Newbie vraag over poorten

Pagina: 1
Acties:

• chuxiej
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07-2020
Hey,
Ik en sinds kort bezig met linux (debian)
En ben nu bezig met een webservertje op te zetten en proberen een hltv server op te zetten.

Ik heb via een windows computter verbinding met het internet en dus ip 192.168.0.2

Nu heb ik 2 problemen.
Met apache kan ik via de linux bak wel op de pagina's komen met lynx maar via me andere comp niet. (cannot display page)

Met hltv krijg ik deze error: Proxy::Init: couldn't load network module

Met hlds (cs server) krijg ik deze error:
WARNING: UDP_OpenSocket: port: 27015 bind: Cannot assign requested address
FATAL ERROR: Couldn't allocate dedicated server IP port

Iemand enig idee wat er fout is?
Ik denk dat het maar met 1 ding te maken heeft maar ik zou niet weten met wat.

www.dannyhiemstra.nl

• chuxiej
iemand een idee? :(

www.dannyhiemstra.nl

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Over je tweede probleem. Start hetzelfde programma eens als root. Voor TCP is het in ieder geval zo dat je geen poorten mag openen (om te luisteren) onder de 1024 als gewone user. Voor UDP wellicht ook.

Je eerste probleem snap ik niet. Formuleer wat duidelijk waarom het IP 'dus 192.168.0.2' is, en meld ook het IP van de bak die je niet kan bereiken.

[ Voor 34% gewijzigd door rollebol op 06-09-2003 21:55 . Reden: eerste vraag motivatie van onbegrip ]

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-05 12:59

Beaves

Usque ad Finem

We hebben hier geen response tijden afgesproken, een kick binnen twee uur lijkt me nogal onnodig...

Ik heb even wat rond gesnuffeld, en met deze zoekopdracht bij Google heb ik volgens mij al genoeg materiaal om in ieder geval wat verder te komen als ik dat probleem had...

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• chuxiej
rollebol schreef op 06 September 2003 @ 21:54:
Over je tweede probleem. Start hetzelfde programma eens als root. Voor TCP is het in ieder geval zo dat je geen poorten mag openen (om te luisteren) onder de 1024 als gewone user. Voor UDP wellicht ook.

Je eerste probleem snap ik niet. Formuleer wat duidelijk waarom het IP 'dus 192.168.0.2' is, en meld ook het IP van de bak die je niet kan bereiken.
Ik probeer het al steeds als root.
verder ook geen firewall draaien.

192.162.0.2 = netwerk ip linux pc
192.162.0.1 = netwerk ip windows pc (de gene met internet sharing)

www.dannyhiemstra.nl

• chuxiej
Beaves schreef op 06 September 2003 @ 22:03:
[...]

We hebben hier geen response tijden afgesproken, een kick binnen twee uur lijkt me nogal onnodig...

Ik heb even wat rond gesnuffeld, en met deze zoekopdracht bij Google heb ik volgens mij al genoeg materiaal om in ieder geval wat verder te komen als ik dat probleem had...
Daar heb ik op gezocht ja.
Enigste wat ik heb gevonden is dit: http://www.counter-strike.de/comments.php?newsid=6419

Maar ik kan geen duits en volgens mij staat er ook geen oplossing na de reply van die jongen met het zelfde probleem.

www.dannyhiemstra.nl

Pagina: 1