Toon posts:

Problemen met LJ-PC

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had hier al een topic over gemaakt, maar heb het beetje onduidelijk verteld, en heb nu even alles duidelijk op een rijtje gezet. Het zit namelijk zo. Ik wilde in juni een pc gaan bestellen bij het bedrijf lj pc (www.lj-pc.nl). Ik heb toen contact opgenomen via msn, het adres stond op de site vermeld. Ik heb toen een pc samengesteld en gevraagd hoeveel het ongeveer zou kosten. Ik heb nog veel converstaties gehad via msn. Ze werken volgens mij met z'n tweeën in de bedrijf en heb het kort hier samengevat:

20 juni 2003:Ze zeiden dat ze op vakantie gingen van 1 tot en met 24 juli
21 juni 2003:Ik heb overlegd hoeveel een pc ongeveer gaat kosten, kwam op de 775 euro
24 juni 2003:Ik had gevraagd of er nog prijsdalingen waren
29 juni2003: Ik zeg dat ik pas later geld heb
2 juli 2003:Luigi zit op vakantie in italie (met laptop)
22 juli 2003:Ik vraag nog eens voor prijsdalingen
24 juli 2003:Mijn geld is gestort ik kan de pc bestellen,maar hij kan nog geen prijs geven
25 juli 2003:ik geef hem mijn nummer voor te bellen
26 juli 2003:hij zegt dat ik het verkeerde nummer had doorgegeven en die niet werkte,hij spreekt met me af dat de prijs nooit duurder dan 750 euro wordt
28 juli 2003:ik wordt ene beetje kwaad want hij zou me bellen (met goede nummer) dat hij dus niet doet,stagiere (Paul) zegt dat Luigi waarschijnlijk op pad is bij leveranciers voor mijn pc bij elkaar te stellen
28 juli 2003:ik krijg hem eindelijk te spreken (Luigi) en hij zegt dat de prijs duur uitvalt (850 euro),ik haal wat dingen weg aan de pc en de prijs viel op 770 euro neer.
31 juli 2003:nu krijg ik weer pas antwoord van Paul,die zegt dat luigi nog steeds op pad is
1 augustus 2003:ik krijg te horen dat sommige onderdelen moeilijk te krijgen zijn
3 augustus 2003:hij zegt hoe en wanneer ik het geld over moet maken
5 augustus 2003:ik heb het geld gestort
8 augustus 2003:hij zegt dat een paar onderdelen kapot zijn en dat hij tot maandag moest wachten voordat die nieuwe onderdelen kreeg
13 augustus 2003:ze zeggen dat ze 100 % online zijn gegaan en dat het telefoonnummer niet meer werkt
14 augustus 2003:ik ga naar politie en vertel dat ik het niet meer vertouw,de zelfde dag krijg ik nog mail dat ze zijn overvallen en dat het 2 weken duurder voordat ze alle onderdelen hadden
28 augustus 2003:de 2 weken zijn voorbij en ik krijg te horen dat ze de volgende dag alle onderdelen krijgen,hem in elkaar zetten,en hem op de post doen
29 augustus 2003:ze zeggen dat ze hem nog niet op de post hebben gedaan wat anders zou die toch maar rond slingeren in de loods van de tpg
31 augustus 2003:ze zeggen dat ze hem de volgende dag (maandag) op de post zouden doen en dat ik hem dan dinsdag of vrijdag zou krijgen.vanaf toen hebben ze nooit meer wat van zicht laten horen.

Ik heb nu een aangetekende brief gestuurd, om te kijken of de brief zo ie zo bij het goede (en bestaande?) adres komt, en heb er in gevraagd hoe het met mijn pc staat. Verder zie ik in de tweakers shopsurvey dat er 2 mensen goede ervaringen met de shop hebben, te weinig om te zien wat voor shop het is eigenlijk.
Ik weet nu niet hoe ik dit verder het beste moet aanpakken, maar heeft iemand ook ervaringen met deze shop, of weet men meer hier vanaf ? Ik hoop namelijk niet dat het tot een rechtzaak moet leiden.

Verwijderd

euh, dus je betaalt eerst voordat je wat in je handen hebt?
Is niet erg slim, maarja wat gebeurt is, is gebeurt.

