Toon posts:

Nforce 2 Soundstorm optical out via receiver met EAX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Komende week komen mijn nieuwe HI-FI spullen binnen:

Yamaha RVX-440RDS
Yamaha DVD S-540
Canton Movie 10-MX II

Dat is echter niet de vraag. Ik heb een Epox 8rda+ en een sp/dif uitbreidingskaartje en nu kan ik me herinneren ergens gelezen te hebben dat deze Nforce onboard een Dolby Digital Encoder heeft (naast de dolby digital decoder).
Daar heb ik ook gelezen dat je met 1 digitale aansluiting (in mijn geval optisch) alles kan afspelen in 5.1. Dat het met normale geluidskaarten niet kan weet ik, maar dat het met de nforce2 wel zou kunnen beweren sommige mensen :)

Nu is mijn vraag of dit ook echt wel zo is en of er mensen zijn die dit ook al hebben? Tot slot, werkt dit ook met EAX (in games vooral) of moet ik dan toch ook echt naast mn optische aansluiting , analoge kabels aansluiten op mn geluidskaart (onboard epox8rda+)?

Dit wil ik graag weten, omdat ik anders bij mn bestelling nog analoge kabels kan doen. Niet dat ik ze later weer voor veel duurder moet kopen.

Alvast bedankt

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

De Dolby Digital encoder maakt van al het geluid geproduceert door de computer een DD signaal.
Als je de reciever hebt is een dus een 75ohm kabel genoeg voor al het geluid.

PGEQRZEM

Verwijderd

Topicstarter
MARTIJN_ schreef op 06 September 2003 @ 20:12:
De Dolby Digital encoder maakt van al het geluid geproduceert door de computer een DD signaal.
Als je de reciever hebt is een dus een 75ohm kabel genoeg voor al het geluid.
Dit klopt ook wel, maar volgens JT(ook op dit forum) een vriend van mij, die mij net belde gaat dit alleen werken bij spellen die dolby digital ondersteunen. (UT2003) Als ik bijv een spel als Max Payne wil spelen met EAX (geen dolby digital ondersteuning) dan moet ik toch wel een analoge aansluiting (RCP --> Jackplug) hebben of kan de dolby digital encoder dit EAX geluid ook encoden?

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Ik heb hier een asus a7n8x-deluxe digitaal aangesloten aan een yamaha reciever, en bij battlefield1942 en america's army(met eax aan) heb ik gewoon geluid net zo als bij andere programma's.

PGEQRZEM

Verwijderd

Topicstarter
MARTIJN_ schreef op 06 September 2003 @ 21:44:
Ik heb hier een asus a7n8x-deluxe digitaal aangesloten aan een yamaha reciever, en bij battlefield1942 en america's army(met eax aan) heb ik gewoon geluid net zo als bij andere programma's.
Dat is goed om te horen, heb je EAXook met oudere games van 2 jaar geleden?

Zijn er nog meer mensen die dit kunnen bevestigen?