magic toch iets beter is zet ik die er maar weer op. Alleen PM8.0 ziet mijn 80 Gig schijf als "BAD" en kleurt hem geel, terwijl Acronis PM zegt dat ie prima is. Met Powerquest PM kan ik er verder ook niets mee doen. Hoe kan dit? De schijf is OF goed OF niet goed toch! In explorer heb ik overigens geen problemen

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-03 17:43

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Partition magic wil nog wel eens kuren geven als je met verschillende partitie managers aan de slag bent.
Enige methode om het werkend te krijgen met partition magic is door of partities te wissen en opnieuw aan te maken met pmagic of door met ptedit van partition magic de partities aan te passen.
Maar dat houd in dat je wel moet weten welke waardes je moet veranderen en waarin.
En dan nog als acronis hetzelfde kan als partition magic en die doet het wel blijf je die toch gebruiken?

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-02 10:20
Met acronis is het vrij moeilijk om een partitie naar NTFS om te zetten, maar als er geen andere oplossing is doe ik dat maar niet. Met waardes in ptedit priegelen doe ik liever niet, daar is het grootste gedeelte van de data te gevoelig voor...

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-03 17:43

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

_grover_ schreef op 06 September 2003 @ 20:37:
Met acronis is het vrij moeilijk om een partitie naar NTFS om te zetten
Wat voor OS draai je?
Bij win2k en winxp zit een command line tool waarmee je de partitie omkan zetten naar NTFS.

dacht: 'convert x: /fs:NTFS'

edit:
Als je toch 80 gigger erbij hebt staan, backup voor de zekerheid wel je belangrijkste data even.

[ Voor 16% gewijzigd door Vae Victis op 06-09-2003 20:40 ]