Mag ik vragen hoe oud je bent? (je komt nogal 'jong' over).
Bel ze op, en zeg dat je nu of die PC krijgt of je onderneemt stappen
(dreig een beetje met Consumentenbond etc.)

Heb jij (of je ouders) een rechtsbijstand verzekering? zoja, neem daar eens
contact mee op, en kijk wat die kunnen regelen. Of stap naar een rechtswinkel oid.

Dat overvallen lijkt me sterk, ze zijn toch verzekerd neem ik aan, hadden ze nu die PC wel kunnen hebben.
Wat zei de politie eigenlijk van je verhaal?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben 16 jaar,bellen gaat niet want nummer werkt niet,dreigen helpt vrijwel niet want ze reageren niet eens,nee die verzekering hebben ze niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 20:00:
Ik ben 16 jaar,bellen gaat niet want nummer werkt niet,dreigen helpt vrijwel niet want ze reageren niet eens,nee die verzekering hebben ze niet.
Heb je dit nummer al geprobeerd: (het nummer in in vette letters)
Rights restricted by copyright. See
http://www.domain-registry.nl/whois.php

Domain name:
ljpc.nl (next domain)

Status: active

Registrant:
LJ-PC
Wimpel 12
9733 BH GRONINGEN
Netherlands

Domicile:
N/A

Committed to ADR: yes

Administrative contact:
l etzi
+31 505427118
info@lj-pc.nl

Registrar:
EZ Internet Service
Rivierenhof 40
9725 HB GRONINGEN
Netherlands

Technical contact:
p sleur
+31 615533803
patrick@multiem.nl

Domain nameservers:
ns1.twenty4.nl 217.19.17.17
ns2.twenty4.nl 217.19.17.18

Date first registered: 24-07-2003
Record last updated: 24-07-2003
Record maintained by: NL Domain Registry
Ik snap ook die datum niet helemaal, of ze zijn net begonnen en jij bestelde gelijk, of het domein is toen overgedragen ofzo??

Het is trouwens wel een warboel daar, de "webdesigner" (zie link onderaan) is niet meer, als je in de code kijkt zie je dat de website, simpelweg met Word is aangemaakt.

In hun PC-Prive verhaal roemen ze hun Telefonische bereikbaarheid, maar op de hele site kom je geen telefoonnr tegen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 20:28 ]

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 11:42
Mischien is het handig om dit topic door te lezen : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/788530

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

@TS, wat zeggen je ouder hier eigenlijk van??
Ik bedoel ik ga er vanuit dat je gespaard hebt om die 750 euro te betalen?
Nemen je ouders geen initiatief om je hiermee te helpen?
Ik moet zeggen zoals ik het lees , vind ik het erg sneu voor je, maar zoals
eerder gezegd kunnen wij hier weinig voor je doen.
Zeg nog 's even wat de politie zei over jouw verhaal.

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:02
Kijk die website

AMD Athlon XP 2600 + Prijs - 260.00 EUR
:|!?!?!?

Hun website staat ook op /test/test noueeh :S

Een bedrijf dat via MSN handelt is toch volgens mij ook niet echt professioneel bezig.

Hun gegevens
KVK NR. 02073353 :: Giro 9597353
Merwedestraat 10

9725 KD Groningen

Ga eens langs

Verwijderd

Topicstarter
maui71,me moeder zegt dat dom bent geweest om de pc niet in de winkel te kopen,we hebben wel initiatief ondernomen we zijn l naar de politie gegaan ik zal je ff uitleggen wat die zeiden:tja het is pas 2 weken te laat ik zaal nog ff w88,ik zal ff politie groningen bellen....ff w88 en toen kwam die zo van ja ik bel wel voor het weekend dat die dus niet heeft gedaan (dit vind ik dus niet normaal),en nu gaan we maar morgen nog ff naar de politie.

en ,msteggin,ff langs gaan yeah right van maastricht tot groningen das 5 uur reizen,politie groningen had gewoon ff langs moeten gana en terug moeten bellen.en ik heb eerst een topic gezet om mensen te zoeken die in de buurt woonden maar die werd meteen gesloten omdat me werd verteld dat ik reclame maakte (dus niet).

