Toon posts:

For Alpha Computers?!!

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst ergens Linux red hat 6.0 zien liegen met complete boekje en alles en ik heb hem zonder twijfel gekocht. Ik zag later thuis dat op het pakje staat "FOR ALPHA COMPUTERS".

Heeft iemand een idee wat voor computers ze daarmee bedoelen? of mogelijk is het toch op een pc draaien die met Intel Pentium processor werkt.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-05 07:30

BaRF

bijna kerst

ik denk dat ze daarmee alpha cpu's bedoelen :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

waarschijnlijk niet. Je hebt de versie gekocht die ontworpen is voor een ALPHA processor. Helaas

Verwijderd

Topicstarter
Hmm maar ja het was voor maar 8 euro dus ik verzin wel wat . Toch bedankt voor de info:)

Verwijderd

Probeer ergens een alpha op de kop te tikken. Een 80e hands multia kost geen drol meer.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Daarmee bedoelen ze DEC Alpha's, inderdaad.
Ik heb er eentje staan, maar ik heb een hekel aan RedHat :+

Dat kun je niet op een standaard PC draaien (ook niet als je het heel graag wilt), want een Alpha is een 64-bit CPU.
Kat in de zak, ben ik bang.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 13:06
Probeer ergens een alpha op de kop te tikken. Een 80e hands multia kost geen drol meer.
Hoeveel dan? En wat voor specs heb je dan zo ongeveer, en is dat nog vooruit te branden? Lijkt mij ook wel grappig namelijk.

Verwijderd

je vind ze vanaf 5 euro op de hcc tot duizenden euro's bij bedrijven. Hangt er helemaal vanaf wat voor iets je wilt hebben.

Ik heb mijn multia (166mhz, 32mb ram) gratis gekregen van iemand. Hij loopt ongeveer net zo snel als een p100 (ik weet het, mag het niet vergelijken). Het is dan ook aan te raden iets snellers te nemen dan zo'n 166ér :)

Op marktplaats staat er eentje die gratis af te halen is en soms duikt er in de vraag en aanbod eentje op.

Ps. nieuwere alpha's zijn zeker wel vooruit te branden.

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb er nog een, een 233 Mhz alpha. Maar daar staat al iets beters op (debian :)).
En er zit ook nog Windows NT4 server for Alpha CD bij ;).

Hier is een advertentie met de specs, helaas kwam er geen hond op af vorig jaar
Hier en hier zijn plaatjes van die bak.
Als je interesse hebt doe mail maar naar me (dick@tienhuis.nl). Hij kost niet veel.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:22
Anyway, Red Hat 6.0 is sowieso een zwaar antieke versie die je niet zonder 'm grondig te updaten zomaar aan het internet moet hangen.

Ook lijkt dit me iets wat nogal goed zelf uit te vinden is; zelfs als je niet doorhebt dat de Alpha een architectuur/type CPU is, kun je dat op internet best uitvinden.

Hoe dan ook: nee, deze versie gaat zeker niet draaien op een Intel-based systeem. Gelukkig kun je ook gewoon een recente versie van Red Hat kopen of zelfs (legaal) downloaden - zodat dit niet echt een probleem zou moeten vormen.

Dit topic gaat wel dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.