Beeld monitor 'trilt' en kleuren donker

Pagina: 1
Acties:

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Topicstarter
Sinds een tijdje trilt het beeld van mijn monitor, en zijn de kleuren erg donker, wat onder spellen helemaal erg is: Je ziet eigelijk niks, alleen bij sommige spellen waarvan je de contrast en helderheid kan instellen is nog wat zichtbaar te maken. Heb al lopen zoeken op internet, van alles uitgeprobeert maar het probleem blijft zich voordoen. Heeft iemand een idee waardoor het komt en hoe het op te lossen is?

De monitor: AppleVision 850
De videokaart: XFX GeForce 4 MX440

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat heb je precies uitgeprobeerd? Aan 'vanalles' hebben we niet zoveel :)

Verwijderd

om het trillen van je beeld tegen te gaan moet je je refreshrate hoger zetten.. eigenschappen instellingen geavanceerd adapter list all modes ;)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
List all modes geeft ook de instellingen weer die de monitor niet aan kan. Zorg er dan dus voor dat je weet wat de maximale refreshrates en resoluties van je monitor zijn.

Weet trouwens lang niet zeker of dat trillen hierdoor opgelost wordt, maar het is altijd het proberen waard :)

Kijk dan ook gelijk eens naar de gammasettings van de videokaartdrivers.

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 14:09
Als je monitor dat zo ineens uit zichzelf begint te doen da geen ik 'em niet lang meer.

Die van mij begon met trillen, een paar weken later werden de kleuren donker en lichter daar na begon het beeld te ``springen'' (soort in en uit zoomen) toen ging ie uit en is nooit meer aangegaan.

R.I.P mijn eerste 17"

• naaa

naaa

Topicstarter
Nee hogere refreshrate heb ik al geprobeert, andere resoluties (640x480, 800x600, 1024x764? en 1600x1200) Allemaal ondersteunde resoluties en refreshrates, maar trillen houdt niet op. Dat het beeld donker is onder windows is niet erg, maar bij spellen is het wel vervelend, gelukkig kan ik bij sommige de gamma instellen. 8)

Dan zal ik er maar rekening mee moeten houden dat ik een andere monitor moet gaan zoeken :(

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 19:40
Ik wel is gehoord dat er nog knopjes zijn in de behuizing van je monitor, voor de fijnstelling van de beeldbuis ofzo. Ik weet hier het fijne niet van, maar mayb kan je er wat over vinden, of weet iemand hier er iets over.

btw niet zelf open maken staat veel stroom op, ook als stekker er uit is.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
heb je misschien een paar speakers, een adapter of een tl-balk in de nabijheid van je monitor?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• naaa

naaa

Topicstarter
Nee, bij de instellingen van de monitor heb ik ook al gekeken, allerlei dingen geprobeert van tips en problemen die ik op internet en de search gevonden hebt, maar niks helpt. :'(

En nee er staat niks in de buurt wat kan storen, dus ik denk dat de monitor zelf gewoon zijn laatste dagen aan het afwachten is :(
Pagina: 1