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:41

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Keej, LJ doet dus nogal wat rare dingen tegenwoordig..... Wij zouden zaken met ze gaan doen maar hebben besloten dat maar niet te doen. Ze hebben de systeemprijzen ineens met 100 tot 200 pleuro omhoog gedaan, de specificaties verlaagd (20 Gb ipv 40 Gb disks, 128 Mb mem ipv 256 Mb, enz...) en zijn inderdaad een pure webwinkel geworden.
Ik snap ook die datum niet helemaal, of ze zijn net begonnen en jij bestelde gelijk, of het domein is toen overgedragen ofzo??

Het is trouwens wel een warboel daar, de "webdesigner" (zie link onderaan) is niet meer, als je in de code kijkt zie je dat de website, simpelweg met Word is aangemaakt.

In hun PC-Prive verhaal roemen ze hun Telefonische bereikbaarheid, maar op de hele site kom je geen telefoonnr tegen.
Het domein is inderdaad net verhuisd, maar ze zijn al enkele jaren bezig. In het begin was het een zeer goed bedrijf, maar dat is de laatste tijd zeer verslechterd. De website is een rechtstreekse kopie van de een of andere Formule 1 site (weet ff niet meer welke) en wordt nu bijgehouden door Luigi of een vriend van hem. Hij is nogal afzetterig aangelegd, we zouden zijn site eventueel gaan hosten, maar toen kwam hij dat de prijs die wij vroegen per maand voor hem per jaar zou moeten gaan gelden !?

Systemen zou ik daar overigens toch NOOIT kopen, een vriend van mij heeft er een paar maand geleden 1 gekocht, en we hebben al een aantal dingen maar zelf vervangen want de meeste onderdelen zijn no-name (hoeft niet altijd slecht te zijn) of very low-budget. Bij het openhalen van het systeem voor de eerste keer kwam de HDD me tegemoet zeilen, zat het Mobo op welgeteld 1 !!! plaats vast en zat de koeler scheef op de proc !?

Dus LJ-PC zou ik niet doen.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 19:52:
20 juni 2003:Ze zeiden dat ze op vakantie gingen van 1 tot en met 24 juli
21 juni 2003:Ik heb overlegd hoeveel een pc ongeveer gaat kosten, kwam op de 775 euro
24 juni 2003:Ik had gevraagd of er nog prijsdalingen waren
29 juni2003: Ik zeg dat ik pas later geld heb
2 juli 2003:Luigi zit op vakantie in italie (met laptop)
22 juli 2003:Ik vraag nog eens voor prijsdalingen
24 juli 2003:Mijn geld is gestort ik kan de pc bestellen,maar hij kan nog geen prijs geven
25 juli 2003:ik geef hem mijn nummer voor te bellen
26 juli 2003:hij zegt dat ik het verkeerde nummer had doorgegeven en die niet werkte,hij spreekt met me af dat de prijs nooit duurder dan 750 euro wordt
28 juli 2003:ik wordt ene beetje kwaad want hij zou me bellen (met goede nummer) dat hij dus niet doet,stagiere (Paul) zegt dat Luigi waarschijnlijk op pad is bij leveranciers voor mijn pc bij elkaar te stellen
28 juli 2003:ik krijg hem eindelijk te spreken (Luigi) en hij zegt dat de prijs duur uitvalt (850 euro),ik haal wat dingen weg aan de pc en de prijs viel op 770 euro neer.
31 juli 2003:nu krijg ik weer pas antwoord van Paul,die zegt dat luigi nog steeds op pad is
1 augustus 2003:ik krijg te horen dat sommige onderdelen moeilijk te krijgen zijn
3 augustus 2003:hij zegt hoe en wanneer ik het geld over moet maken
5 augustus 2003:ik heb het geld gestort
Na 16 dagen gedoe met vakantie, nummers, prijzen en onderdelen had ik echt no way geld overgemaakt.
Je moet zowiezo alles onder rembours doen, en zelfs dan kom je nog wel eens problemen tegen.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:44
Zo'n winkel stinkt toch aan alle kanten? MSN voor sites is al helemaal erg amateuristisch. Geef gewoon net ff iets meer uit voor de winkel om de hoek, dat blijkt maar weer eens. Dat doe ik tenminste altijd en heeft me nooit windeieren gelegd.

