[Windows XP] Onderbouwde keuze voor een firewal.

Pagina: 1
Acties:

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
Ik zou graag een generaal topic over firewalls willen openen. Je hebt bijvoorbeeld Kaspersky anti-virus en die hebben ook een anti-hacker firewall, alleen is deze weer erg moeilijk in te stellen. En hij sluit de poorten (bijvoorbeeld: NetBios en Telnet), maar maakt ze niet onzichtbaar, dat ze dus gestealth worden voor de buitenwereld anex hackers.

Ik hoop na het lezen van de replies een goede firewall te kunnen installeren.
Eentje die goed beschermt en toch licht in de resources is. Want dat merk ik vaak wel een virus scanner en firewall vreten behoorlijk in je voorheen vrije resources. Ik merk echt dat het file verkeer een internet verkeer er op achteruit gaat. Iets wat mij eigenlijk weerhoudt er toch een te installeren.

Een voorbeeld: Je hebt zonealarm die maakt je poorten niet onzichtbaaar maar sluit ze. Toch krijgt deze is firewall een aanrader. Terwijl als je naar Shields Up gaat deze zonealarm niet goed hun tests heen komt. Wat moet een firewall precies doen om goed te zijn. Wat doet anex (moet) een firewall precies (doen)?

Ik dacht: Als je nou je ip adres en telephony achtervoegsel verbergt voor de buitenwereld is het dan niet onmogelijk om mij te hacken? Want wat doet een firewall eigenlijk? Volgens mij detecteerd een hacker je ip adres met eventueel
een telephony achtervoegsel en dan probeert hij met deze gegevens in je pc te komen. Een firewall blokkeerd de mogelijk aanvallen die met deze gegevens mogelijk zijn. Dus eigenlijk is een firewall best omslachtig. Daar je natuurlijk, met de wormen van tegenwoordig, een firewall nodig hebt om het valse internet verkeer te filteren.

Het bovenstaande is substantieel en door mij zo beoordeeld. Ik zou graag mocht het bovenstaande fout zijn een goede uitleg krijgen, met voorbeelden van goede firewals die tevens licht in het gebruik zijn. Interface maakt mij minder uit dan de resoucers die een firewal anex virus scanner neemt.

edit:

Rare bericht indeling. Veel onnodige spaties.

[ Voor 5% gewijzigd door stylezzz99 op 06-09-2003 19:45 ]

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!