No production networks were harmed during this posting

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

paella schreef op 07 September 2003 @ 09:58:
Zo'n winkel stinkt toch aan alle kanten? MSN voor sites is al helemaal erg amateuristisch. Geef gewoon net ff iets meer uit voor de winkel om de hoek, dat blijkt maar weer eens. Dat doe ik tenminste altijd en heeft me nooit windeieren gelegd.
Er zijn natuurlijk best een aantal goede bedrijven/websites waar je zonder problemen vooraf kunt betalen.
Echter, dat is gewoon NOOIT verstandig, zelfs goede bedrijven kunnen op rand van faillisement staan zonder dat je het weet en dan is er geen kwade wil in het spel. Je geld ben je dan meestal kwijt. Iig zit je dan in een wespennest.

Mijn stelregel is:
- Bestel liefst alleen bij bekende en als betrouwbaar bekendstaande en uitziende sites
- Bestel zeker grotere bedragen > EUr 50 a 100 alleen onder rembours.
- Realiseer je dat naarmate het bedrag van aankoop hoger wordt, de meerprijs voor rembours te verwaarlozen is.
- Bestel liefst bij bedrijf in de buurt zodat je verhaal kunt halen.
- Hele pc's kun je waarschijnlijk beter gewoon in de winkel halen.
- Sites kun je het beste gebruiken voor losse onderdelen. Je risico is dan beperkter.

@TS: Ik wens je heel veel succes en sterkte en hoop dat je snel een pc of geld terug hebt.
Verder lijkt het erop dat je een procedure ala [rml][ Opgelicht] AWPC[/rml] moet gaan volgen.
Ik denk dat je dit topic goed moet lezen. Er staat veel nuttigs in.
Verder zou je naar de Rechtswinkel kunnen gaan. Die helpen je volgensmij (o.a. afhankelijk van inkomen e.d.) gratis.
May the force be with you!

PS: Ik weer niet hoe andere sites dat doen maar een voorwaarde als: "De goederen reizen af LJPC voor risico van de klant" wordt je ook niet vrolijk!

[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 07-09-2003 11:16 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Verwijderd

Topicstarter
als ik die link volg staat daar dat ik niet allowed ben

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 09:28:
maui71,me moeder zegt dat dom bent geweest om de pc niet in de winkel te kopen,we hebben wel initiatief ondernomen we zijn l naar de politie gegaan ik zal je ff uitleggen wat die zeiden:tja het is pas 2 weken te laat ik zaal nog ff w88,ik zal ff politie groningen bellen....ff w88 en toen kwam die zo van ja ik bel wel voor het weekend dat die dus niet heeft gedaan (dit vind ik dus niet normaal),en nu gaan we maar morgen nog ff naar de politie.

en ,msteggin,ff langs gaan yeah right van maastricht tot groningen das 5 uur reizen,politie groningen had gewoon ff langs moeten gana en terug moeten bellen.en ik heb eerst een topic gezet om mensen te zoeken die in de buurt woonden maar die werd meteen gesloten omdat me werd verteld dat ik reclame maakte (dus niet).
Een PC kopen in Groningen, terwijl je zelf in Maastricht woont?!?
Ik weet niet hoor, maar als ik al online koop, wil ik sowieso goede garantievoorwaarden, en niet weken op onderdelen hoeven te wachten...
Eigenlijk ook de reden dat ik gewoon in de buurt shop (Norrod, MyCom etc. Apeldoorn/Zwolle en omgeving).

Edit:
Ik zat die site nog eens te bekijken, maar bepaalde dingen zijn mij absoluut niet duidelijk... Voorbeeld:
Artikel 10 Garantie
10.1 LJ PC verleent ten aanzien van de door haar geleverde artikelen een zogenaamde "carry-in" garantie van een (1) jaar. Artikelen worden altijd eerst uitgebreid getest en bij een foutdiagnose (defect) worden de meeste artikelen tegen hetzelfde artikel omgeruild, mits deze nog leverbaar en op voorraad zijn. Voor particulieren en bedrijven geldt een omruiltermijn van maximaal drie (3) maanden na factuurdatum, Voor wederverkopers is deze omruiltermijn 14 dagen. Zijn artikelen niet (meer) op voorraad of niet onder deze regeling vallen, dan gaan ze voor reparatie retour naar onze leverancier, wij zijn dan afhankelijk van de reparatietermijn van die leverancier. Voor wederverkopers geldt echter een garantietermijn van zes (6) maanden, tenzij de producent een langere garantietermijn hanteert.
Ze zeggen dus 1 jaar carry-in garantie.
Vervolgens een omruiltermijn van 3 maanden. Als artikelen niet meer voorradig zijn, ben je afhankelijk van hun leverancier?!?

Ik weet niet hoor, maar het lijkt mij niet echt 100% in orde.
Misschien kunnen de (toekomstige) juristen onder ons die algemene voorwaarden eens doornemen....

@TuttiFrutti:
Ik denk dat iedereen hier wel snapt dat hij hulp zoekt, maar je kan verwachten dat dergelijke uitspraken worden gedaan. Ik weet trouwens niet wanneer hij precies vooruit heeft betaald, maar je kan betalingen tot 30 dagen na datum nog terug laten boeken volgens mij.
Misschien zou de TS eens kunnen proberen bij de bank te informeren.
Heeft hij in ieder geval zijn geld weer terug...

@Lameeuw:
Als je zelf heel erg handig bent met PC's is het inderdaad niet zo erg.
Maar vanwege garantievoorwaarden etc. vind ik het zelf persoonlijk handiger/makkelijker om een PC bij mij en de buurt aan te schaffen (in losse componenten weliswaar). Het kost niet zo gek veel meer t.o.v. prijzen op internet, en bij defecten, kun je makkelijker even bij de winkel langs, dat is wat ik er mee bedoelde...

[ Voor 49% gewijzigd door Brede P op 07-09-2003 12:00 ]

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik heb hem een beetje geholpen, door ook dit topic te laten openen, maar ik denk dat hij nu wel weet dat hij dom is geweest om vooruit te betalen. Hij zoekt nu hulp, wat hij het beste kan doen. Morgen ga je toch weer naar de politie ? En laat hun dat nummer van de domeinregristratie bellen ?

4015Wp west (Dordrecht)

• lameeuw

lameeuw

Een PC kopen in Groningen, terwijl je zelf in Maastricht woont?!?
Ik weet niet hoor, maar als ik al online koop, wil ik sowieso goede garantievoorwaarden, en niet weken op onderdelen hoeven te wachten...
Eigenlijk ook de reden dat ik gewoon in de buurt shop (Norrod, MyCom etc. Apeldoorn/Zwolle en omgeving).
LJPC doet veel zaken in het zuiden van Nederland en verkoopt ook redelijk wat in België en Duitsland, dus zo vreemd issut niet dat je een PC in Grûnn besteld doh

edit:

ow jah, tuurlijk, is geen automatische overboeking, zie je wel, ik had in bed moeten blijven liggen... :X

[ Voor 52% gewijzigd door lameeuw op 07-09-2003 13:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
jep morguh weer naar politie,ik dank jullie allemaal voor zo ver

Verwijderd

Klopt inderdaad, ga naar je bankfiliaal en boek het terug, neem je geld mee en ga naar een andere zaak
oh gut al weer die fabel. Dat kan alleen bij automatische machtiging.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 11:36:
als ik die link volg staat daar dat ik niet allowed ben
Dat kan. Dat topic staat in Stuffis Generalis. Voordat je daarin kunt moet je aan deze voorwaarden voldoen (ergens uit een FAQ geplukt):

"Stuffis Generalis en Nieuws, Sport, TV & Muziek krijg je te zien als je 30 dagen of langer geregistreerd staat EN 50 of meer posts in de zogenaamde tech-fora geplaatst hebt (alle fora behalve de General Chat fora _behalve_ W&L, LA, SM en TFF)."

PS: Ik heb het topic waar je niet in kunt als *.mht bestand gesaved en gezipped naar een selfextracting RAR archief. Dit is ongeveer 1mb groot. Als je je email invult in je profiel mail ik het je.

[ Voor 17% gewijzigd door Help!!!! op 07-09-2003 13:13 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Viva Vince
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11-2024
Wat BredeP zei over geld terugvragen via de bank gaat niet lukken. Het is geen automatische incasso dus zal je het via een andere weg moeten spelen. Zou zeker met de politie gaan praten, Consumenten (en of Kassa of zo) bond ook een brief schrijven! Die smullen van dit soort verhalen en helpen je denk ik wel.

Schrijf ook ff een shop-survey zodat niemand anders er in trapt. In ieder geval veel sterkte en ik hoop dat je jou geld terug krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door Viva Vince op 07-09-2003 20:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Ik w8 dan wel morgen ff af wat de politie zegt,en dan meld ik het wel ff

Verwijderd

Als ik je verhaal goed lees heb je iemand 750 euro gegeven zonder af te spreken wat je er voor terug zou krijgen, en omdat wat je krijgt (niets) niet voldoet aan je verwachtingen (een supersysteem gekocht net na "de prijsdalingen") wil je nu naar de politie. Wat denk je dat die kunnen doen dan?

De Consumentenbond hoef je hier ook niet mee lastig te vallen: ten eerste moet je lid zijn, ten tweede snappen zij wsch ook niet waar je mee bezig bent.

Shopsurvey invullen lijkt me ook niet echt nodig, misschien is het wel handig ook een usersurvey te maken >:)

Die aangetekende brief, wat heb je daar in staan? Is die ooit aangekomen? Adres van de registrant is trouwens niet de beste buurt in Grunn... Ik zal deze week es voor je kijken hoe dat bedrijfspand er uit ziet. Zit ook in een woonwijk trouwens :)

Verwijderd

Topicstarter
hij zal maandag aankomen,en uhm ik hoor het wel van je als je bent gana kijken.

• lameeuw

lameeuw

Ik zal deze week es voor je kijken hoe dat bedrijfspand er uit ziet. Zit ook in een woonwijk trouwens
stel je daar maar niet teveel van voor :p het is niet echt een bedrijfspand. Owjah, de kans is zeer groot dat je daar niemand aantreft, z'n zaak loopt nou niet echt helemaal super lekker meer.

Verwijderd

Tja, het registrant adress is in Lewenborg, en het winkeladres in de Rivierenbuurt. PC Noord, Bits n Piecesen Asci zitten er om de hoek. Was ook niet van plan naar binnen te gaan ofzo :P

Maareh, TS, wat is er nou precies gebeurd dan? Het is me nog niet helemaal duidelijk...

Verwijderd

Topicstarter
ja maar die winkel bestat dus wel,wrom doet jij dan niet mijn pc opsturen.Heb ik dan geen ene kans meer dat ik me geld of pc nog terug krijg?

Verwijderd

Topicstarter
ja het komt er gewoon op neer dat me pc niet is gelevert...klaar

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Aangezien het terugboeken niet meer mogelijk is, zul je het via hun moeten spelen.
Je moet die gasten dus zover krijgen dat zij jou het geld terug geven/storten.
Schakel programma's als Kassa, Breekijzer, Peter R. de Vries etc. in.
Vooral de laatste 2 zijn over het algemeen erg happig op dit soort dingen...
En natuurlijk aangifte doen van oplichterij.

Verwijderd

Wat ik lees in je verhaal is dat je eerst geld stort en dan pas je systeem gaat bestellen. Mss handig als je een overzichtje maakt dat voor iedereen begrijpbaar is...

Verwijderd

Topicstarter
ja ik ben geweest en ze zeiden dat ze me niet konden helpen

• MrZed
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-11-2020

MrZed

aka Bumble

en wat ga je nu doen?

nog steeds een nickchange

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 13:42:
Vertel nou eens duidelijk wat er gebeurd is. Inclusief leestekens, dat scheelt al een hoop. Wat ik opmaak uit een zin als hierboven:

Jij loopt de winkel in.
Verkoper: "Hoi, ik kan je niet helpen."
Jij: "O, ok."
Waarna je weer terug naar Maastricht gaat.

Hoe wil je uberhaupt een rechtszaak beginnen met zo'n verhaal?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 13:42:
Heb je bewijs dat je een x bedrag betaald hebt?
Je kan toch bij de politie aangifte doen van oplichting?

Het is natuurlijk niet zo dat de politie in maastricht gelijk in hun
auto's springen, en ff naar het noorden rijden om daar jouw geld
te halen.

Dit soort zaken verzamelen ze meestal, of ze geven het door aan
de politie in groningen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 12:35 ]

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 12:30:
[...]

Vertel nou eens duidelijk wat er gebeurd is. Inclusief leestekens, dat scheelt al een hoop. Wat ik opmaak uit een zin als hierboven:

Jij loopt de winkel in.
Verkoper: "Hoi, ik kan je niet helpen."
Jij: "O, ok."
Waarna je weer terug naar Maastricht gaat.

Hoe wil je uberhaupt een rechtszaak beginnen met zo'n verhaal?
hij is langs de politie geweest, die hem niet kon helpen :)

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
jong elqu.... ofzo iets ik ben niet naar die winkel geweest ik heb het over msn gedaan en als je die teksten beter leest zie je het ook,en ik ga nog naar rechtswinkel kijken of die me kunnen helpen

• lameeuw

lameeuw

Hmmm, misschien een idee, als je me je gegevens mailt + de specs van het systeem, dan kijk ik ff of ik er van de week nog langs kan om te vragen hoe en wat ? LJ zit nou niet echt om de hoek, maar ik ben er al vaker geweest, dus wie weet dat ik wat voor je kan doen ?

Verwijderd

lameeuw schreef op 09 September 2003 @ 18:46:
Hmmm, misschien een idee, als je me je gegevens mailt + de specs van het systeem, dan kijk ik ff of ik er van de week nog langs kan om te vragen hoe en wat ? LJ zit nou niet echt om de hoek, maar ik ben er al vaker geweest, dus wie weet dat ik wat voor je kan doen ?
Doe maar, ik was het niet meer van plan :)

• lameeuw

lameeuw

Hmmm, er staan 6 bedrijven ingeschreven op dat adres, 1 of 2 zijn weer uit het handelsregister geschreven, waaronder het bedrijf dat het design heeft gedaan (Multiem). Mailen heeft niet echt zin merk ik, alle mail wordt direct terug gestuurd. Ik ga morgen ochtend langs, maar ik vrees met grote vreze dat er nix te halen valt en dat je het haasje bent.

Verwijderd

Topicstarter
hmz op de site staat dat ze je ook 3 maanden aan het lijntje kunnen houden door niet de pc op te sturen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 18:48:
hmz op de site staat dat ze je ook 3 maanden aan het lijntje kunnen houden door niet de pc op te sturen
waar staat dat?

zie wel dit staan:
Artikel 8 Leveringstermijnen
8.1 Opgaven van levertijden zijn bij benadering, tenzij anders is overeengekomen. LJ PC is voor overschrijding van de levertijd nimmer aansprakelijk.
8.2 Overschrijding van een levertermijn geeft de afnemer nimmer het recht tot enige vorm van schadevergoeding, op ontbinding van de overeenkomst of welke andere actie dan ook. Dit is slechts anders in geval van opzet of grove schuld van LJ PC of haar leidinggevend personeel of indien de levertijd met meer dan drie maanden wordt overschreden. In dit geval heeft de afnemer het recht de overeenkomst te ontbinden, zonder echter aanspraak te maken op enige vorm van schadevergoeding.
heb je trouwens dat ene telefoon nummer al geprobeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 18:56 ]

• paella
Daar staat dus eigenlijk dat je pas na 3 maanden recht het op je geld terug.

Verwijderd

Lees eens wat andere topics door, Algemene Voorwaarden mogen niet in strijd zijn met de wet, en dat is deze bepaling duidelijk wel. Sowieso, als een bedrijf dit soort bepalingen opneemt in haar AV weet je dat het geen goede zaak is.

Wat voor actie heb je tot nu toe ondernomen? Ik kan er iig nog steeds geen touw aan vast knopen, dus dan is het ook vrij lastig je te helpen.

Leestekens helpen nog steeds, een duidelijke lijn in je verhaal ook :X

Verwijderd

Topicstarter
ja ik laat dat nummer wel door iemand anders bellen anders zegt die toch niks tegen mij

• lameeuw

lameeuw

Het nummer dat hier eerder werd vermeld is continue in gesprek (huisnummer, dus hoorn ernaast :(), een ander nummer dat ik na veel moeite heb kunnen achterhalen is niet meer in gebruik (mobiel), en het nummer van de zaak (vaste lijn) is ook niet meer in gebruik. Ik probeer morgen of overmorgen (zaterdag) nogmaals langs te gaan, maar ik begin het somber in te zien.

Verwijderd

Misschien ff mailtje doen naar:
Kassa, Radar, Consumentenbond etc.
misschien wel Peter R. De Vries ?? ik denk dat die zo klaar is met deze jongens :)

• paella
Ik denk dat Peter niet zo 123 alles voor iedereen doet... Zo ook de Kassas, Radars, etc. Consumentenbond is nog wat anders, maar de TV-programma's gaan echt niet iedereen helpen, alleen de interessante, en dit lijkt mij niet echt zo heel interessant.

Verwijderd

Topicstarter
daar heb ik l allemala maar toe geschreven,en ze wouden me niet helpen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 11:18:
daar heb ik l allemala maar toe geschreven,en ze wouden me niet helpen
Kan je het emailtje hier eens posten, want kan best zijn dat ze je niet serieus nemen vanwege je (niet aangevallen voelen!) matige taalgebruik.

Er zijn hier vast mensen die je wat tips kunnen geven wat je precies in zo'nn email moet zetten en hoe je 'm precies opzet.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:20

Meneer aard

Porsche rulez!

Als je nou eens massaal kassa mailt of sow. Want misschien denken die daar wel een iemand daar kunnen we niks mee. Ik denk toch dat er meer mensen hier zijn die problemen met deze (web)winkel hebben.

[edit]:

Lekkere site is dat:

Bereikbaarheid

LJ PC is telefonisch goed bereikbaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Meneer aard op 12-09-2003 13:30 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• paella
Maar waarom zouden ze helpen? Het is niet jou recht ofzoiets. Ook geen plicht van hun kant. Jij hebt iets doms gedaan, iemand heeft daar misbruik van gemaakt waarschijnlijk. Dus puur politie-taak. Pas als dat onvoldoende wordt onderzocht door de politie is het misschien interessant voor die programma's. En als er meer slachtoffers zijn.

Verwijderd

En als je kan spellen en leestekens gebruikt wordt je een stuk sneller geholpen. Niet als flame bedoeld, maar ik heb je al een paar keer gevraagd eens duidelijker te zijn. Het enige wat dat opleverde was een mailtje waar ik geen touw aan vast kon knopen. Dus, snap je het nu?

• lameeuw

lameeuw

De status is alsvolgt:

Informatie over geselecteerde inschrijving

Naam: LJ PC
Vestigingsadres: Merwedestraat 10
Vestigingsplaats: 9725KD Groningen
Internetadres: http://www.lj-pc.nl
KvK-inschrijfnummer: 02073353 0000
Soort inschrijving: Hoofdvestiging
Status: Faillissement
Kenmerk: Het telefoonnummer van de curator luidt:
050 - 314xxxx

Verwijderd

lameeuw schreef op 18 September 2003 @ 18:09:
De status is alsvolgt:

Informatie over geselecteerde inschrijving

Naam: LJ PC
Vestigingsadres: Merwedestraat 10
Vestigingsplaats: 9725KD Groningen
Internetadres: http://www.lj-pc.nl
KvK-inschrijfnummer: 02073353 0000
Soort inschrijving: Hoofdvestiging
Status: Faillissement
Kenmerk: Het telefoonnummer van de curator luidt:
050 - 314xxxx
site is ook down ...

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:20

Meneer aard

Porsche rulez!

Ik noem dit geen down maar dit eerder *U bent mogelijk niet gemachtigd om deze map of pagina met de aangeleverde referenties te bekijken*

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Pagina: 1